• Strumpan81

Hur står man ut med all väntan?

Hej!

Jag och min sambo har försök få barn under 1,5 års tid utan några som helst resultat. Vi har genomgått fertilitetsutredning utan att några fel eller hinner kunnat påvisar. Vi är så kallat oförklarligt infetila. Nu står vi i landstingskö och ska få starta behandling om 1-3 månader. Jag vet att det är banalt och ett lyxproblem, men för mig känns en månads tid jättelänge och nästan obeskrivligt långt borta. Jag vill ju börja NU. Jag förstår såklart naiviteten i detta, men det är likaväl så jag känner. Jag har tappat lusten för alla vardagliga sysslor och träning som jag utövar varje dag (löpning+gym-simning) känns inte heller kul.
    HUR GÖR NI DÄR UTE FÖR ATT ÖVERLEVA?Glad
    Hur underviker man att gå under av längtan, oro och frustration?

Jag kanske ska nämna att jag jobbar som barnmorska på förlossning och BB och har svårt att helt styra bort tankarna från graviditeter och förlossning.

• Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?
  • che71
    Hannah8401 skrev 2013-04-26 07:52:11 följande:
    Det verkar som jag tillhör procenten som får missfall fast hjärtat börjat slå, jag har nu mått illa i ca två veckor, blev bättre för två dagar sen, och vaknade också utan ömma bröst... är i vecka 8 nu, har inte börjat blöda än, men sist gång när jag fick missfall började det med att brösten sluta göra ont och några timmar senare fick jag bruna flytningar. Så nu är det bara att vänta på dom. Åhh jag vet inte hur jag ska klara detta en gång till??? :(:(:(
    Styrkekram till dig
    Det behöver ju inte betyda det värsta, men jag förstår oron.
    Man kan ju inte slappna av efter allt man varit med om.
  • Babyheart