• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Punk Angel
    Maramina skrev 2013-02-27 19:29:47 följande:
    Vad spännande Punk Angel! Jag håller tummarna för att du är gravid och inte skengravid eller annat dumt!

För mig så går hoppet upp och ner hela tiden. Jag har den här månaden allmänt, av någon okänd anledning, haft väldigt stort hopp om att vi skulle ha lyckats den här gången. Men så sjönk tempen på ÄL+11/BIM-3 alternativt ÄL+9/BIM-5 och var sänkt under två dagar för att idag höjas igen. Så då steg hoppet igen. Tills jag idag var på toa och torkade mig och det var lite blod på pappret. Då försvann hoppet igen, trots att det inte kommit något mer. Och för att det inte kommit något mer så börjar hoppet återigen växa. Suck, att det ska vara så upp och ner!!!!
    Usch jag känner igen mig så väl i din beskrivning, man pendlar verkligen mellan hopp och förtvivlan vissa stunder. Men jag håller tummarna för att blödningen var något positivt Hjärta Det kan inte har varit en nidblödning?

Själv vågar jag knappt tänka på vad gravtestet kommer att visa på fredag, vill inte bygga upp någon förväntning så jag försöker att fokusera på annat istället. Vet det tusan om jag ens kommer att våga titta på testet, bara tanken ger mig ångest just nu. Vill så gärna men vågar inte hoppas. För jag vet precis hur klumpen i magen kommer att komma tillbaka om testet visar neg. Så jag måste bara nollställa mig och sysselsätta mig som tusan i morgon så att det äntligen blir fredag morgon.
  • Maramina
    Punk Angel skrev 2013-02-27 22:16:28 följande:
    Usch jag känner igen mig så väl i din beskrivning, man pendlar verkligen mellan hopp och förtvivlan vissa stunder. Men jag håller tummarna för att blödningen var något positivt Det kan inte har varit en nidblödning?

Själv vågar jag knappt tänka på vad gravtestet kommer att visa på fredag, vill inte bygga upp någon förväntning så jag försöker att fokusera på annat istället. Vet det tusan om jag ens kommer att våga titta på testet, bara tanken ger mig ångest just nu. Vill så gärna men vågar inte hoppas. För jag vet precis hur klumpen i magen kommer att komma tillbaka om testet visar neg. Så jag måste bara nollställa mig och sysselsätta mig som tusan i morgon så att det äntligen blir fredag morgon.

Kan, kan det ju. Därför som hoppet börjat gry igen. Temperaturändringen kan ju varit en implantationsdip, men det dom gör mig skeptisk till det är att det var två dagar på raken jag hade det. Sedan kom ju det där blodet samma dag som temperaturen gick upp igen och just den biten skulle ju kunna tyda på att ett befruktat ägg skulle ha fäst. Men jag vet inte. Det går verkligen upp och ner hela tiden. Detta är ju ändå 19:e försöket. 12:e efter missfallet. Och hade det inte varit så att mitt TSH och ämnesomsättning krånglade skulle jag hållt på och sprayat nu för att förbereda kroppen för IVF.

Ja, ja. Endast tiden kan utvisa om det lyckats eller inte. Det blir nog nytt test imorgon. Ska träffa f d kollegor imorgon kväll för en middag och då skulle de mig reagera om jag inte drack något. Fast jag får väl hitta på något. Min magkatarr tex. Den känner de ju till. Men ändå. Det vore skönt att veta definitivt. Samtidigt så är det bra om mensen, om den nu ska komma, kommer tidigast på lördag för då hinner jag garanterat få mina labbsvar på TSH:t i tid för att kunna börja spraya på dag 21 i cykeln. Kommer den idag eller imorgon blir det lite knappt med tid, men det kan gå. Då får jag veta svaren på dag 20 om jag har räknat rätt...
  • smulanjag

Hej!  Vi har en son på 2 år, har försökt att få till ett syskon länge, är inne på 16 försöket nu ungefär och det känns tröstlöst. Utredning för 3 årsedan visade på att vi är friska båda två men sonen blev till med hjälp av lite pergotime.

• starq

Halelujah det finns fler!!!! Fy faan vad vi vill!!! Men inget händer Jag vill inte känna mej gammal och förbrukad!

• Punk Angel

Tog ett test idag (bim - 4) som visade negativt, yrseln finns dock fortfarande kvar. Vaknade tom av den i natt, så då gick jag och tog ett test. Brösten spänner inte lika mkt längre men molvärken är fortfarande kvar.
    Men jag försöker inte lägga större energi på detta. Kommer inte mensen om fyra dagar så blir det ett nytt test helt enkelt. Kommer mensen så ska jag boka ett läkarbesök, för det kan inte vara normalt med den här yrseln.

I går var jag med katten hos veterinären, mitt under undersökningen blev jag tvungen att sätta mig för att jag blev så yr. Inne på affären var jag tvungen att ha kundvagn trots att jag bara skulle handla några få saker, behövde vagnen som stöd under yrselattackerna som kom och gick. I går var den värsta dagen hittills under dessa 6 dagar som jag har haft yrseln. Så nånting konstigt är det.

• Punk Angel

Och nu kom mensen, orkar inte ens bry mig mer.  Ett försök kvar på egen hand sen går vi vidare i vår utredning.

• Punk Angel

Hmm, mensen har inte kommit i gång. Fick bara en beige flytning med pyttelite rött blod i. Läste på nätet att det kan vara en nidblödning, tydligen vanligt att den kan dyka upp 4 dagar innan bim.
    Men vågar inte hoppas på något, får se hur det hela utvecklas helt enkelt.

• Maramina

Hoppas att det var en nidblödning! Fast samtidigt, om det var det så borde väl de symptom du känt inte ge dig så starka symptom som du har?

Min mens kom igår. Så nu är det till att hoppas att ämnesomsättningen är ok om tre veckor så att jag kan börja spraya och sedan köra ivf

• jamka

Hej! Jag har en son som är 5 år och som blev till utan problem när jag var 29 år gammal. Nu är jag 35 år och jag har försökt att bli gravid igen i alla dessa år. På utredningen upptäckte de inget ovanligt. Jag provade olika saker, bl.a. pergotime, nattljusolja. Blev gravid för två år sedan men fick missfall i v. 7. Tänkte vänta något år till och kanske IVF till slut.

• Punk Angel
    Maramina skrev 2013-03-01 20:12:18 följande:
    Hoppas att det var en nidblödning! Fast samtidigt, om det var det så borde väl de symptom du känt inte ge dig så starka symptom som du har?

Min mens kom igår. Så nu är det till att hoppas att ämnesomsättningen är ok om tre veckor så att jag kan börja spraya och sedan köra ivf
    Falskt alarm, det var tydligen mensen. Men konstigt nog tog det 15 timmar innan den kom i gång på riktigt.
    Men yrseln är kvar så den beror tydligen på något annat, så det blir till att boka ett läkarbesök nästa vecka.

Jag håller tummarna för att din ämnesomsättning är ok så ni kan göra ert ivf. Är nyfiken, får ni bekosta det själva?
    Det får nämligen vi göra iom att vi redan har ett barn sen tidigare (fick jag höra av gyn), har hört att ett ivf ska gå på ca 50 000 kr, men vet inte riktigt om det stämmer. Men om det gör det så är det en galen summa! Då är det inte säkert att vi kommer kunna göra ett ivf om det går så långt för oss. Då kanske vi får fortsätta att vara tacksamma för vår fina friska son och nöja oss med att bara vara föräldrar till honom.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?