• Strumpan81

Hur står man ut med all väntan?

Hej!

Jag och min sambo har försök få barn under 1,5 års tid utan några som helst resultat. Vi har genomgått fertilitetsutredning utan att några fel eller hinner kunnat påvisar. Vi är så kallat oförklarligt infetila. Nu står vi i landstingskö och ska få starta behandling om 1-3 månader. Jag vet att det är banalt och ett lyxproblem, men för mig känns en månads tid jättelänge och nästan obeskrivligt långt borta. Jag vill ju börja NU. Jag förstår såklart naiviteten i detta, men det är likaväl så jag känner. Jag har tappat lusten för alla vardagliga sysslor och träning som jag utövar varje dag (löpning+gym-simning) känns inte heller kul.
    HUR GÖR NI DÄR UTE FÖR ATT ÖVERLEVA?Glad
    Hur underviker man att gå under av längtan, oro och frustration?

Jag kanske ska nämna att jag jobbar som barnmorska på förlossning och BB och har svårt att helt styra bort tankarna från graviditeter och förlossning.

• Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?
  • Babyheart
    Hannah8401 skrev 2013-04-17 11:06:02 följande:
    Babyheart, så typiskt att mensen inte dyker upp nu, och av helt fel anledning också! Suck. Hoppas verkligen den kommer snart. Detta blir ert andra ivf försök? Hade ni provat att stimulera med sprutor eller insemination innan?
    Ja visst är det typiskt! Enda gången man VILL att mensen ska komma så gömmer den sig! :))
    Pratade med sjukhuset precis och har mensen inte kommit innan fredag får jag åka ner till SU och göra ett ultraljud. Skulle fått starta med injektionerna imorgon men nu skjuts det fram till nästa vecka istället...

Det här är vårt andra försök. Vi har två misslyckade återinföranden bakom oss. Vi har faktiskt aldrig provat insemination eller sprutor tidigare. Kanske har med att min sambo har för lite antal spermier. Ingen har någonsin föreslagit dessa alternativ, vi fick köra med IVF direkt. Testade Pergotime tre månader, men också det utan resultat. 
  • Penny å längtan