• Anonym

Jag vill inte ha nån annan =(

Efter 8 år ihop lämnade han mig. Det har gått mer än ett år sen och jag gråter fortfarande dagligen för att jag saknar honom så. Jag vet inte om jag kan komma över honom, om jag ens vill... Allt gör så ont. =(

Är inte intresserad av att börja dejta nån annan, allt påminner mig om honom... Jag känner mig olyckligt kär. Jag vill bara att han ska komma tillbaka till mig... Gråter

Det var först när jag träffade honom som jag förstod varför det känts så fel med alla jag varit tillsammans med innan. Jag var inte kär i en enda av dem. Jag trodde inte att jag kunde bli kär eller älska en annan människa, men så träffade jag honom. Min själsfrände... Har så svårt att acceptera att det är slut!

När jag läser trådar här inne på FL undrar jag i mitt stilla sinne om folk verkligen vet hur det är att aldrig ha älskat en enda människa och plötsligt möta någon man blir riktigt, riktigt kär i. När vissa skriver om att man kan möta kärleken igen... Jag tror faktiskt inte att jag kommer göra det. Jag är helt övertygad om att han var mitt livs kärlek och jag vill inte ha nån blek kopia. Tyvärr. Det kommer bli ett ensamt liv detta...

• Svar på tråden Jag vill inte ha nån annan =(
  • Petite Chérie
    Anonym skrev 2012-12-18 10:45:51 följande:
    Nej, man kan ju vara omogen utan att vara hebefil.
    Vad menar du?
  • Anonym
    greta2 skrev 2012-12-17 21:18:18 följande:

Ts! Kan det ligga något i detta? Annars så kan man ju försöka göra sådant som man mår bra av, så blir det antagligen bara så att man en dag kommit över ex:et.
    Nej, så är det inte. Det jag menade är bara att jag är kluven till allting, försöker naturligtvis komma över honom så gott jag kan men samtidigt hade jag önskat att det bara kunde bli bra mellan oss igen. Vet ju att jag måste komma över honom rent intellektuellt, men det är som att hjärtat inte hänger med. Tycker absolut inte om att må dåligt över det iaf, långt ifrån. Det finns inget sentimentalt i att drabbas av stark ångest och må skit. Åtminstone inte för mig. 

• Anonym

För mig tog det två år att helt komma över ett förhållande jag var i, där själva förhållandet var 1,5 år. Det kan ta lång tid! Det är inte nödvändigtvis konstigt eller fel eller betyder att man aldrig kan bli kär igen.

• Anonym

Jag känner igen mig i ts., tyvärr tror jag det finns fler som funkar så här...Jag är 34 år snart och har bara haft en kärlek i mitt liv och har försökt och försökt men lyckas inte få fram känslor för andra...Vad man ska göra i en sån situation är svårt.

• Anonym

Det tog mig flera år att överleva min senaste relation. Jag ångrar att ajg inte började äta antidepressiva för jag förlorade så många år på den förlamande sorgen.

• Rak banan
    MammatillSimon skrev 2012-12-13 01:18:39 följande:
    Det jag mest blir ledsen över är att hon bor i hans hus och sover i min säng och tar hand om min son varannan vecka..
    Han är bara 3år (på lör) och jag vill inte att han ska ha en styvmamma på 16år
    Jag har svårt att förstå vad en man på 30 år har gemensamt med en flicka på 16.
     Förstår att du tycker det är jobbigt.
  • MammatillSimon
    Rak banan skrev 2013-02-09 22:57:40 följande:
    Jag har svårt att förstå vad en man på 30 år har gemensamt med en flicka på 16.
     Förstår att du tycker det är jobbigt.
    Ja, och nu ligger exet på sjukhus efter en bilolycka och dagen efter olyckan så får jag ett sms från hans nya, där hon skriver att hon INTE vill att jag kommer o hälsar på honom...???!!

Hallå, vi har en son som kanske vill träffa sin pappa lite oftare än vad hans farmor kan hämta.. men jag får bita ihop o göra henne till viljes..
    ♥ Simon 091215
  • Rak banan
    MammatillSimon skrev 2013-02-09 23:49:56 följande:
    Ja, och nu ligger exet på sjukhus efter en bilolycka och dagen efter olyckan så får jag ett sms från hans nya, där hon skriver att hon INTE vill att jag kommer o hälsar på honom...???!!

