• Strumpan81

Hur står man ut med all väntan?

Hej!

Jag och min sambo har försök få barn under 1,5 års tid utan några som helst resultat. Vi har genomgått fertilitetsutredning utan att några fel eller hinner kunnat påvisar. Vi är så kallat oförklarligt infetila. Nu står vi i landstingskö och ska få starta behandling om 1-3 månader. Jag vet att det är banalt och ett lyxproblem, men för mig känns en månads tid jättelänge och nästan obeskrivligt långt borta. Jag vill ju börja NU. Jag förstår såklart naiviteten i detta, men det är likaväl så jag känner. Jag har tappat lusten för alla vardagliga sysslor och träning som jag utövar varje dag (löpning+gym-simning) känns inte heller kul.
    HUR GÖR NI DÄR UTE FÖR ATT ÖVERLEVA?Glad
    Hur underviker man att gå under av längtan, oro och frustration?

Jag kanske ska nämna att jag jobbar som barnmorska på förlossning och BB och har svårt att helt styra bort tankarna från graviditeter och förlossning.

• Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?
  • Frukostflingan

Hannah: försök tänka att det inte är någon fara så länge du inte blöder eller symptomen varit borta helt i många dagar. Kanske svårt jag vet, men försök. För mig har det kommit gått varje gång. Ömma bröst gav med sig ganska tidigt har jag för mig. Det kommer gå bra ska du se!!!

• Hannah8401

Ni är så goa jag var lite illamående förut igen, men inte så mycket som jag varit tidigare, brösten gör lite ont oxå. Jag ska på vul om 10 dagar så då får jag se om det finns något liv i magen. Har ert illamående varierat mycket?

• Frukostflingan

Hannah fram till v 8 var det inte direkt kraftigt alls. Lite småilla eller konstig känsla mer. Runt v 8 kom det med stormsteg och höll väl i sig nästan 2 månader. Vad är du i nu?

• Hannah8401

Frukostflingan, det blir vecka 9 imorgon. Illamåendet kommer och går lite, men det är inte lika mycket som förut. Spydde du oxå i 2 månader?

Penny, vad har du för jobb? Kan du inte få sjukskrivning några procent?

• Frukostflingan
    Hannah8401 skrev 2013-04-28 14:54:51 följande:
    Frukostflingan, det blir vecka 9 imorgon. Illamåendet kommer och går lite, men det är inte lika mycket som förut. Spydde du oxå i 2 månader?
    Penny, vad har du för jobb? Kan du inte få sjukskrivning några procent?
    Yes, varje dag i typ 2 månader. Halvtids sjukskriven ett tag vilket var en räddning för mig. Men det gick över och sedan v 15 har jag mått fantastiskt. Nu börjar jag bli tung istället!
  • Penny å längtan
    Hannah8401 skrev 2013-04-28 14:54:51 följande:
    Frukostflingan, det blir vecka 9 imorgon. Illamåendet kommer och går lite, men det är inte lika mycket som förut. Spydde du oxå i 2 månader? Penny, vad har du för jobb? Kan du inte få sjukskrivning några procent?

Skönt att höra att du mår bra :) trots lite illamående ;) Hoppas tiden går fort fram till ditt vul ! Jag ska träffa bm på tisdag och fråga om delvis sjukskrivning, inte kul att bli illamående på jobbet... Jag jobbar på en skola, så jag kan inte direkt gömma mig på ett kontor ;)
  • Babyheart

Hej tjejer! 

Hoppas allt är bra med er? :))

Jag skulle behöva lite råd av er som gjort IVF. Jag tog blodprov i förrgår och igår ringde jag till SU och fick höra att  mina värden var lite för låga. 390 nåt?? Min läkare vill att jag ska fortsätta några extra dagar med injektionerna och ta ett nytt blodprov 2 maj. Nu börjar jag mer och mer känna av en lättare smärtkänsla (mensvärk) över äggstockarna. Vågar man lita på sjukhuset? Har hört att man kan bli överstimulerad?? 

Hon som tog blodprovet verkade ny på jobbet och var tvungen att fråga en kollega om den typen av prov.
    Är orolig att något är fel och att jag blir överstimulerad så att försöket måste avbrytas. :(( 

Kram! {#emotions_dlg.flower} 

• LängtansBlåaBlomma

För att svara på ts: Ja, en månad i taget är jättelång tid. Jag försöker tänka att varje månad också är en månadslön = mer pengar att lägga undan till barnet. Det kommer ju bli mindre klirr i kassan med föräldrapenning. Så de tusenlappar jag kan avvara nu kan jag lägga på barnet sen.
    Jag försöker också njuta av sovmorgnar och träffar och utekvällar med vänner. Det kommer ju bli färre såna tillfällen senare.

• Penny å längtan

Babyheart, kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga. Men jag skulle lita på att läkarna vet vad de gör. Hur mår i övrigt??

• Babyheart
    Penny å längtan skrev 2013-05-07 14:46:58 följande:
    Babyheart, kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga. Men jag skulle lita på att läkarna vet vad de gör. Hur mår i övrigt??
    Hej Penny!

Tack ändå! Vi var på SU igår för VUL och jag har 12 äggblåsor redo så imorgon åker vi dit igen för att genomföra ÄP. Storleken på folliklarna varierade mellan 18 och 28 mm. Jag fick gå upp halv två inatt och ta min Ovitrellespruta. Var nästan medvetslös men det gick bra. Hihi!

Mår för övrigt ganska bra, men har haft ett migränanfall idag så just nu är jag lite off. 
    Hur mår du? Går det bra med graviditeten? :)) Hjärta

Kram i massor!

Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?