• Anonym (Gör man så?)

Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!

Var i lördags på ett bröllop. Vi hade det jättetrevligt hela kvällen jag blev ändå lite fundersam på vissa saker. Jag vet att brudparet hade hyrt in catering för att ordna med maten, och antagligen då även drycken?
    Jag blev lite förvånad över att när det gällde alkoholfritt så var det inte riktiga läsk utan Lidls Freeway cola istället för riktig cola. Är det inte lite väl snålt att servera denna typ av cola istället för originalet? Samma sak gällde när man beställde vodka redbull av den inhyrda bartendern, då fick man Powerking från typ Willys och Hemköp istället för äkta vodka redbull.
    Jag vet inte om det var cateringsfirman som ordnat billigaste möjliga drycker eller om det var brudparet själva, men det verkade onekligen lite småsnålt att bjuda på billigaste möjliga dricka. Hur stor hade skillnaden blivit om man använt original istället? En 5 hundring extra?
    Är det vanligt att göra såhär? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-20 23:40
    Men gud!!!! Får man inte ha en åsikt på Familjeliv utan att bli påhoppad????
    Läs tråden från början, eller iallfall de 3 första sidorna. J sedan spårar det ur i vanlig ordning...
    Jg har inte sagt något till brudparet och tänker självklart inte heller göra det, men får man inte ens tycka något för sig själv?????? Likväl som att jag kan anse att de blivit lurade av bröllopsfotografen kan jag anse att de blivit lurade av cateringsfirman om de betalar 500 kr per kuvert och får fulcola i det priset.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-20 23:41
    Missade att skriva att bröllopsfotografen tog 12500 för ett par timmars jobb.

• Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!
  • Charlie Bravo

Tror vi kan sätta punkt för diskussionen nu. Det är klart som korvspat att man inte serverar fulcola till ett bröllop, på samma sätt som man inte dekorerer med vissna blommor på borden. Det är en liten detalj ja, men det är ju de små detaljerna som skiljer ett fint bröllop från discountversionen. Om det är brudparet eller cateringfirman som tog beslutet vet vi inte, men vem som än gjorde det så var beslutet felaktigt.

• Anonym

Jag är förvånad över hur många bröllop alla verkar gå på, ni är så ofta på bröllop så ni till och med har en massa oskrivna regler kring det. Själv har jag gått på bröllop två gånger, en gång för fjorton år sedan och sen en gång till för tolv år sedan. Och jag reagerade inte på vad som bjöds, minns det inte ens:-P Men för att svara Ts, först trodde jag du menade att det var dåligt av paret att servera billig cola, men som jag förstått det nu är att de hade betalat en cateringfirma för jobbet? Och du undrar om de blivit lurade? Ja, det tycker jag nog.

• Anonym

snålt..om dom vore hur täta som helst och kunde strö pengar runt sig skulle det kanske vara lite snålt..att inte vilja ge sina gäster det bästa..men dom har väl kanske en budget som många och har väl suttit o kliat sig i huvudet och planerat fram o tillbaka hur dom ska hålla ner kostnaderna.

men nä nu har jag funderat och jag skulle inte kalla det snålt..skulle själv aldrig ens reflekterat över det..vill brudparet gå ut och fånga grodor i träsket och krydda med gräs är det väl DERAS rätt att få göra så på SIN dag..sen om man tycker att ens fina lilla tunga endast bör utsättas för mer pikanta smaker får man väl artigt avböja med ett leende..  

bara det att du kallar de dom serverar för ful cola säger en del om vad du är för en typ 

• Sillan3

TS var glad för att de bjöd dig på deras bröllop istället! De kunde lika gärna ha struntat i dig... 
    o med facit i hand så tycker i alla fall jag att de borde ha struntat i att bjuda dig.. med tanke på hur du tar dig rätten att kritisera OCH förtala de på detta vis, bakom deras rygg dessutom!!!     skäms!

