• Anonym

Jag vill inte ha nån annan =(

Efter 8 år ihop lämnade han mig. Det har gått mer än ett år sen och jag gråter fortfarande dagligen för att jag saknar honom så. Jag vet inte om jag kan komma över honom, om jag ens vill... Allt gör så ont. =(

Är inte intresserad av att börja dejta nån annan, allt påminner mig om honom... Jag känner mig olyckligt kär. Jag vill bara att han ska komma tillbaka till mig... Gråter

Det var först när jag träffade honom som jag förstod varför det känts så fel med alla jag varit tillsammans med innan. Jag var inte kär i en enda av dem. Jag trodde inte att jag kunde bli kär eller älska en annan människa, men så träffade jag honom. Min själsfrände... Har så svårt att acceptera att det är slut!

När jag läser trådar här inne på FL undrar jag i mitt stilla sinne om folk verkligen vet hur det är att aldrig ha älskat en enda människa och plötsligt möta någon man blir riktigt, riktigt kär i. När vissa skriver om att man kan möta kärleken igen... Jag tror faktiskt inte att jag kommer göra det. Jag är helt övertygad om att han var mitt livs kärlek och jag vill inte ha nån blek kopia. Tyvärr. Det kommer bli ett ensamt liv detta...

• Svar på tråden Jag vill inte ha nån annan =(
  • mmmm01

Du säger att du inte vill ha nån som bara älskar dig halvdant..
    men hur mkt älskade han dig då om han lämnade dig..
    varför vill man ens ha nån som inte älskar en,, var är din självrespekt?
    jobba på din självkänsla istället. så kanske du vet att du förtjänar nån som älskar dig och finns där när ni har problem och inte bara sticker..

han skulle skratta om han visste att du fortfarande gråter efter 1 år,, tror du han bryr sig?
    vad finns det att älska?

det finns inget som heter "den rätte"  det finns många rätta inte bara en..
    ni lever som i filmer, sånt finns tyvärr inte..

du "älskar" en fantasi man som bara existerade i dina tankar,, det va inte han..

• Anonym
    Anonym (2 år) skrev 2012-11-28 20:21:28 följande:

Att dejta är INTE att ge sig in i relationer utan känslor. När man dejtar ser man om man kommer att kunna falla för den killen. Det tog mig flera månader av dejtande innan jag vart kär i min nuvarande kille. Att bli kär går inte bara på en dejt. Efter dem månaderna vi dejtade eller ja mer träffades som vännder så kom vi fram till att båda hade känslor för varandra DÅ gick vi in i ett förhållande.
    Så funkar det inte för alla, kan tänka mig att många är så desperata att det skulle läggas en stor pizza i knäet innan man ens hunnit säga tack för i dag ...typ (-:
  • Anonym
    mmmm01 skrev 2012-11-28 20:54:35 följande:
    Du säger att du inte vill ha nån som bara älskar dig halvdant..
    men hur mkt älskade han dig då om han lämnade dig..
    varför vill man ens ha nån som inte älskar en,, var är din självrespekt?
    jobba på din självkänsla istället. så kanske du vet att du förtjänar nån som älskar dig och finns där när ni har problem och inte bara sticker..

han skulle skratta om han visste att du fortfarande gråter efter 1 år,, tror du han bryr sig?
    vad finns det att älska?

det finns inget som heter "den rätte"  det finns många rätta inte bara en..
    ni lever som i filmer, sånt finns tyvärr inte..

du "älskar" en fantasi man som bara existerade i dina tankar,, det va inte han..
    Jag säger att jag inte vill ha någon som JAG inte älskar. Andra väljer själva vilken slags förhållande de vill eller inte vill vara i, men jag kommer ju att ifrågasätta vissas val i mitt stilla sinne såklart (behåller det dock för mig själv). Jag har aldrig heller sagt att jag vill ha någon som inte älskar mig. Han påstår att han älskade mig, men att han gick talar sitt tydliga språk enligt mig. Därav skulle han få kämpa om han ville ha tillbaka mig (där har du väl självrespekten du efterfrågade). 

Jag är övertygad om att han inte skulle skratta.

Var är DIN repsekt för andra människor, som skriver inlägg som detta?  
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-28 20:46:23 följande:
    Ja, DET håller jag med om! Jag mår så pass bra i mitt eget sällskap att jag väljer det framför ett desperat sällskap med en person jag inte älskar. Däremot finns det inget som går upp mot att umgås med den där personen man faktiskt älskar... Inte ens sällskapet med enbart mig själv.

Det är jackpott att göra det .
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-28 20:02:50 följande:
    "Första kärleken" - vad får dig att tro att alla människor drabbas av en andra, tredje etc kärlek? Det är just detta jag tror att alla inte gör. Vid min ålder tror jag att jag kan tillhöra den skaran. Jag har dejtat, men det spelar ju ingen roll när jag ingenting känner för dem och bara hoppas att de mirakulöst nog ska förvandlas till min expartner. 

Varför jag var tillsammans med sådana jag inte var kär i? Tja, för att jag inte visste hur det skulle kännas med kärlek och för att jag inbillade mig att det skulle växa fram känslor (vilket det inte gjorde, jag funkar uppenbarligen inte så). Skulle jag ha avhållit mig ifrån att vara ihop med nån jag inte var kär i, så hade jag inte haft ett enda förhållande förrän vid 27. 
    Det är faktiskt inte särskilt ovanligt att inte bli kär förrän man är 27. Det är inget konstigt i det, och det bevisar inte att det inte finns någon annan du skulle kunna bli kär i...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-28 21:05:01 följande:
    Jag säger att jag inte vill ha någon som JAG inte älskar. Andra väljer själva vilken slags förhållande de vill eller inte vill vara i, men jag kommer ju att ifrågasätta vissas val i mitt stilla sinne såklart (behåller det dock för mig själv). Jag har aldrig heller sagt att jag vill ha någon som inte älskar mig. Han påstår att han älskade mig, men att han gick talar sitt tydliga språk enligt mig. Därav skulle han få kämpa om han ville ha tillbaka mig (där har du väl självrespekten du efterfrågade). 

Ta det försiktigt bara ts för mycket kämpande kan göra att känslorna blir utmattade eller blir känslomässigt utbränd...bara ett tips.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-28 21:05:01 följande:

Det ringer varningsklockor ...................
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-28 21:55:21 följande:
    Det ringer varningsklockor ...................
    Varningsklockor om vadå?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-28 22:03:05 följande:
    Varningsklockor om vadå?
    Ska få kämpa och han kommer inte skratta ........ok inte så allvarligt kanske men det bara ringer varnings signaler ,kanske jag som har bad erfarenhet......
Svar på tråden Jag vill inte ha nån annan =(