• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Prins Williams Mamma
    Maramina skrev 2012-11-28 21:47:13 följande:

2,5 år, det är länge! Hoppas verkligen att det inte ska behöva ta så lång tid nu för er (eller för oss, för den delen). En annan tycker ju att snart 1,5 år är en lång tid! Lyckades ni då själva eller fick ni hjälp?
    Vi lyckades själva utan hjälp.
  • alem

inne på försök nr få se nu *räknar i huvudet* det blir försök nr 40 nu... *lagom LESS kan jag säga* på att få syskon till vår dotter (08a)... Hon tog 3 år att få till och hade MA året innan hon blev till, plussade samma dag som året innan så skulle haft en 07a men blev en 08 tillslut endå, hennes tvilling strök med tidigt i graviditeten men henne hade vi lyckan att få behålla iaf Hjärta

Har provat pergo och grejer och får ägglossning av det men inget hjälper ändå  
    Ger upp snart,.. 

(¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • Maramina
    alem skrev 2012-12-02 10:28:20 följande:
    inne på försök nr få se nu *räknar i huvudet* det blir försök nr 40 nu... *lagom LESS kan jag säga* på att få syskon till vår dotter (08a)... Hon tog 3 år att få till och hade MA året innan hon blev till, plussade samma dag som året innan så skulle haft en 07a men blev en 08 tillslut endå, hennes tvilling strök med tidigt i graviditeten men henne hade vi lyckan att få behålla iaf 

Har provat pergo och grejer och får ägglossning av det men inget hjälper ändå  

Ger upp snart,.. 

Välkommen! Oj! Försök 40, att ni orkar utan att ge upp! All heder åt er!

Här kom mensen här på morgonen. 2 dagar senare om man kollar på min normala cykel, 1 dag för tidigt om man går på mina tempkurvor. Ja, ja. Då blir det till att påbörja utredning den här månaden då..
  • alem
    Maramina skrev 2012-12-02 12:53:25 följande:

Välkommen! Oj! Försök 40, att ni orkar utan att ge upp! All heder åt er!

Här kom mensen här på morgonen. 2 dagar senare om man kollar på min normala cykel, 1 dag för tidigt om man går på mina tempkurvor. Ja, ja. Då blir det till att påbörja utredning den här månaden då..
    det är ju lixom bara att försöka bita ihop... en kompis har fått (sedan vi fick våra första barn med 3v mellanrum bara,) 2 ungar till...  många som fått många ungar under tiden vi försökt så det är lite extra tröttsamt men inget att göra åt.
    vi vill ju ha ett syskon till dottern och för att få det så måste man ju fortsätta försöka men det känns jävligt hopplöst faktiskt
    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • Maramina
    alem skrev 2012-12-02 22:59:03 följande:
    det är ju lixom bara att försöka bita ihop... en kompis har fått (sedan vi fick våra första barn med 3v mellanrum bara,) 2 ungar till...  många som fått många ungar under tiden vi försökt så det är lite extra tröttsamt men inget att göra åt.
    vi vill ju ha ett syskon till dottern och för att få det så måste man ju fortsätta försöka men det känns jävligt hopplöst faktiskt

Har ni försökt med ivf?

Hur gamla är ni andra i tråden? Jag är 36 så tiden håller verkligen på att rinna ifrån mig... Jag hade verkligen velat skaffa barn tidigare, men det har inte funnits möjlighet till det av olika skäl, även om jag och min ma har varit tillsammans i mer än 12 år.  

• Madde82s

Hoppar in här om det går för sig!!?? Själv har vi son som är född -11 med akut ks i v 31+1. Fick sedan första ÄL slutet av aug -11 mensen kom dock först i början av oktober-11. Har sedan dess (okt-11) försökt med syakon. Har haft en mens som kommer som en klocka men lyckades bli gravid senvinter/våren -12 men fick missfall i vecka 8-9 i maj. Sedan har mensen varit allt annat än regelbunden har haft allt från 21-29 dagar cykel. Blöder länge. Har varit på vul & allt ser bra! Men har inte tagit blodprover, dem vill inte hjälpa oss med utredning förrän det gått 1år från missfallet! :(

Sonen blev till på först försöket om man en kan kalla det försök då vi endast fick till det 1 gång på hela den månaden!  

• Lugnet

Hej!

Jag har en dotter som är född 07 och vi har försökt att få ett syskon i ca 3 år nu. Jag blev gravid jättefort med min dotter men nu är det betydligt svårare. Har mått jättedåligt av detta. Fick missfall för ett år sen.

Det som jag tycker är jobbigast just nu är att alla jag känner har flera barn. Det är bara min dotter som är ensambarn på förskolan. Den senaste tiden har hon också börjat fråga varför hon inte har nåt syskon och att hon så gärna vill ha det. Det känns så jobbigt.

• Maxe83

Hoppar gärna in här med.
    Har en son som är född i oktober -10 och han blev till utan bekymmer. Opererades för ett utomkveds 27:e december -09 och hade plus på stickan den 27:e januari, lite av ett medicinskt under hihi.

Nu denna gången verkar det dock inte vilja sig alls och vi är nu inne på 12:e försöket. 

• Maramina

Hur ligger ni andra till i era cyklar? Och har någon påbörjat utredning?

Jag har precis avklarat mensen och har nog ÄL i slutet av nästa vecka/början av veckan därpå vilket passar bra då mannen är bortrest tom onsdag. Sedan den 19:e kommer vi påbörja en utredning. Beroende på vad den kommer att säga återstår att se om vi sedan börjar behandling. Och så spelar det stor roll hur det kommer att gå med mitt jobbsökande. Jag blir nämligen arbetslös pga arbetsbrist/omorganisationer vid jul och det känns lite jobbigt att vara nyanställd och gravid då förra graviditeten var rätt jobbig

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?