• C Boom

Ni som matar era barn med kött...

Hur skulle ni reagera om, låt oss säga, ni kommer på ert barn med att plåga en hund?

Är det okej?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-25 23:51
    Till er som inte förstår vad min poäng med denna tråd är:

Att i ena stunden tillrättavisa ett barn som exempelvis drar en hund i svansen för att i nästa stund servera slaktad ko, måste vara höjden av moralisk schizofreni.

Vad blir du helst? Slaktad eller slagen?

Vi behöver inte äta kött för att överleva. Djur har ett intresse, på samma sätt som du, av att leva. Att bortse från deras önskan att leva endast för njutnings skull är moraliskt förkastligt.

Ät inte kött för fan. Det är ett övergrepp, på samma sätt som allt annat förtryck av kännande och tänkande individer.

Lägger in detta i trådstarten och tackar för mig. Men fortsätt gärna att stånga er blodiga för att hitta ett enda argument som rättfärdigar köttätande. Spoiler alert: ni kommer inte att lyckas.

• Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...
  • MalinEddie

Varför ställer du inte de frågan till dig själv istället? Dina barn äter kött.

• Lilia
    Dr Mupp skrev 2012-08-23 23:21:30 följande:
    Nej de flesta gör faktiskt inte det. Veganer måste äta tillskott eller äta animalier för att få i sig allt de behöver. Det är beviset på att vi är allätare. Hela vårt matspjälkningssytem är anpassat efter en blandkost. 

En av mina bästa vänner är vegan, han har varit det i 20 år och hittills inte behövt några tillskott.
  • Uffesson
    Lilia skrev 2012-08-24 00:47:27 följande:

En av mina bästa vänner är vegan, han har varit det i 20 år och hittills inte behövt några tillskott.
    Oj, då mår hans hjärta dåligt...
  • Cersei

Hade mitt barn dödat och sedan ätit upp en hund hade jag nog antagligen inte tänkt på det faktumet att vi liksom majoriteten äter kött här hemma. Jag hade nog antagligen tagit med mig barnet till en psykolog. Varför? för att det enligt våra normer inte är normalt att döda och äta upp en hund. Att äta ko och gris är däremot normalt.

• C Boom
    Strövaren skrev 2012-08-24 00:39:55 följande:
    Jo det räknas. Allt bra räknas. Poängen är bara att det bästa sättet att förbättra världen är vända de pekpinnar man riktar mot andra mot sig själv istället. Sopa framför egen dörr alltså.
    Såklart. Att förändra en annan människa är ju nästintill omöjligt. Jag kan försäkra dig om att pekpinnarna är vända mot mig. Var till exempel vegetarian länge, och satt och hymlade om djurens lidande. Låtsades inte om behandlingen av typ mjölkkor och äggindustrin. Sen fick jag tummen ur och blev veggo.

Men jag tycker inte att jag viftar med pekpinnar. Slösar bara bort tid med andra som också har för lite att göra på FL.

• Lilia
    Jon the papa skrev 2012-08-23 23:54:27 följande:
    Nej människan är konstruerad att äta kött, hela vårat matsmältningssystem är tillämpat för det och våran kropp behöver det som finns i kött. Hade vi varit enbart växtätare hade vårat matsmältningssystem sett annorlunda ut och vi hade antagligen haft mer magar för att få ut all näring ur maten som kossor behöver.

Vi är gjorda för att äta fettrik kost och kött. Och lite grönt när man hittar det. Du funkar bättre med pil och båge kroppsligt än med jordiga knän.  

Äter du massa soya produkter då eller ? för det är ju helt lysande för miljön, eller nä just ja, plus att det pajjar din kropp då man inte är avsedd att äta det.

Skippa det hysteriska, klart som fan det är synd om djur som lider, fast fan då borde man kanske lägga mer fokus på människor först o inte fasen djur, fattar inte hur man tänker. 

90% av all soja som odlas går till djurmat till, just det slaktdjur.
  • C Boom
    Uffesson skrev 2012-08-24 00:41:44 följande:
    Hur ska du ha det? Först säger du att du inte ger dem kött, sedan får de en blodig kost?

Menar du att de äter kött på dagis/skola?
    Varför måste jag upprepa mig? Deras farsa käkar kött och ser inga problem att ge dom det. Så då gör han det. Jag däremot gör inte det.

På dagis äter S (nummer två för liten) vad hon önskar. Veg eller kött.
  • C Boom
    MalinEddie skrev 2012-08-24 00:46:18 följande:
    Varför ställer du inte de frågan till dig själv istället? Dina barn äter kött.
    Jag ger dom inte kött. Punkt.
  • Cersei
    Lilia skrev 2012-08-24 00:41:09 följande:

Herregud, läs på lite. Snälla!
    Du får gärna dela med dig av din stora kunskap och motbevisa oss som tror att jorden blir proppfull av djur ifall vi skulle sluta äta dem. Om vi inte får döda dem alls eftersom det är fel och uppenbarligen tortyr. Var ska vi då göra av djuren? blir det bättre i framtiden då eller när vi antagligen kommer få ha jakt på djuren för att det finns för många?
Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...