• Anonym

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Frontline skrev 2012-06-21 19:37:13 följande:
    Japp både jag och frugan ska ta oss ett gäng öl/cider barnen är för små så dom får dricka saft eller vatten...
    ojoj nu kommer du få påhopp!!!

Nä jag ska inte dricka för jag är på tjocken!
  • Anonym

jag skall dricka ett glas vin, till saken hör att vår dotter är på väg till Västkusten och skall fira midsommar med morfar, och hans samb och hennes familj, jag fick inte semester denna vecka som kommer, så hon fick följa med dem, så vi skall passa på att gå ut och äta jag och min man. Då tar jag gärna ett eller två glas vin till god mat.

• Anonym

Jaaa!
    Jag ska bli full som en kastrull!

• Anonym
    Snöviolen skrev 2012-06-21 21:34:05 följande:
    Undrar vad allt folk är som dricker eftersom midsommarhelgen är den helgen det säljs mest alkohol?
    De är på FL, de törs bara inte säga det för då kan fasaden rämna
  • Anonym
    Kjellgren skrev 2012-06-21 21:55:47 följande:
    "Dricka alkohol" låter som om jag var beredd att ta vad som helst med promillehalt över mellanöl och jag har verkligen högre krav än så. 
    Det är inga fel på det!
  • Anonym

Nej. Kanske ett litet glas vin till maten. Ska jobba dagen efter och har en liten i bilden. Min man har lovat att inte snapsa, men jag tror honom inte. Hatat allt jävla skit med denna spriten. För i morgon kommer tyvärr mina alkoholiserade svärföräldrar och kommer bjuda hejvilt på snaps och bli svinfulla så de knappt kan gå. De ska sova över med. Fan vad jobbigt det känns att lämna mitt barn här på morgonen. Får bara hoppas min man håller sig endast lite salongs och inte blir askalasfull för då vågar jag inte lämna barnet här på morgonen efter och åka till jobbet. All denna jävla ångest sprit ställer till med och jag hatar att svärisarna ska komma och ställa till det. Men lovat är lovat och nu får vi vackert umgås med dem. Annars tycker jag midsommar ska vara glädje och dans utan sprit när man har små barn. På dagen ska jag och mannen gå och fira på ett allmänt ställe med fler barn i alla fall. Vill verkligen ge mitt barn en fin midsommar och blir det massa fyllon hemma så sticker jag med barnet.

• Anonym

Nej jag jobbar lör sön så blir god mat 

• Anonym

Nix.

Ni som tar er en sup eller arton, njut för all del -- men håll er sedan borta från vägarna, tack!

• Anonym

Jag har insett att jag och alkohol inte går bra ihop så nej, jag dricker alkoholfritt.

• Anonym
    Kattdamen skrev 2012-06-22 16:34:07 följande:
    Alkoholen går inte över i modersmjölken i tillräckligt stora halter för att barnet ska bli påverkat.
    Är det så?
    Nu födde jag sista barnet i forntiden (läs 90-talet) då var det big NO NO NO att dricka och sedan amma.
    Tvi den som gjorde det.
    Paradoxen är dock att det inte alls var lika big no no att dricka som gravid. Förvånad
  • Anonym
    Anton Chigurh skrev 2012-06-22 16:48:28 följande:

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Nej, har jag ju sagt  !!!
    Ändå uppträder du berusat i trådarna du medverkar i. Hur hänger det ihop?
  • Anonym
    Kattdamen skrev 2012-06-22 16:34:07 följande:
    Alkoholen går inte över i modersmjölken i tillräckligt stora halter för att barnet ska bli påverkat.

bara det faktum att det ens övergör i mjölken (om ens mindre halter) gör att många väljer bort alkohol under amning
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-22 16:53:16 följande:
    bara det faktum att det ens övergör i mjölken (om ens mindre halter) gör att många väljer bort alkohol under amning
    ???
    Om det är så då är det tragiskt.
    Det finns alkohol i filmjölk så jag antar att rekommendationen är att ammande INTE äter filmjölk!
    Om man nu inte har sinne för realism, logik och den obligatoriska läsförståelsen...
  • Anonym
    IsadoraW skrev 2012-06-22 17:07:27 följande:
    Det har jag redan gjort. Champagne. Och jag är med mina barn, herregud, lika bra att ringa soc!
    Japp.
    Oansvariga kvinna där. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym
    Anton Chigurh skrev 2012-06-22 17:12:16 följande:
    Du menar att jag är rak, ärlig, ger damerna välförtjänta komplimanger, och säger vad jag tycker ???
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
  • Anonym
    Anonym (SuparN) skrev 2012-06-22 22:18:24 följande:

Om jag tänker dricka? Jo, det är klart! Jag är närmast redlöst berusad redan. Alla ni som skriver i tråden bevisar bara hur mycket ni saknar ungdomens glada fylledagar. Hoppas bara jag slipper tillbringa natten på tillnyktringsenheten igen, nu när man har barn och allt. 

Kan inte vara en så jättebra fest eftersom du skriver här. Cool
Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?