Jag slår vad om att du står o kråmar dig för de när ni träffas, falsk som du är, istället för att berätta om att du skriver skit om de på FL

• Anonym (blivande fru)

Haha ts det låter inte som att du har en aning om hur mycket "små saker" på ett bröllop kostar. Vi ska ha 200 personer på vårt bröllop och bara för att välja till äkta cola, 15 kr per huvud blir det ju en totalsumma på 3000 kr, kanske inte låter som värsta grejen, men då får du tänka på att vi närmare lägger ut 170 000 kr totalt för vårt bröllop så JO 3000 kr hit och dit spelar jävligt stor roll.

Nu har vi ju valt att ha äkta coca cola osv, för att vi anser att VI har råd med detta. Men man måste förstå att det är rätt mycket pengar som alla små detaljer kostar. Och man kan inte begära att folk måste spendera hur mkt pengar som helst bara för att dem ska gifta sig!..

Kan även tillägga att vi bara behöver lägga till 15 kr per person för äkta läsk är billigt pris för detta !

• Charlie Bravo
    Anonym (blivande fru) skrev 2012-08-22 15:00:39 följande:
    Haha ts det låter inte som att du har en aning om hur mycket "små saker" på ett bröllop kostar. Vi ska ha 200 personer på vårt bröllop och bara för att välja till äkta cola, 15 kr per huvud blir det ju en totalsumma på 3000 kr, kanske inte låter som värsta grejen, men då får du tänka på att vi närmare lägger ut 170 000 kr totalt för vårt bröllop så JO 3000 kr hit och dit spelar jävligt stor roll.

Nu har vi ju valt att ha äkta coca cola osv, för att vi anser att VI har råd med detta. Men man måste förstå att det är rätt mycket pengar som alla små detaljer kostar. Och man kan inte begära att folk måste spendera hur mkt pengar som helst bara för att dem ska gifta sig!..

Kan även tillägga att vi bara behöver lägga till 15 kr per person för äkta läsk är billigt pris för detta !
    Vansinne att bjuda in 200 personer. Varför så många? Blir ju bara en massa tjo och tjim och ni hinner ändå inte att umgås med alla 200 gäster til bröllopet. Och så att lägga ut 170.000 på ett bröllop. Det blir ju vansinne i kvadrat.
  • trytofindme
    Charlie Bravo skrev 2012-08-22 15:23:28 följande:
    Vansinne att bjuda in 200 personer. Varför så många? Blir ju bara en massa tjo och tjim och ni hinner ändå inte att umgås med alla 200 gäster til bröllopet. Och så att lägga ut 170.000 på ett bröllop. Det blir ju vansinne i kvadrat.

Är det ditt bröllop eller? Trodde vi i tråden var eniga om att låta brudparen själv planera för sina bröllop. Varför ifrågasätta ett sådant inlägg i den här tråden?! Håll dig till vad tråden handlar om istället för att hoppa på folk för helt andra saker (och ja, jag gör väl samma sak, förlåt!) Nä, som sagt låt folk planera sina egna bröllop och bjuda på cola av egen vald sort om dom nu vill ha cola. på bröllopet. Jag undrar hur det här inlägget blev då jag skriver från telefonen. Ber om ursäkt i förväg.
  • Anonym

Hur kan det finnas "fulcola" när det inte finns "fincola"? Coca Cola passar inte på formella tillställningar. Om man väljer att ha så informellt att det passar med söt läsk (inget fel i att ha informellt, det kan vara jättetrevligt) spelar knappast sorten någon roll.

• Anonym (Gör man så?)
    Anonym (blivande fru) skrev 2012-08-22 15:00:39 följande:

Prisskillnaden på fulcola och riktig cola är ca 5-10 kr per 1,5 liters flaska. Det var 70 gäster på bröllopet, och jag tror de köpte ungefär 30 flaskor cola. Mellanskillnaden då blir inte mer än MAX EN 5 HUNDRING, inte några 3000 kr!!!
  • Anonym
    Anonym (Gör man så?) skrev 2012-08-22 23:32:17 följande:
    Prisskillnaden på fulcola och riktig cola är ca 5-10 kr per 1,5 liters flaska. Det var 70 gäster på bröllopet, och jag tror de köpte ungefär 30 flaskor cola. Mellanskillnaden då blir inte mer än MAX EN 5 HUNDRING, inte några 3000 kr!!!

Man ska köpa RIKTIG cola!
Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!