• Anonym (Elin)

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?
  • Anonym (kkkk)

Tror att resultatet blir lite missvisande eftersom jag tippar på att de flesta som dricker alkohol kanske inte tillbringar så mkt tid framför FL just idag. ;) Men jag förknippar alkohol med sociala sammanhang där man inte har tid att kika på telefoner/dator så mkt, så vem vet.

• The past is now
    GangsterKermit skrev 2012-06-22 17:17:08 följande:
    Du är grym du! Så länge man inte blir kalasfull så är det jävla okej :D

Nej det var länge sedan jag sysslade med sånt..tror att det var i 20-årsåldern som jag krälade i en buske...haha!
  • GangsterKermit
    The past is now skrev 2012-06-22 18:32:00 följande:
    Nej det var länge sedan jag sysslade med sånt..tror att det var i 20-årsåldern som jag krälade i en buske...haha!
    Nja, inte sysslar jag heller med sådant, dricker inte så ofta jag. Men man fick inte innan för mor, så det kommer b bli mer festligheter nu när man är myndig. Men annars så är det lugnt för min del iaf ikväll :)
    We are free, where everything?s allowed and love comes first ♥
  • Anonym (1)
    La Lola skrev 2012-06-22 17:20:46 följande:
    "Alkohol har inga positiva effekter för amningen. Enligt nuvarande forskning innebär det dock inga medicinska risker för barnet om du dricker måttliga mängder alkohol när du ammar, det vill säga 1-2 glas vin eller motsvarande 1-2 gånger i veckan. Den mängd alkohol som barnet kan få i sig med bröstmjölken är mycket liten. "

www.slv.se/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/amma...
    Har hört det också men i flera andra länder rekommenderas det ingen alkohol alls eftersom studier visar att ammande mammor som dricker alkohol och ammar ger till sina barn "alkofinnar" och barnens utveckling kan försenas. Oavsett om det handlar om 2 glas vin eller en flaska.

Jag dricker inte idag eftersom även jag ammar.
  • Anton Chigurh
    GangsterKermit skrev 2012-06-22 18:36:57 följande:
    Nja, inte sysslar jag heller med sådant, dricker inte så ofta jag. Men man fick inte innan för mor, så det kommer b bli mer festligheter nu när man är myndig. Men annars så är det lugnt för min del iaf ikväll :)
    Man, man ......"man", skriv JAG, för i helfvete.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • GangsterKermit
    Anton Chigurh skrev 2012-06-22 18:38:35 följande:
    Man, man ......"man", skriv JAG, för i helfvete.
    SVENSKPOLISEN ÄR HÄR! Back of!
  • Anton Chigurh
    GangsterKermit skrev 2012-06-22 18:41:03 följande:
    SVENSKPOLISEN ÄR HÄR! Back of!
    Jag skiter fullkomligt i SVENSKAN, det låter bara så intetsägande, precis som om du inte riktigt duger.

Jaja, du fattar vad jag menar, Kermit...
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Súdamerika

Har trippat 3 gånger redan. Laddar upp min fjärde snart!!!!!!!!!!!!!!!! Gyeah!

Please pardon all the curses, shit gotta come out someway. When you're growin up worthless
  • GangsterKermit
    Anton Chigurh skrev 2012-06-22 18:43:24 följande:
    Jag skiter fullkomligt i SVENSKAN, det låter bara så intetsägande, precis som om du inte riktigt duger.

Jaja, du fattar vad jag menar, Kermit...
    Det roliga är att det är precis det jag gör... Cool
  • Anonym (gravid)

Nä, dricker inget iår, men min man och min mamma gjorde det, folköl till lunchen och rosevin till middagen, Jag är gravid så jag drack alkoholfri öl och alkoholfritt rose till maten. Min pappa som har haft flertalet stroke har valt att numera inte dricka alkohol då han inte tycker om kännslan av berusningen längre för den påminner för mycket om tiden direkt efter strokarna då han intehar kunnat tala, gå osv. Så han har druckit alkoholfritt med mig.
    Hade jag inte varit gravid hade jag säkerligen druckit både starköl till lunchen och kanske en snaps, och sen även någon öl till middagen. Dock inte några jättemängder. 

Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?