Ska du dricka alkohol på Midsommar?
Nix.
Ni som tar er en sup eller arton, njut för all del -- men håll er sedan borta från vägarna, tack!
Nej jag kommre inte dricka alkohol då jag är i vecka 15, och sambon kommer nog inte dricka han heller.
Kanske att han går till affären och köper sig 2-3 folköl men han kommer inte bli berusad.
Nu blev jag mätt. En ordentlig portion moralpredikningar här :)
Jag tycker inte att dricka vid högtider eller helger = dåligt föräldraskap. Genom att visa barn att man kan dricka måttligt så tror jag man lägger en sund grund när barn självt kommer i kontakt med alkohol. Ska man dricka mer än till maten anser jag dock att man kan vänta till barnen sover.
Ja, jag ska dricka någon cider idag. Har varit gravid feb 2010-juni 2012, med bara 6 månaders uppehåll, så nu är det dags att ta ett glas och fira med vänner.
Nej för jag är gravid. Annars hade det säkert blivit en eller ett par öl, mest för att öl är gott och för att jag har saknat det lite grann. Spelar ingen roll att det är midsommar
Ja. Har faktiskt precis öppnat en Bacardi Breezer Mango som avnjuts i solen.
Köpte faktiskt en massa cider/alkoläsk , en flaska Bacardi Melon som jag ska göra jordgubbsdrinkar av och en flaska Baileys till chilidrinkar med baileysskum.
Dessutom har jag minstingen (5år) hemma.
Jag känner mig absolut inte misslyckad som förälder för att jag festar till lite, sambon är nykter, vi som dricker tar det lugnt med alkoholen tills barnen somnat och ingen i detta sällskap brukar bli störfull och stökig, däremot sitter vi uppe halva natten, spelar sällskapsspel, fnittrar och har roligt.
Tyvärr, ingen alkohol, arbetar både idag och imorgon. Kanske någon öl på söndag när det är grilldags men det är ju ingen midsommar längre (Annandag Midsommar räknas inte )
Ja va fan... Är man ung eller känner för att dansa loss så ska man dricka lite! :D
Jag har insett att jag och alkohol inte går bra ihop så nej, jag dricker alkoholfritt.