• Anonym (Gör man så?)

Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!

Var i lördags på ett bröllop. Vi hade det jättetrevligt hela kvällen jag blev ändå lite fundersam på vissa saker. Jag vet att brudparet hade hyrt in catering för att ordna med maten, och antagligen då även drycken?
    Jag blev lite förvånad över att när det gällde alkoholfritt så var det inte riktiga läsk utan Lidls Freeway cola istället för riktig cola. Är det inte lite väl snålt att servera denna typ av cola istället för originalet? Samma sak gällde när man beställde vodka redbull av den inhyrda bartendern, då fick man Powerking från typ Willys och Hemköp istället för äkta vodka redbull.
    Jag vet inte om det var cateringsfirman som ordnat billigaste möjliga drycker eller om det var brudparet själva, men det verkade onekligen lite småsnålt att bjuda på billigaste möjliga dricka. Hur stor hade skillnaden blivit om man använt original istället? En 5 hundring extra?
    Är det vanligt att göra såhär? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-20 23:40
    Men gud!!!! Får man inte ha en åsikt på Familjeliv utan att bli påhoppad????
    Läs tråden från början, eller iallfall de 3 första sidorna. J sedan spårar det ur i vanlig ordning...
    Jg har inte sagt något till brudparet och tänker självklart inte heller göra det, men får man inte ens tycka något för sig själv?????? Likväl som att jag kan anse att de blivit lurade av bröllopsfotografen kan jag anse att de blivit lurade av cateringsfirman om de betalar 500 kr per kuvert och får fulcola i det priset.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-20 23:41
    Missade att skriva att bröllopsfotografen tog 12500 för ett par timmars jobb.

• Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    woopie skrev 2012-08-21 10:54:31 följande:
    Lidls Freeway Cola är ju mycket godare än Coca Cola!
    Nu håller jag inte riktigt med där (Coca Cola är oslagbar) men Freeway Cola har en intressant egenskap som kan göra den intressant. Den är god även när den öppnats flera gånger, när kolsyran är lägre än från början.

Jag vet inte riktigt varför men så är det i alla fall, den är fullt drickbar även som något avslagen. Något Cola inte är alls. Det gjorde den till ett bra val till min ungdoms LAN-party.
    sporadiskatankar.blogspot.com -- Uppdaterad 8 maj.
  • Anonym

Nästan lika värdelöst som att få rostbiff och potatissallad till bröllopsmat!

• Tjejgänget

Personligen så tycker jag Freeway och Premium gör mkt godare cola än Coca-Cola! Så jag hade bara blivit glad och inget jag hängt upp mig på

• Tjejgänget
    woopie skrev 2012-08-21 10:54:31 följande:
    Lidls Freeway Cola är ju mycket godare än Coca Cola!
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2012-08-21 11:02:46 följande:
    Nästan lika värdelöst som att få rostbiff och potatissallad till bröllopsmat!

Tur att jag inte läst på FL när jag har varit på bröllop som serverat hemlagade pajer (dessutom i folieformar), smörgåstårta, kallskuret etc. Men jag hade det toppentrevligt som gäst på dessa bröllop ändå (men jag har även varit på stortstilade bröllop med högtidsdräkt och trerättersmeny och också haft det trevligt)
  • Helle333
    Anonym (Gör man så?) skrev 2012-08-20 16:29:57 följande:
    Var i lördags på ett bröllop. Vi hade det jättetrevligt hela kvällen jag blev ändå lite fundersam på vissa saker. Jag vet att brudparet hade hyrt in catering för att ordna med maten, och antagligen då även drycken?
    Jag blev lite förvånad över att när det gällde alkoholfritt så var det inte riktiga läsk utan Lidls Freeway cola istället för riktig cola. Är det inte lite väl snålt att servera denna typ av cola istället för originalet? Samma sak gällde när man beställde vodka redbull av den inhyrda bartendern, då fick man Powerking från typ Willys och Hemköp istället för äkta vodka redbull.
    Jag vet inte om det var cateringsfirman som ordnat billigaste möjliga drycker eller om det var brudparet själva, men det verkade onekligen lite småsnålt att bjuda på billigaste möjliga dricka. Hur stor hade skillnaden blivit om man använt original istället? En 5 hundring extra?
    Är det vanligt att göra såhär? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-20 23:40
    Men gud!!!! Får man inte ha en åsikt på Familjeliv utan att bli påhoppad????
    Läs tråden från början, eller iallfall de 3 första sidorna. J sedan spårar det ur i vanlig ordning...
    Jg har inte sagt något till brudparet och tänker självklart inte heller göra det, men får man inte ens tycka något för sig själv?????? Likväl som att jag kan anse att de blivit lurade av bröllopsfotografen kan jag anse att de blivit lurade av cateringsfirman om de betalar 500 kr per kuvert och får fulcola i det priset.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-20 23:41
    Missade att skriva att bröllopsfotografen tog 12500 för ett par timmars jobb.
    Men du vet 5kr extra per gäst blir rätt mycket pengar i slutänden om det är många gäster och om många gäster dricker fler burkar läsk. Jag tycker alla colasorterna smakar precis likadant. Oavsett vad de kostade att köpa in
    . De kanske behövde de där extrapengarna till fotografen =)
    Mrn var det så att brudparet betalade en firma 500kr per kuvert kanske det är de som blivit lurade av cateringfirman.... 
  • Trust me

Om man går på ett bröllop och funderar på valet av cola och är besviken på innehållet i en redbull vodka så är man inte gammal eller har särskilt avancerad smak.

Ska komma ihåg detta till e ev framtida inbjudan:
    BYOCRB
    OSA inte då vi föredrar gäster som duschat.

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Alltid Daph

Jag hade också noterat om det var Lidl cola och säkert skämtat lite om det med min man när ingen annan hörde. Men det hade inte varit något jag störde mig det minsta på.

• Mysanpysan86

Jag har inte läst alla sidorna utan bara TS. 

Varför bara klaga ? Kom du till bröllopet för maten och dryckens skull?  
    Jag själv föredrar Power king framför Redbull som jag hatar..
    Jag föredrar Ica´s egna cola än orginalet CocaCola.

När jag gifter mig kommer jag bjuda på det!! För det är så JAG vill ha det på MITT bröllop! 

• Trust me
    Mysanpysan86 skrev 2012-08-21 12:24:19 följande:
    Jag har inte läst alla sidorna utan bara TS. 

Varför bara klaga ? Kom du till bröllopet för maten och dryckens skull?  
    Jag själv föredrar Power king framför Redbull som jag hatar..
    Jag föredrar Ica´s egna cola än orginalet CocaCola.

När jag gifter mig kommer jag bjuda på det!! För det är så JAG vill ha det på MITT bröllop! 

Räkna inte med mig!
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!