• Anonym

Jag vill inte ha nån annan =(

Efter 8 år ihop lämnade han mig. Det har gått mer än ett år sen och jag gråter fortfarande dagligen för att jag saknar honom så. Jag vet inte om jag kan komma över honom, om jag ens vill... Allt gör så ont. =(

Är inte intresserad av att börja dejta nån annan, allt påminner mig om honom... Jag känner mig olyckligt kär. Jag vill bara att han ska komma tillbaka till mig... Gråter

Det var först när jag träffade honom som jag förstod varför det känts så fel med alla jag varit tillsammans med innan. Jag var inte kär i en enda av dem. Jag trodde inte att jag kunde bli kär eller älska en annan människa, men så träffade jag honom. Min själsfrände... Har så svårt att acceptera att det är slut!

När jag läser trådar här inne på FL undrar jag i mitt stilla sinne om folk verkligen vet hur det är att aldrig ha älskat en enda människa och plötsligt möta någon man blir riktigt, riktigt kär i. När vissa skriver om att man kan möta kärleken igen... Jag tror faktiskt inte att jag kommer göra det. Jag är helt övertygad om att han var mitt livs kärlek och jag vill inte ha nån blek kopia. Tyvärr. Det kommer bli ett ensamt liv detta...

• Svar på tråden Jag vill inte ha nån annan =(
  • mikipiki

Nu har jag inte läst hela tråden, men jag förstår precis vad du menar med trådstarten för jag känner likadant inför mitt ex. Begriper inte hur jag ska kunna älska en annan människa så mycket som jag älskade/älskar honom :(

• Petite Chérie

Jag var 16 när jag blev kär, riktigt kär. Och det var inte bara en tonårsförälskelse. Han var allt för mig. Tänkte på honom konstant. Jag hade aldrig känt så för någon. Sedan lämnade han mig efter 1 år, på sms. Jag trodde jag skulle dö, på riktigt. Jag tänkte begå självmord, så illa var det. Jag tänkte på honom heeela tiden, grät så jag mådde illa och var jättedeppig. Och folk sa att du kommer hitta kärleken igen, du kommer vara glad igen. Det trodde jag inte på alls, jag var övertygad om att jag skulle ligga i fosterställning varje dag i resten av mitt liv. Idag är jag 21 och är med min blivande make och har aldrig varit så kär förut. Idag skulle jag be mitt ex dra åt fanders om han hörde av sig. Jag kom över honom, efter ett bra tag, men jag kom över honom och du kommer komma över ditt ex. Du måste bara låta det ta sin tid.

Jag har hört att det tar typ halva tiden man var ihop att komma över någon och dubbla tiden att riktigt glömma någon. Det kommer bli bra igen{#emotions_dlg.flower}

• mmmm01

jag tror att du missförstod mig TS ..
    min ilska var mer riktad mot honom än dig,, tycker helt enkelt inte att han är värd dig eller din kärlek..
    all den energin du lägger på honom..

• Anonym
    mmmm01 skrev 2012-11-29 11:24:41 följande:
    jag tror att du missförstod mig TS ..
    min ilska var mer riktad mot honom än dig,, tycker helt enkelt inte att han är värd dig eller din kärlek..
    all den energin du lägger på honom..
    Värd och värd... Nä, kanske inte. Men nu råkar jag ju älska honom ändå och den går inte över så lätt bara för att han slutade vara värd den i samma stund som han gick ifrån mig. Jag gråter ju inte för att han ska tycka varken bu eller bä om det, utan för att jag sörjer oss. Eller snarare så sörjer jag hur det kändes för mig att leva med en man jag älskar, och anledningen till att jag sörjer det så mycket är att jag verkligen inte tror att jag kommer att få uppleva det igen. Jag lägger heller inte energin på honom, utan på sorgen. Den sorgen är min egen, som jag ser det. 

