• Strumpan81

Hur står man ut med all väntan?

Hej!

Jag och min sambo har försök få barn under 1,5 års tid utan några som helst resultat. Vi har genomgått fertilitetsutredning utan att några fel eller hinner kunnat påvisar. Vi är så kallat oförklarligt infetila. Nu står vi i landstingskö och ska få starta behandling om 1-3 månader. Jag vet att det är banalt och ett lyxproblem, men för mig känns en månads tid jättelänge och nästan obeskrivligt långt borta. Jag vill ju börja NU. Jag förstår såklart naiviteten i detta, men det är likaväl så jag känner. Jag har tappat lusten för alla vardagliga sysslor och träning som jag utövar varje dag (löpning+gym-simning) känns inte heller kul.
    HUR GÖR NI DÄR UTE FÖR ATT ÖVERLEVA?Glad
    Hur underviker man att gå under av längtan, oro och frustration?

Jag kanske ska nämna att jag jobbar som barnmorska på förlossning och BB och har svårt att helt styra bort tankarna från graviditeter och förlossning.

• Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?
  • Penny å längtan
    Frukostflingan skrev 2013-02-19 13:19:09 följande:

Det ska du inte behöva göra. Jag har mest testat med de med streck och de har alltid visar rätt för min del. Har man väl fått plus och gått över testdagen/BIM så ger de ju utslag nästan helt säkert. Släng inte ut pengar på massa digitala tester är mitt råd :)
    Ok :)) Har dock ett digitalt test kvar som jag kanske använder... Åh, jag vet att det är dumt, men kan inte låta bli ;)
  • Frukostflingan
    Penny å längtan skrev 2013-02-19 13:21:50 följande:
    Ok :)) Har dock ett digitalt test kvar som jag kanske använder... Åh, jag vet att det är dumt, men kan inte låta bli ;)

Har du ett kvar så använd det. Det är ju en annan sak. Vill du ändå testa så skulle jag lägga pengarna på billga stickor istället. Det finna att beställa på nätet.
  • Penny å längtan

Vill önska er alla en underbar helg! Hoppas ni mår bra och får vila upp er.