• Strumpan81

Hur står man ut med all väntan?

Hej!

Jag och min sambo har försök få barn under 1,5 års tid utan några som helst resultat. Vi har genomgått fertilitetsutredning utan att några fel eller hinner kunnat påvisar. Vi är så kallat oförklarligt infetila. Nu står vi i landstingskö och ska få starta behandling om 1-3 månader. Jag vet att det är banalt och ett lyxproblem, men för mig känns en månads tid jättelänge och nästan obeskrivligt långt borta. Jag vill ju börja NU. Jag förstår såklart naiviteten i detta, men det är likaväl så jag känner. Jag har tappat lusten för alla vardagliga sysslor och träning som jag utövar varje dag (löpning+gym-simning) känns inte heller kul.
    HUR GÖR NI DÄR UTE FÖR ATT ÖVERLEVA?Glad
    Hur underviker man att gå under av längtan, oro och frustration?

Jag kanske ska nämna att jag jobbar som barnmorska på förlossning och BB och har svårt att helt styra bort tankarna från graviditeter och förlossning.

• Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?
  • Frukostflingan

Ja vi valde KUB-test. Vi var helt överrens hur vi skulle hantera resultatet om det var hög risk. Det tror jag är viktigt.

• Penny å längtan
    Frukostflingan skrev 2013-03-23 07:30:42 följande:
    Ja vi valde KUB-test. Vi var helt överrens hur vi skulle hantera resultatet om det var hög risk. Det tror jag är viktigt.

Får jag fråga vad ni bestämde? Sorry om jag lägger mig i sånt som är för privat. Är själv osäker på om jag vill göra kub, är rädd för att vara orolig i onödan.
  • stegen

Vi gjorde inte kub test då man måste vara över 34 i vårt landsting för att få det gratis. Jag har ingen aning hur vi hade gjort om vi blivit erbjudna.

• Frukostflingan