• Strumpan81

Hur står man ut med all väntan?

Hej!

Jag och min sambo har försök få barn under 1,5 års tid utan några som helst resultat. Vi har genomgått fertilitetsutredning utan att några fel eller hinner kunnat påvisar. Vi är så kallat oförklarligt infetila. Nu står vi i landstingskö och ska få starta behandling om 1-3 månader. Jag vet att det är banalt och ett lyxproblem, men för mig känns en månads tid jättelänge och nästan obeskrivligt långt borta. Jag vill ju börja NU. Jag förstår såklart naiviteten i detta, men det är likaväl så jag känner. Jag har tappat lusten för alla vardagliga sysslor och träning som jag utövar varje dag (löpning+gym-simning) känns inte heller kul.
    HUR GÖR NI DÄR UTE FÖR ATT ÖVERLEVA?Glad
    Hur underviker man att gå under av längtan, oro och frustration?

Jag kanske ska nämna att jag jobbar som barnmorska på förlossning och BB och har svårt att helt styra bort tankarna från graviditeter och förlossning.

• Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?
  • Frukostflingan

Hannah: försök tänka att det inte är någon fara så länge du inte blöder eller symptomen varit borta helt i många dagar. Kanske svårt jag vet, men försök. För mig har det kommit gått varje gång. Ömma bröst gav med sig ganska tidigt har jag för mig. Det kommer gå bra ska du se!!!

• Hannah8401

Ni är så goa jag var lite illamående förut igen, men inte så mycket som jag varit tidigare, brösten gör lite ont oxå. Jag ska på vul om 10 dagar så då får jag se om det finns något liv i magen. Har ert illamående varierat mycket?

• Frukostflingan

Hannah fram till v 8 var det inte direkt kraftigt alls. Lite småilla eller konstig känsla mer. Runt v 8 kom det med stormsteg och höll väl i sig nästan 2 månader. Vad är du i nu?

• Hannah8401

Frukostflingan, det blir vecka 9 imorgon. Illamåendet kommer och går lite, men det är inte lika mycket som förut. Spydde du oxå i 2 månader?

Penny, vad har du för jobb? Kan du inte få sjukskrivning några procent?

• Frukostflingan