Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!

Celest skrev 2012-08-21 06:25:38 följande:

Ja det kan tyckas märkligt men i flertalet av Lidls produkter används ämnen som svensktillverkade produkter inte får! Ex har deras diet/light produkter ofta baserats på cyklamat vilket är förbjudet att använda i livsmedel i Sverige. De tfår endast användas som bordssuketter efter som högre doser är giftigt.
    Det gäller även flera av deras produkter, exempelvis säljs FÄRSK entrecote med enbart 80% kött, resten är insprutade stabiliserings och utfyllnadsmedel som inte används i Sverige!
    Var får du din felaktiga information från? Cyklamat är godkänt för användande i livsmedel i hela EU, alltså inklusive Sverige. Man trodde tidigare att det var farligt i högre doser men studier genomförda senare visade att detta var felaktigt.

USA har däremot fortfarande ett förbud (eller en begränsning, minns inte riktigt) på cyklamat.
    sporadiskatankar.blogspot.com -- Uppdaterad 8 maj.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    woopie skrev 2012-08-21 10:54:31 följande:
    Lidls Freeway Cola är ju mycket godare än Coca Cola!
    Nu håller jag inte riktigt med där (Coca Cola är oslagbar) men Freeway Cola har en intressant egenskap som kan göra den intressant. Den är god även när den öppnats flera gånger, när kolsyran är lägre än från början.

Jag vet inte riktigt varför men så är det i alla fall, den är fullt drickbar även som något avslagen. Något Cola inte är alls. Det gjorde den till ett bra val till min ungdoms LAN-party.
    sporadiskatankar.blogspot.com -- Uppdaterad 8 maj.
Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!