• Anonym (Gör man så?)

Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!

Var i lördags på ett bröllop. Vi hade det jättetrevligt hela kvällen jag blev ändå lite fundersam på vissa saker. Jag vet att brudparet hade hyrt in catering för att ordna med maten, och antagligen då även drycken?
    Jag blev lite förvånad över att när det gällde alkoholfritt så var det inte riktiga läsk utan Lidls Freeway cola istället för riktig cola. Är det inte lite väl snålt att servera denna typ av cola istället för originalet? Samma sak gällde när man beställde vodka redbull av den inhyrda bartendern, då fick man Powerking från typ Willys och Hemköp istället för äkta vodka redbull.
    Jag vet inte om det var cateringsfirman som ordnat billigaste möjliga drycker eller om det var brudparet själva, men det verkade onekligen lite småsnålt att bjuda på billigaste möjliga dricka. Hur stor hade skillnaden blivit om man använt original istället? En 5 hundring extra?
    Är det vanligt att göra såhär? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-20 23:40
    Men gud!!!! Får man inte ha en åsikt på Familjeliv utan att bli påhoppad????
    Läs tråden från början, eller iallfall de 3 första sidorna. J sedan spårar det ur i vanlig ordning...
    Jg har inte sagt något till brudparet och tänker självklart inte heller göra det, men får man inte ens tycka något för sig själv?????? Likväl som att jag kan anse att de blivit lurade av bröllopsfotografen kan jag anse att de blivit lurade av cateringsfirman om de betalar 500 kr per kuvert och får fulcola i det priset.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-20 23:41
    Missade att skriva att bröllopsfotografen tog 12500 för ett par timmars jobb.

• Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!
  • Anonym

Så onödig grej, man borde fatta att det blir en WT stämpel! Vem bjuder på sån skit på en sån tillställning. I vilket fall som hels känns det snålt

• Anonym (vem bryr sig)
    Anonym skrev 2012-08-21 14:22:14 följande:
    Så onödig grej, man borde fatta att det blir en WT stämpel! Vem bjuder på sån skit på en sån tillställning. I vilket fall som hels känns det snålt
    Ha ha, att bara bry sig om ytan som verkar göra visar på verklig osäkerhet. Det är trashigt oavsett inkomst och visar på dålig självkänsla. Våga bryta trenden! Bjud på vatten nästa gång,

Snacka om att vi svenskar har i-landsproblem. Vi borde skämmas.  
  • Åsa
    Trust me skrev 2012-08-21 13:50:40 följande:

Fast om festen handlar om valet av cola och om det är "äkta" Red Bull i den Red Bull Vodka som serveras så är det nog en kombo Lan/Bröllop. Då är det helt rätt med en 2-liters cola på bordet och ett gäng öppnade pizzakartonger med slizad pizza. Inga ostbågar för det blir en gegga som totalförstör musmattan.
    Haha
  • Anonym
    Anonym (vem bryr sig) skrev 2012-08-21 14:26:36 följande:
    Ha ha, att bara bry sig om ytan som verkar göra visar på verklig osäkerhet. Det är trashigt oavsett inkomst och visar på dålig självkänsla. Våga bryta trenden! Bjud på vatten nästa gång,

Snacka om att vi svenskar har i-landsproblem. Vi borde skämmas.  

Ser det när du ställer dig i försvarsställning, lite fail där Freeway Cola känns väldigt mycket Ove Sundberg
  • Anonym (vem bryr sig)
    Anonym skrev 2012-08-21 14:48:25 följande:

Ser det när du ställer dig i försvarsställning, lite fail där Freeway Cola känns väldigt mycket Ove Sundberg
    Jag tycker att tråden är skrämmande för den visar att det "folk" bryr sig om är ytan och vad andra ska tycka om dem. Det är sorgligt. Livet kan vara så mycket större än att fundera på vad andra tycker om märket på läskedrycken.
  • erper

Tycker detta är komiskt att du är så snoffsig av dig.

För övrigt så är freeway riktigt god.
    Och Powerking godare är Redbull så det var riktigt bra val.

Men tänker du på samma sätt angående tårtan?
    Har tårtan verkligen bakats med smör eller var det blilligt margarin kanske.

Hade de absolutvodka eller Explorer eller svenska älgen?
    Och hade de musserande vin eller Champagne?

Hade de inbjudnings kort med guldgravering?
    ???

Hade dom kondomer i plock skålen?

Nej snoffta ner dig lite va?

• Pullan42
    Anonym (Gör man så?) skrev 2012-08-20 16:50:32 följande:
    Vet inte, men jag har öga för detaljer, finns många saker jag noterar och undrar över. Sedan gör jag självklart inte någon stor sak över det.
    Men tillräckligt stor sak för att starta en tråd på familjeliv. Tycker du är löjlig faktiskt.
  • bananporr

Det är DOMS bröllop, låt dom ha vad dom vill och sluta whina

• Anonym
    bananporr skrev 2012-08-21 17:12:56 följande:
    Det är DOMS bröllop, låt dom ha vad dom vill och sluta whina

Doms? Hahaha. Jag vill också ha riktig coca-cola... Men skulle aldrig starta en tråd om det om jag får substitut nånstans. Var på bröllop förra året där man fick en halv sån glasflaska hallonsoda att hushålla med hela kvällen om man inte drack alkohol (då fick man faktiskt en hel öl) el ville hämta gult kranvatten i badrummet. Hade jublat för freeway då!!! Långt från närmaste bar eller affär. Vi körde hem efter de dansat sin tråkiga vals.
  • Anonym (CC)

Kanske ett politiskt ställningstagande från brudparet, att inte stödja Coca Cola.

Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!