• Strumpan81

Hur står man ut med all väntan?

Hej!

Jag och min sambo har försök få barn under 1,5 års tid utan några som helst resultat. Vi har genomgått fertilitetsutredning utan att några fel eller hinner kunnat påvisar. Vi är så kallat oförklarligt infetila. Nu står vi i landstingskö och ska få starta behandling om 1-3 månader. Jag vet att det är banalt och ett lyxproblem, men för mig känns en månads tid jättelänge och nästan obeskrivligt långt borta. Jag vill ju börja NU. Jag förstår såklart naiviteten i detta, men det är likaväl så jag känner. Jag har tappat lusten för alla vardagliga sysslor och träning som jag utövar varje dag (löpning+gym-simning) känns inte heller kul.
    HUR GÖR NI DÄR UTE FÖR ATT ÖVERLEVA?Glad
    Hur underviker man att gå under av längtan, oro och frustration?

Jag kanske ska nämna att jag jobbar som barnmorska på förlossning och BB och har svårt att helt styra bort tankarna från graviditeter och förlossning.

• Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?
  • Penny å längtan
    Frukostflingan skrev 2013-02-19 13:19:09 följande:

Det ska du inte behöva göra. Jag har mest testat med de med streck och de har alltid visar rätt för min del. Har man väl fått plus och gått över testdagen/BIM så ger de ju utslag nästan helt säkert. Släng inte ut pengar på massa digitala tester är mitt råd :)
    Ok :)) Har dock ett digitalt test kvar som jag kanske använder... Åh, jag vet att det är dumt, men kan inte låta bli ;)
  • Frukostflingan
    Penny å längtan skrev 2013-02-19 13:21:50 följande:
    Ok :)) Har dock ett digitalt test kvar som jag kanske använder... Åh, jag vet att det är dumt, men kan inte låta bli ;)

Har du ett kvar så använd det. Det är ju en annan sak. Vill du ändå testa så skulle jag lägga pengarna på billga stickor istället. Det finna att beställa på nätet.
  • Penny å längtan

Vill önska er alla en underbar helg! Hoppas ni mår bra och får vila upp er.

Hos mig ömmar brösten en hel del, annars inget. Hoppas så mycket på det växer som det ska, men det är några nervösa veckor framför mig.

Kram!

• stegen
    Strumpan81 skrev 2013-03-21 14:11:12 följande:
    Frukostflingan, Stegen och Pennyålängtan hur går med med era graviditeter??

Hej!

Här går det bra, v21 nu och en liten pojke i magen!

Hur går det för er andra med allt?
  • Strumpan81

Härligt att höra stegen
    Då kan ni börja fundera på namn

Hos mig är det lugnt. Vi är mitt mellan två behandlingar. Denna väntan... jag står nästan inte ut.

• Penny å längtan

Hej :)

Strumpan: tack för att du frågar! :)

åh hoppas tiden rör på sig, denna eviga väntan... Om du kan, planera in roliga saker så kanske tiden går fortare. Sen kommer ju våren, och värmen och solen brukar hjälpa humöret. När är det dags med behandling?

Stegen: oj, redan v 21, wow. Grattis till pojken!! Hur mår du?

Själv har jag precis gått in i vecka 10. Väntar på KUB test om mindre än fyra veckor. Vill så gärna se att lilla knott växer som den ska.
  • Penny å längtan

Hej :)

Strumpan: tack för att du frågar! :)

åh hoppas tiden rör på sig, denna eviga väntan... Om du kan, planera in roliga saker så kanske tiden går fortare. Sen kommer ju våren, och värmen och solen brukar hjälpa humöret. När är det dags med behandling?

Stegen: oj, redan v 21, wow. Grattis till pojken!! Hur mår du?

Själv har jag precis gått in i vecka 10. Väntar på KUB test om mindre än fyra veckor. Vill så gärna se att lilla knott växer som den ska.
  • Frukostflingan

Härligt att det går bra för er Stegen och Penny. Själv är jag i v 24 och tycker faktiskt tiden rullar på ganska bra. Vi har saker inplanderade nästan varje helg fram tills det är dags känns det som. Och lagom att göra på jobbet. Jag känner av bebisen i magen varje dag, men vet inte om det är en kille eller tjej. Det syns riktigt ordentligt nu på magen och jag känner mig inte bara tjock utan gravid. Härlig känsla!

Hoppas det går bra för alla er andra! 
  • Penny å längtan
    Frukostflingan skrev 2013-03-22 07:09:42 följande:

Härligt att det går bra för er Stegen och Penny. Själv är jag i v 24 och tycker faktiskt tiden rullar på ganska bra. Vi har saker inplanderade nästan varje helg fram tills det är dags känns det som. Och lagom att göra på jobbet. Jag känner av bebisen i magen varje dag, men vet inte om det är en kille eller tjej. Det syns riktigt ordentligt nu på magen och jag känner mig inte bara tjock utan gravid. Härlig känsla!

Hoppas det går bra för alla er andra! 
    Skönt att höra!! Jag tror att när man har passerat halva graviditeten så går tiden mycket snabbare. Just nu kryper den fram...nästan ;)

Valde ni alla (som är/har varit gravida) att göra KUB-test? hur resonerade ni?
Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?