Jag har aldrig hävdat att jag inte kommer kunna tycka om nån igen. Jag tror bara inte att de känslorna ("tycka om" vs "älska") kommer att motivera mig tillräckligt för att ge mig in i ett förhållande med personen som väcker dem. Jag brukar inte connecta med folk; detta har jag haft svårt för sedan jag var barn. och delvis har det säkert med min "personlighetsvariation" att göra. Jag är rätt udda själv och har aldrig riktigt passat in nånstans. Att känna gemenskap och samhörighet med min partner är A och O för mig, och den samhörigheten växer inte direkt på träd om man är alienerad från mänskligheten på det sätt som jag. 
  • YummyMami
    Anonym skrev 2012-11-29 12:25:54 följande:
    Värd och värd... Nä, kanske inte. Men nu råkar jag ju älska honom ändå och den går inte över så lätt bara för att han slutade vara värd den i samma stund som han gick ifrån mig. Jag gråter ju inte för att han ska tycka varken bu eller bä om det, utan för att jag sörjer oss. Eller snarare så sörjer jag hur det kändes för mig att leva med en man jag älskar, och anledningen till att jag sörjer det så mycket är att jag verkligen inte tror att jag kommer att få uppleva det igen. Jag lägger heller inte energin på honom, utan på sorgen. Den sorgen är min egen, som jag ser det. 

Jag har aldrig hävdat att jag inte kommer kunna tycka om nån igen. Jag tror bara inte att de känslorna ("tycka om" vs "älska") kommer att motivera mig tillräckligt för att ge mig in i ett förhållande med personen som väcker dem. Jag brukar inte connecta med folk; detta har jag haft svårt för sedan jag var barn. och delvis har det säkert med min "personlighetsvariation" att göra. Jag är rätt udda själv och har aldrig riktigt passat in nånstans. Att känna gemenskap och samhörighet med min partner är A och O för mig, och den samhörigheten växer inte direkt på träd om man är alienerad från mänskligheten på det sätt som jag. 

Finns flera såna som dig och han där ute. De är bara svårt att peka ut er, ni går inte runt med ett lila prick i pannan heller.
  • Anonym
    YummyMami skrev 2012-11-29 12:30:47 följande:

Finns flera såna som dig och han där ute. De är bara svårt att peka ut er, ni går inte runt med ett lila prick i pannan heller.
    Jo, jag vet... Det är bara så förbaskat svårt att hitta! Så, ja, på nåt plan har jag väl gett upp pga att jag är deprimerad just nu. Så när jag dejtar andra och bara träffar en massa killar som är för "vanliga" för att jag skulle kunna funka ihop med dem (och de med mig) känns det bara ännu mer nattsvart. Då känner jag mig om möjligt ännu mer som ett ufo i innerstan. 
  • Anonym
    AngieT skrev 2012-11-29 08:44:14 följande:
    Jag var 16 när jag blev kär, riktigt kär. Och det var inte bara en tonårsförälskelse. Han var allt för mig. Tänkte på honom konstant. Jag hade aldrig känt så för någon. Sedan lämnade han mig efter 1 år, på sms. Jag trodde jag skulle dö, på riktigt. Jag tänkte begå självmord, så illa var det. Jag tänkte på honom heeela tiden, grät så jag mådde illa och var jättedeppig. Och folk sa att du kommer hitta kärleken igen, du kommer vara glad igen. Det trodde jag inte på alls, jag var övertygad om att jag skulle ligga i fosterställning varje dag i resten av mitt liv. Idag är jag 21 och är med min blivande make och har aldrig varit så kär förut. Idag skulle jag be mitt ex dra åt fanders om han hörde av sig. Jag kom över honom, efter ett bra tag, men jag kom över honom och du kommer komma över ditt ex. Du måste bara låta det ta sin tid.

Jag har hört att det tar typ halva tiden man var ihop att komma över någon och dubbla tiden att riktigt glömma någon. Det kommer bli bra igen

Du beskriver ju exakt en tonårsförälskelse :) och det är inget fel i såna!
  • Petite Chérie
    Anonym skrev 2012-12-01 20:15:14 följande:

Du beskriver ju exakt en tonårsförälskelse :) och det är inget fel i såna!
    Fast det kändes inte som en sådan, när förlovningsringen satt på fingret och dom framtida barnens namn var bestämda.. Men idag vet jag att han inte alls var rätt. Fast det kändes som att gå på moln under förhållandet =)
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-29 12:25:54 följande:

På vilket sätt är du annorlunda? Jag menar, de flesta går väl runt och känner sig ganska udda och annorlunda..?
  • mmmm01

TS du verkar vara en fin ,trogen och lojal kvinna..
    en vacker dag kommer du få nån som dig själv jag lovar dig,, ha tålamod och sörj om det är det du behöver just nu..

Svar på tråden Jag vill inte ha nån annan =(