Jag hatar HEN!!!
nihka skrev 2012-10-23 22:54:19 följande:
OK. Denna satsning skriver de själva var för att jämna ut en snedfördelning: "Det statliga och regionala finansieringsstödet i Sverige vänder sig i praktiken till branscher och företag som drivs av män. Ett färskt exempel från ett län i Sverige visar att 160 av totalt 175 beslut om företagsstöd gick till män. Och då blir riktade satsningar ett sätt att jämna ut snedfördelningen"Är den här typen av satsningar vanliga? Jag har iaf inte hört talas om några där jag bor. Varför tror du 160 av 175 beslut om företagsstöd gick till män och varför ska någon ha företagsstöd alls?
Är det inte bra att främja jämställdhet? Jämställdhet är för både män och kvinnor.
Som samhället ser ut i dag har män och kvinnor precis samma möjligheter att starta och driva företag - att det sett annorlunda ut historiskt och att följdverkningarna av detta lever kvar än i dag (fler företag startade av män, fler manliga företagsledare) är som jag ser det inte relevant eftersom det knappast är de aspirerande företagarna (oavsett kön) som ska "straffas" för hur det sett ut tidigare.
Det du skriver om företagsstödet förresten hade möjligen varit en rimlig invändning om det vore så att stödet gick dit det gick just för att företagarna i de aktuella fallen var män.