• C Boom

Ni som matar era barn med kött...

Hur skulle ni reagera om, låt oss säga, ni kommer på ert barn med att plåga en hund?

Är det okej?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-25 23:51
    Till er som inte förstår vad min poäng med denna tråd är:

Att i ena stunden tillrättavisa ett barn som exempelvis drar en hund i svansen för att i nästa stund servera slaktad ko, måste vara höjden av moralisk schizofreni.

Vad blir du helst? Slaktad eller slagen?

Vi behöver inte äta kött för att överleva. Djur har ett intresse, på samma sätt som du, av att leva. Att bortse från deras önskan att leva endast för njutnings skull är moraliskt förkastligt.

Ät inte kött för fan. Det är ett övergrepp, på samma sätt som allt annat förtryck av kännande och tänkande individer.

Lägger in detta i trådstarten och tackar för mig. Men fortsätt gärna att stånga er blodiga för att hitta ett enda argument som rättfärdigar köttätande. Spoiler alert: ni kommer inte att lyckas.

• Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...
  • Uffesson
    Lilia skrev 2012-08-24 00:55:41 följande:

Vad du tjatar om tabletter. Varför ska man äta en massa tabletter som vegan/vegetarian? Jag är själv vegetarian och inte äter jag en massa tabletter, jag äter en allsidig och nyttig kost istället.
    Jag har då hört av många som måste ta tabletter, och detta tycker jag inte passar små barn.
    C Boom skrev 2012-08-24 00:57:58 följande:
    Hur mycket djur det finns beror endast på efterfrågan. Have a little faith in Moder jord, va.
    Men, du är dum! Djuren slutar inte göra barn för att vi tycker det! Ska vi sterilisera alla djur då, anser du? Är inte det djurplågeri?!

Om vi inte dödar djur så blir de ju självklart fler!! Djuren i skogen skjuts av en anledning! Och andra djur ÄTER djur av en anledning!!

Du tror alltså fullt på att om vi lät ALLA djuren vara ifred, så skulle de inte bli för många av dem? Har du läst biologi?

• C Boom
    Mamma46 skrev 2012-08-24 01:23:01 följande:
    men snälla... ?!
    Plåga mig hellre än att döda mig :)

Vi äter kött för njutnings skull. Det är inte nödvändigt.
  • Cersei
    C Boom skrev 2012-08-24 01:21:18 följande:
    Avveckling måste ju så klart ske. En del skulle slaktas för att ätas, en del dö naturligt, en del säljas vidare osv.
    Tillslut skulle djuren minskat betydligt. Jag sitter inte inne med svaren på skiten som vi ställt till med, men jag tror att djuren skulle finnas men i mindre skala och inte för att uppfylla några av våra behov.

Andra jobb skulle växa fram i och med avveckling av befintligt djurindustri.
    Trevligt att se att du faktiskt svarar på en fråga annat än med en motfråga. Bra då har vi löst det. Men det där med att sälja vidare är väl inte särskilt bra för varken miljö eller för djuret som får stå ut med en lång resa i en trång bur. Varför ska de säljas vidare? för att slaktas och ätas i något annat land än i Sverige?

• C Boom
    Uffesson skrev 2012-08-24 01:24:18 följande:
    Jag har då hört av många som måste ta tabletter, och detta tycker jag inte passar små barn.

Men, du är dum! Djuren slutar inte göra barn för att vi tycker det! Ska vi sterilisera alla djur då, anser du? Är inte det djurplågeri?!

Om vi inte dödar djur så blir de ju självklart fler!! Djuren i skogen skjuts av en anledning! Och andra djur ÄTER djur av en anledning!!

Du tror alltså fullt på att om vi lät ALLA djuren vara ifred, så skulle de inte bli för många av dem? Har du läst biologi?

Men du. Vi våldtar djur i fångenskap, djur i frihet avlar inte av sig på samma sätt. Tvångsinseminering vettu.
  • Cersei
    C Boom skrev 2012-08-24 01:24:55 följande:
    Plåga mig hellre än att döda mig :)

Vi äter kött för njutnings skull. Det är inte nödvändigt.
    Det säger du som väljer att tro på forskarna som säger att människan inte behöver äta kött.
    Jag som gillar kött väljer att tro på forskarna som säger tvärtom och därför är det argumentet en återvändsgränd
  • Uffesson
    Lilia skrev 2012-08-24 01:02:33 följande:

Suck, vi föder upp färre djur så blir det färre djur. Kossan inseminerar inte sig själv, det är vi som gör det.
    Men kor är inhägnat boskap!! Om vi nu inte ska plåga dem ska vi väl släppa ut dem? Och inte är väl alla kor sterila nu?

Sedan handlar det inte bara om de där jäkla kossorna.
    C Boom skrev 2012-08-24 01:06:59 följande:
    Djur i frihet avlar inte av sig som dom gör när de blir våldtagna i fångenskap där syftet är att skaffa så mycket kött som möjligt.
    Nej, men de har, precis som vi, en instinkt att skaffa smått. Och de skiter då fan i om de är inlåsta eller inte. Färre kalvar, javisst, men what about alla andra djur som finns? :)

Du verkar inte vara så kunnig, för att vara en sådan där smart och nyttig vegetarian, menar jag.

• C Boom
    Cersei skrev 2012-08-24 01:25:12 följande:
    Trevligt att se att du faktiskt svarar på en fråga annat än med en motfråga. Bra då har vi löst det. Men det där med att sälja vidare är väl inte särskilt bra för varken miljö eller för djuret som får stå ut med en lång resa i en trång bur. Varför ska de säljas vidare? för att slaktas och ätas i något annat land än i Sverige?

Då menar jag att säljas vidare till någon trevlig nisse som vill hjälpa djuren. Tänk en kopark.

Jag tycker i alla fall att det är bättre om det skulle vara så att alla djur som enbart föds upp för att människan ska få sitt dör ut. De lever ju inget värdigt liv. Och en ofödd gris kan inte lida av att inte finnas.
  • Uffesson
    C Boom skrev 2012-08-24 01:26:22 följande:
    Men du. Vi våldtar djur i fångenskap, djur i frihet avlar inte av sig på samma sätt. Tvångsinseminering vettu.
    Nej, men du... :) DJUR HAR SEX! Och det faktum att vi dödar djur, gör att du inte har MYCKET hungriga vargar på din bakgård.

Och sedan när har vi vargar, älgar och harar som boskap? Ja, det finns säkert... men vad fan är det mest förekommande? x)
  • Uffesson
    C Boom skrev 2012-08-24 01:30:36 följande:
    Då menar jag att säljas vidare till någon trevlig nisse som vill hjälpa djuren. Tänk en kopark.

Jag tycker i alla fall att det är bättre om det skulle vara så att alla djur som enbart föds upp för att människan ska få sitt dör ut. De lever ju inget värdigt liv. Och en ofödd gris kan inte lida av att inte finnas.
    EN kopark? För ALLA kor? :) Och låta dem föröka sig som de vill?

Hujeda mig... tar du hand om dem då?
  • Cersei
    C Boom skrev 2012-08-24 01:30:36 följande:

En kopark? med samma syfte som en vanlig djurpark? vem ska finansiera den då? en kopark är inte något som jag känner att jag vill att mina skattepengar ska gå till
Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...