• Strumpan81

Hur står man ut med all väntan?

Hej!

Jag och min sambo har försök få barn under 1,5 års tid utan några som helst resultat. Vi har genomgått fertilitetsutredning utan att några fel eller hinner kunnat påvisar. Vi är så kallat oförklarligt infetila. Nu står vi i landstingskö och ska få starta behandling om 1-3 månader. Jag vet att det är banalt och ett lyxproblem, men för mig känns en månads tid jättelänge och nästan obeskrivligt långt borta. Jag vill ju börja NU. Jag förstår såklart naiviteten i detta, men det är likaväl så jag känner. Jag har tappat lusten för alla vardagliga sysslor och träning som jag utövar varje dag (löpning+gym-simning) känns inte heller kul.
    HUR GÖR NI DÄR UTE FÖR ATT ÖVERLEVA?Glad
    Hur underviker man att gå under av längtan, oro och frustration?

Jag kanske ska nämna att jag jobbar som barnmorska på förlossning och BB och har svårt att helt styra bort tankarna från graviditeter och förlossning.

• Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?
  • che71
    Hannah8401 skrev 2013-04-26 07:52:11 följande:
    Det verkar som jag tillhör procenten som får missfall fast hjärtat börjat slå, jag har nu mått illa i ca två veckor, blev bättre för två dagar sen, och vaknade också utan ömma bröst... är i vecka 8 nu, har inte börjat blöda än, men sist gång när jag fick missfall började det med att brösten sluta göra ont och några timmar senare fick jag bruna flytningar. Så nu är det bara att vänta på dom. Åhh jag vet inte hur jag ska klara detta en gång till??? :(:(:(
    Styrkekram till dig
    Det behöver ju inte betyda det värsta, men jag förstår oron.
    Man kan ju inte slappna av efter allt man varit med om.
  • Babyheart
    Det verkar som jag tillhör procenten som får missfall fast hjärtat börjat slå, jag har nu mått illa i ca två veckor, blev bättre för två dagar sen, och vaknade också utan ömma bröst... är i vecka 8 nu, har inte börjat blöda än, men sist gång när jag fick missfall började det med att brösten sluta göra ont och några timmar senare fick jag bruna flytningar. Så nu är det bara att vänta på dom. Åhh jag vet inte hur jag ska klara detta en gång till??? :(:(:(
    Gumman... :((
    Jag fortsätter hålla tummarna och hoppas innerligt att det inte är ett missfall på G.
    Sänder över en stor kram! Hjärta
  • Frukostflingan

Jag hoppas verkligen inte att det är ett missfall på väg. Illamående och ömma bröst kan ju gå upp och ner. Det är individuellt och skiljer sig även mellan olika graviditeter för samma person. Jag håller tummarn!!!
  • Penny å längtan
    Mina bröst slutade också att ömma runt den tiden och jag tänkte precis som du, men så länge du inte blöder kraftigt och har kraftig värk, så behöver det inte betyda att ett mf är på gång.
    Jag håller tummarna och sänder många styrkekramar!!
  • Hannah8401

Kom ömheten tillbaka sen penny? Jag blöder inte än så har fortsatt hopp, men känns väldigt jobbigt då man vart med om detta förr. Har du mått mycket illa?

• stegen

Hannah jag blev också av med mitt kraftiga illamående, ömma bröst och typ alla gravsymptom, samtidigt fick jag ont i svanken/ryggen.

Någon dag senare kom det tillbaka och det onda visade sig vara foglossningen som jag har både fram och bak nu. Dock försvann illamåendet i vecka 20 tror jag och brösten har fortfarande ömma dagar och bra dagar.

Håller tummarna att det är spökveckor du har!

• Penny å längtan
    Hannah8401 skrev 2013-04-26 10:37:19 följande:
    Kom ömheten tillbaka sen penny? Jag blöder inte än så har fortsatt hopp, men känns väldigt jobbigt då man vart med om detta förr. Har du mått mycket illa?
    Mina bröst blev mindre ömma, bara mer svullna med tiden, och ömheten har kommit och gått. Det är bara om jag sover i en konstig vinkel och trycker på brösten som de gör ont. Samma sak med illamåendet, ibland mår jag illa ibland inte. Men nu den senaste tiden har illamåendet kommit tillbaka, och det är jobbigt att inte kunna sova. Känner inte att jag orkar jobba heltid egentligen...

Ingen kraftig blödning - inget mf!! :)
    kram!
  • Hannah8401

Ok, jag mådde ganska illa igen förut idag så då blev jag glad (glad för att må illa???) Och brösten ömmar lite igen och ingen blödning. Så just nu är jag lite lugnare men får väl avvakta. Spökveckorna brukar ju komma runt v 12....

• Babyheart
    Hannah8401 skrev 2013-04-26 19:39:47 följande:
    Ok, jag mådde ganska illa igen förut idag så då blev jag glad (glad för att må illa???) Och brösten ömmar lite igen och ingen blödning. Så just nu är jag lite lugnare men får väl avvakta. Spökveckorna brukar ju komma runt v 12....
    Härligt att höra Hannah! :))
Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?