När kan man sluta koka vattnet?
Min son äter baby semp 1.. när kan jag sluta koka vattnet till hans ersättning? och när kan vi gå över till baby semp 2?
Min son äter baby semp 1.. när kan jag sluta koka vattnet till hans ersättning? och när kan vi gå över till baby semp 2?
Vem skulle riskera att få en jättesjuk bebis när dom rekommenderar att koka vattnet ? Kan faktiskt finnas bakterier i kommunalt vatten oxå o bebisar är jättekänsliga första månaderna !
Slv säger ju till och med att man inte behöver koka vattnet om det är kommunalt, så det gör jag inte. Och jag måste erkänna att jag inte riktigt fattat det här med att koka vatten och ha i kylen och sen värma, om det är bakterierna i pulvret som ska avlivas av kokande vatten?
Dom som gör ersättningar BVC o barnläkare ! Har varit flera fall av dåligt kommunalt vatten sista åren oxå , så lite sunt förnuft så tar i alla fall jag det säkra före det osäkra !
Det får du fråga BVC om , jag tänker mera på att det varit flera fall sista åren med dålig vattenkvalitet även kommunalt , dessutom så skulle det hända nå som orsakas av dåligt vatten så täcker inte försäkringarna på barnen om ersättningen inte är tillagad på rätt sätt !
Det är så enkelt tycker jag att koka vatten o ta det säkra före det osäkra !
Lola - nej för det är ju det man måste göra annars? Om jag är osäker på vattnets kvalitet så kokar jag självklart vattnet, men blandar ju direkt då, eller har kallt vatten i kylen och späder med, när pulvret löst sig. I övrigt litar jag på Livsmedelsverket och det kommunala vattnet.