• Strumpan81

Hur står man ut med all väntan?

Hej!

Jag och min sambo har försök få barn under 1,5 års tid utan några som helst resultat. Vi har genomgått fertilitetsutredning utan att några fel eller hinner kunnat påvisar. Vi är så kallat oförklarligt infetila. Nu står vi i landstingskö och ska få starta behandling om 1-3 månader. Jag vet att det är banalt och ett lyxproblem, men för mig känns en månads tid jättelänge och nästan obeskrivligt långt borta. Jag vill ju börja NU. Jag förstår såklart naiviteten i detta, men det är likaväl så jag känner. Jag har tappat lusten för alla vardagliga sysslor och träning som jag utövar varje dag (löpning+gym-simning) känns inte heller kul.
    HUR GÖR NI DÄR UTE FÖR ATT ÖVERLEVA?Glad
    Hur underviker man att gå under av längtan, oro och frustration?

Jag kanske ska nämna att jag jobbar som barnmorska på förlossning och BB och har svårt att helt styra bort tankarna från graviditeter och förlossning.

• Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?
  • Hannah8401

Ja men det är lite svårt att glädja sig när oron är så stor... jag är bara 4+6, så väldigt tidigt.

Hur gammal är du?

• Babyheart
    Hannah8401 skrev 2013-04-07 12:05:55 följande:
    Ja men det är lite svårt att glädja sig när oron är så stor... jag är bara 4+6, så väldigt tidigt.

Hur gammal är du?
    Förstår att du känner oro. :((
    Jag är 35 år. Träffade kärleken för fyra år sen efter ett 12 år långt förhållande med en kille som visade sig inte ville ha barn. Nu när jag träffat rätt man att bilda familj med så vill det inte ta sig. Försökt i över två år nu. Påbörjade utredning för IVF i oktober 2011. Hoppet om att det kommer lyckas finns där och vi kämpar på med vårt andra försök.
    Kram! 
  • Penny å längtan
    Babyheart skrev 2013-04-07 12:38:59 följande:
    Förstår att du känner oro. :((