• Strumpan81

Hur står man ut med all väntan?

Hej!

Jag och min sambo har försök få barn under 1,5 års tid utan några som helst resultat. Vi har genomgått fertilitetsutredning utan att några fel eller hinner kunnat påvisar. Vi är så kallat oförklarligt infetila. Nu står vi i landstingskö och ska få starta behandling om 1-3 månader. Jag vet att det är banalt och ett lyxproblem, men för mig känns en månads tid jättelänge och nästan obeskrivligt långt borta. Jag vill ju börja NU. Jag förstår såklart naiviteten i detta, men det är likaväl så jag känner. Jag har tappat lusten för alla vardagliga sysslor och träning som jag utövar varje dag (löpning+gym-simning) känns inte heller kul.
    HUR GÖR NI DÄR UTE FÖR ATT ÖVERLEVA?Glad
    Hur underviker man att gå under av längtan, oro och frustration?

Jag kanske ska nämna att jag jobbar som barnmorska på förlossning och BB och har svårt att helt styra bort tankarna från graviditeter och förlossning.

• Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?
  • Hannah8401

Men babyheart, detta låter väl mycket lovande? Så många och stora äggblåsor lycka till!

Penny, fick du sjukskrivning? Har du fått mage än?

Jag var på nytt vul idag, vecka 10, och bebisen lever fortfarande ska tillbaka igen om drygt en månad.

• Babyheart
    Hannah8401 skrev 2013-05-07 15:14:44 följande:
    Men babyheart, detta låter väl mycket lovande? Så många och stora äggblåsor lycka till!
    Penny, fick du sjukskrivning? Har du fått mage än?
    Jag var på nytt vul idag, vecka 10, och bebisen lever fortfarande ska tillbaka igen om drygt en månad.
    Ja du Hannah! Vi blev chockade över hur stora de var! Vi har haft som störst 18 mm första försöket, så det kom som en överraskning. 
    Hoppas nu bara att de stannar kvar, sist hann min kropp göra sig av med sju blåsor innan ÄP.
    Läkaren sköt fram min ÄL injektion med två timmar denna gången, nu får vi se imorgon om det har hjälpt.
    Vi vill gärna få ut så många av de 12 som möjligt. Glad