• Anonym (Gör man så?)

Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!

Var i lördags på ett bröllop. Vi hade det jättetrevligt hela kvällen jag blev ändå lite fundersam på vissa saker. Jag vet att brudparet hade hyrt in catering för att ordna med maten, och antagligen då även drycken?
    Jag blev lite förvånad över att när det gällde alkoholfritt så var det inte riktiga läsk utan Lidls Freeway cola istället för riktig cola. Är det inte lite väl snålt att servera denna typ av cola istället för originalet? Samma sak gällde när man beställde vodka redbull av den inhyrda bartendern, då fick man Powerking från typ Willys och Hemköp istället för äkta vodka redbull.
    Jag vet inte om det var cateringsfirman som ordnat billigaste möjliga drycker eller om det var brudparet själva, men det verkade onekligen lite småsnålt att bjuda på billigaste möjliga dricka. Hur stor hade skillnaden blivit om man använt original istället? En 5 hundring extra?
    Är det vanligt att göra såhär? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-20 23:40
    Men gud!!!! Får man inte ha en åsikt på Familjeliv utan att bli påhoppad????
    Läs tråden från början, eller iallfall de 3 första sidorna. J sedan spårar det ur i vanlig ordning...
    Jg har inte sagt något till brudparet och tänker självklart inte heller göra det, men får man inte ens tycka något för sig själv?????? Likväl som att jag kan anse att de blivit lurade av bröllopsfotografen kan jag anse att de blivit lurade av cateringsfirman om de betalar 500 kr per kuvert och får fulcola i det priset.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-20 23:41
    Missade att skriva att bröllopsfotografen tog 12500 för ett par timmars jobb.

• Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!
  • IDGAF
    Anonym skrev 2012-08-20 20:57:43 följande:
    Öh jo, det smakar socker? Kan du verkligen känna några andra smaker i läsk?
    Du måste ju skoja?

Jag kan hålla med TS om att det känns rätt snålt. Visserligen är ju preferenserna olika men lidl-cola är bra sunkigt och jag tycker inte det passar sig för bröllop. Är "fincola" för dyrt spara då på pengarna till något annat och ställ fram saft istället. 
  • Tom Araya
    Anonym (Gör man så?) skrev 2012-08-21 00:04:41 följande:
    Konstigt nog finns det faktisk folk över 14 år som anser att vodka redbull är en minst lika bra drink som GT eller Screwdriver
    Tre vitt skilda drinkar för olika smaker. Likheten är att det är sprit och drickbart. Som att jämföra päron och äpplen.
  • Tom Araya
    Anonym (.) skrev 2012-08-21 00:28:04 följande:
    Jag skulle vilja se alla er som tycker att allt förutom riktigt Coca Cola smakar skit ha fyra glas framför er med olika cola-sorter och lyckas peka ut den riktiga. Jag är ledsen, men jag tror inte ni klarar det. Jag tror bara ni har hakat upp er på märket.

Och brudparet kanske tycker att Freeway är gott och anser då inte att de bjuder på "äckelcola" som du säger TS. 
    Fast det är väl uppenbart att det finns en massa billigare kopior som är sämre än originalet. Att någon är tillräckligt bra för att gillas av många är ingen ursäkt i sammanhanget.
    Knappast är någon enskilda smak för nämnd cola här en orsak till val då det inte bara var cola som det köptes billigare varianter av.
  • LoPax

Nu dricker inte jag cola längre, men på den tiden jag gjorde det så hade jag nog blitt irriterad. Så ott som alla som dricker cola tycker att orinalet är godast. Många gör precis som jag, att de tar hellre vatten än typ cuba cola, dr pepper, pepsi och andra kopior.

Ligger lite snålvarning i att servera lidlläsk.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-20 20:27:13 följande:
    I värsta fall var det någon av gästerna som bajsade på toaletten också, istället för att uppföra sig och gå hem menar jag...

Vilket etikettsbrott det skulle vara då? Kräks Folk förstår ju inte hur man uppför sig helt enkelt. Skrattande
  • Anonym (Kelly)
    Anonym (Gör man så?) skrev 2012-08-20 23:45:17 följande:
    Det är det som är det konstiga, maten var inte på något sätt snålt tilltagen, vare sig portionerna eller rätterna. Bara drickan, det är därför jag undrar om det var brudparet eller cateringsfirman som valt de alkoholfria dryckerna.

på vår fest så hade vi maten från catering och drickan fixade vi själva. Vi hade en ganska tajt budget och kunde inte ösa på med saker. Därför valde vi budget varianter i den mån det gick.

Så exemelvis drickat då, som man faktiskt kan tjäna in en del pengar på om man är många. Vi hade ganska simpla viner (men goda tyckte vi), och som jag skrev tidigare öl från willys, etc etc.

Många bäckar små.. Glad 

Så jag tror inte alls att det är ovanligt, och som jag också skrev förut så kanske det är en smak de föredrar. 

Många har kanske heller ingen koll på goda alkoholfria alternativ. Är själv dålig på det. Tungan ute Dricker jag inte vin blir det nog mjölk eller cola!

Så tänk inte på det mer du! Tycker inte det är snålt, utan mer ekonomiskt istället. Hellre en billig cola än ett tråkigt bröllop!           
  • Celest

Listan kan göras lång men om man har lite koll på detta område vill man inte handla deras egna produkter!

Och i Sverige är det tillåtet att sälja importerade produkter så länge det tydligt framgår att det inte är svenskt och därmed inte följer slvs rekommendationer!

• Themis
    Anonym (.) skrev 2012-08-21 00:28:04 följande:
    Jag skulle vilja se alla er som tycker att allt förutom riktigt Coca Cola smakar skit ha fyra glas framför er med olika cola-sorter och lyckas peka ut den riktiga. Jag är ledsen, men jag tror inte ni klarar det. Jag tror bara ni har hakat upp er på märket.
    Det gör jag visst, det är testat många år tillbaka på en julfest på jobbet.

Och jag dricker inte ens läsk särskilt ofta annars och har ganska kass luktsinne.

Men för all del, om man röker som en borstbindare kanske man inte känner skillnaden.
    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Ejin
    Celest skrev 2012-08-20 20:50:19 följande:
    Tycker det känns snålt. Det handlar inte om många kronor och kan inte ha gjort sån skillnad att det stod på bära eller brista gränsen för hela tillställningen.
    Lidls cola innehåller dessutom mängder konstiga ämnen som är förbjudet att tillsätta i dryck i Sverige.
    Överlag känns det fult att bjuda på produktkopior vid speciella tillfällen!
    Helt ärligt skulle ha gärna ha betalat en hundralapp i dryckesavgift och sen fått riktiga produkter!
    öhh nej det gör den inte.

Innehåll:  vatten, socker, kolsyra, färgämne (e150) syra arom (koffein) naturlig arom.
    Står klart o tydligt på flaskan, som hör o häpna.. Ligger uppdrucken jämte mej i soffan...  o nej.. jag dog inte.. blev inte grön eller spydde.. Tvärtom.. Jag tyckte den var GOD!!

Varför sprider man ut saker man bara har hittat på och inte har någon som helst koll på?

Herregud. Coca cola har verkligen lyckats med sin hjärntvättning.

Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!