Hallå, vi har en son som kanske vill träffa sin pappa lite oftare än vad hans farmor kan hämta.. men jag får bita ihop o göra henne till viljes..
    Du ska ha med i beräkningen att en 16års hjärna är långt ifrån färdig. Så vad hon har för åsikter ska du ta med en nypa salt.

Ni har en son ihop. Naturligtvis ska han få träffa sin pappa. Skit i henne.
  • MammatillSimon
    Rak banan skrev 2013-02-09 23:54:45 följande:
    Du ska ha med i beräkningen att en 16års hjärna är långt ifrån färdig. Så vad hon har för åsikter ska du ta med en nypa salt.

Ni har en son ihop. Naturligtvis ska han få träffa sin pappa. Skit i henne.
    Mjo, men nu har jag inte några uppgifter alls på var han ligger, men ska ta reda på det o efter det ska jag hälsa på åxå.
    Hur svartsjuk hon än må vara så har vi Simon ihop, plus att vi var tillsammans i 9år
    ♥ Simon 091215
  • MadameL

Hur går det för dig TS? Lider så med dig nu när jag läst tråden. Är lite rädd att jag kommer att sitta precis som dig om 9 månader då min man lämnade mig för 3 månader sedan. :/

• caspersson

Hej... hittade ditt gamla inlägg... och jag är precis där du var då.. och skulle så gärna vilja ha kontakt...

• Anonym (tacksam)

Jag vet precis vad du menar. Jag skilde mig från barnens pappa för drygt tre år sen. Separationen och skilsmässan var FÖRJÄVLIG. Jag mådde skit och längtade varje dag efter honom. Jag klarade inte ens av att vara hans kompis trots att det var jag som ville skiljas och som tog steget. Jag träffade en kille i typ 6 månader. Efter drygt ett år började vi träffas igen jag och barnens pappa och vi är idag lyckligare än någonsin för vi vet hur det var att vara ifrån varandra och vi vet idag att vi aldrig någonsin vill vara ifrån varandra igen. Men då, för tre år sen var jag övertygad om att det var slut föralltid. Jag trodde då att vi aldrig skulle kunna hitta tillbaka till varandra igen. Men man vet ju aldrig säkert. Det jag råder dig till att göra är att verkligen verkligen verkligen försöka hitta dig själv igen, försök att bli en hel människa och hitta på roliga saker med nära och kära. Också att vara ärlig om hur du känner till ditt ex. Då ligger bollen hos honom. Har han träffat nån ny?

• mikipiki
    Anonym (tacksam) skrev 2015-12-01 12:22:13 följande:

Jag vet precis vad du menar. Jag skilde mig från barnens pappa för drygt tre år sen. Separationen och skilsmässan var FÖRJÄVLIG. Jag mådde skit och längtade varje dag efter honom. Jag klarade inte ens av att vara hans kompis trots att det var jag som ville skiljas och som tog steget. Jag träffade en kille i typ 6 månader. Efter drygt ett år började vi träffas igen jag och barnens pappa och vi är idag lyckligare än någonsin för vi vet hur det var att vara ifrån varandra och vi vet idag att vi aldrig någonsin vill vara ifrån varandra igen. Men då, för tre år sen var jag övertygad om att det var slut föralltid. Jag trodde då att vi aldrig skulle kunna hitta tillbaka till varandra igen. Men man vet ju aldrig säkert. Det jag råder dig till att göra är att verkligen verkligen verkligen försöka hitta dig själv igen, försök att bli en hel människa och hitta på roliga saker med nära och kära. Också att vara ärlig om hur du känner till ditt ex. Då ligger bollen hos honom. Har han träffat nån ny?

Min historia är typ samma som din och jag lever också med mitt ex igen fast efter 5 år ifrån varandra. Undrar hur det gick för Ts!
  • Anonym (tacksam)
    mikipiki skrev 2015-12-21 18:14:58 följande:

Min historia är typ samma som din och jag lever också med mitt ex igen fast efter 5 år ifrån varandra. Undrar hur det gick för Ts!

Intressant :)

Hur länge har ni hållt ihop nu då? För oss är det typ 2 år och jag vette fan om det var nån bra idé ändå :p
Svar på tråden Jag vill inte ha nån annan =(