Inlägg från: Anonym (Kelly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kelly)

Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!

FlörtVi hade lättöl från Willys. Tungan ute

Det finns väl inget som är vanligt eller ovanligt vid bröllop idag. Skönt tycker jag!! 
    Från överdådiga till det mest simpla.

Men alla är de vackra på sitt sätt, och vad man väljer att bjuda på är beror på många faktorer.
    Det kan vara en kostnadsfråga eller smaksak.

Hoppas ni hade en bra bröllopsfest och att iaf maten smakade         
  • Anonym (Kelly)
    Anonym (Gör man så?) skrev 2012-08-20 23:45:17 följande:
    Det är det som är det konstiga, maten var inte på något sätt snålt tilltagen, vare sig portionerna eller rätterna. Bara drickan, det är därför jag undrar om det var brudparet eller cateringsfirman som valt de alkoholfria dryckerna.

på vår fest så hade vi maten från catering och drickan fixade vi själva. Vi hade en ganska tajt budget och kunde inte ösa på med saker. Därför valde vi budget varianter i den mån det gick.

Så exemelvis drickat då, som man faktiskt kan tjäna in en del pengar på om man är många. Vi hade ganska simpla viner (men goda tyckte vi), och som jag skrev tidigare öl från willys, etc etc.

Många bäckar små.. Glad 

Så jag tror inte alls att det är ovanligt, och som jag också skrev förut så kanske det är en smak de föredrar. 

Många har kanske heller ingen koll på goda alkoholfria alternativ. Är själv dålig på det. Tungan ute Dricker jag inte vin blir det nog mjölk eller cola!

Så tänk inte på det mer du! Tycker inte det är snålt, utan mer ekonomiskt istället. Hellre en billig cola än ett tråkigt bröllop!           
Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!