• Strumpan81

Hur står man ut med all väntan?

Hej!

Jag och min sambo har försök få barn under 1,5 års tid utan några som helst resultat. Vi har genomgått fertilitetsutredning utan att några fel eller hinner kunnat påvisar. Vi är så kallat oförklarligt infetila. Nu står vi i landstingskö och ska få starta behandling om 1-3 månader. Jag vet att det är banalt och ett lyxproblem, men för mig känns en månads tid jättelänge och nästan obeskrivligt långt borta. Jag vill ju börja NU. Jag förstår såklart naiviteten i detta, men det är likaväl så jag känner. Jag har tappat lusten för alla vardagliga sysslor och träning som jag utövar varje dag (löpning+gym-simning) känns inte heller kul.
    HUR GÖR NI DÄR UTE FÖR ATT ÖVERLEVA?Glad
    Hur underviker man att gå under av längtan, oro och frustration?

Jag kanske ska nämna att jag jobbar som barnmorska på förlossning och BB och har svårt att helt styra bort tankarna från graviditeter och förlossning.

• Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?
  • Frukostflingan
    stegen skrev 2013-02-18 13:03:34 följande:
    Penny: sen när/om vissa symptom som illamående kommer vill du göra nästan vad som för att vara symptomfri, sen när det försvinner vill du göra allt för att få tillbaka dem )

Idag går vi in i vecka 17, önskar så efter ett livstecken så jag vet att allt är bra, : veckor tills RUL, känns som en jobbig väntan!
    Ja så är det verkligen. Först vill man bli av med illamående och kräkningar och sen känner man inget och då är man inte nöjd för det. Jag är glad att vi har RUL denna vecka. Äntligen lite bekräftelse. :)
  • stegen
    Frukostflingan skrev 2013-02-18 13:08:09 följande:
    Ja så är det verkligen. Först vill man bli av med illamående och kräkningar och sen känner man inget och då är man inte nöjd för det. Jag är glad att vi har RUL denna vecka. Äntligen lite bekräftelse. :)