• Strumpan81

Hur står man ut med all väntan?

Hej!

Jag och min sambo har försök få barn under 1,5 års tid utan några som helst resultat. Vi har genomgått fertilitetsutredning utan att några fel eller hinner kunnat påvisar. Vi är så kallat oförklarligt infetila. Nu står vi i landstingskö och ska få starta behandling om 1-3 månader. Jag vet att det är banalt och ett lyxproblem, men för mig känns en månads tid jättelänge och nästan obeskrivligt långt borta. Jag vill ju börja NU. Jag förstår såklart naiviteten i detta, men det är likaväl så jag känner. Jag har tappat lusten för alla vardagliga sysslor och träning som jag utövar varje dag (löpning+gym-simning) känns inte heller kul.
    HUR GÖR NI DÄR UTE FÖR ATT ÖVERLEVA?Glad
    Hur underviker man att gå under av längtan, oro och frustration?

Jag kanske ska nämna att jag jobbar som barnmorska på förlossning och BB och har svårt att helt styra bort tankarna från graviditeter och förlossning.

• Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?
  • Penny å längtan

Hur går det för er som ruvar?? och ni andra så klart?

Själv mår jag bra idag, har nyss varit på UL och fått se lilla knott igen. Är i vecka 13, snart 14. Fick också reda på att barnet har en mycket låg risk vg Downs, känns skönt att veta även om jag inte bryr mig så mycket om siffror. Jag ville bara få se barnet igen :)) Men det är så typiskt att jag oroade mig strax innan, och min sambo var cool-lugn ;)

Tänker på er! kram

• Hannah8401

Frukostflingan, vad gjorde du för typ av träning istället? Och tog du upp löpningen efter vecka 12? Jag tänkte sätta igång med träning igen om jag kommer till vecka 12. Vilka veckor fick du missfall?

Penny vad härligt att allt går så bra! jag var på tidigt vul idag och såg hjärtat, det var häftigt! Men är bara 6+1, om två dagar är jag på samma dag som sist gång jag mista. Men ska tillbaka om tre veckor igen, det känns skönt, man vill ju gärna veta om det är liv därinne. Har du fått mage än? Och tränar du något?