Ska du dricka alkohol på Midsommar?
Nä jag ska inte dricka för jag är på tjocken!
jag skall dricka ett glas vin, till saken hör att vår dotter är på väg till Västkusten och skall fira midsommar med morfar, och hans samb och hennes familj, jag fick inte semester denna vecka som kommer, så hon fick följa med dem, så vi skall passa på att gå ut och äta jag och min man. Då tar jag gärna ett eller två glas vin till god mat.
Jaaa!
Jag ska bli full som en kastrull!
Nej. Kanske ett litet glas vin till maten. Ska jobba dagen efter och har en liten i bilden. Min man har lovat att inte snapsa, men jag tror honom inte. Hatat allt jävla skit med denna spriten. För i morgon kommer tyvärr mina alkoholiserade svärföräldrar och kommer bjuda hejvilt på snaps och bli svinfulla så de knappt kan gå. De ska sova över med. Fan vad jobbigt det känns att lämna mitt barn här på morgonen. Får bara hoppas min man håller sig endast lite salongs och inte blir askalasfull för då vågar jag inte lämna barnet här på morgonen efter och åka till jobbet. All denna jävla ångest sprit ställer till med och jag hatar att svärisarna ska komma och ställa till det. Men lovat är lovat och nu får vi vackert umgås med dem. Annars tycker jag midsommar ska vara glädje och dans utan sprit när man har små barn. På dagen ska jag och mannen gå och fira på ett allmänt ställe med fler barn i alla fall. Vill verkligen ge mitt barn en fin midsommar och blir det massa fyllon hemma så sticker jag med barnet.
Nej jag jobbar lör sön så blir god mat
Nix.
Ni som tar er en sup eller arton, njut för all del -- men håll er sedan borta från vägarna, tack!
Jag har insett att jag och alkohol inte går bra ihop så nej, jag dricker alkoholfritt.
Ska du dricka alkohol på Midsommar?
Om jag tänker dricka? Jo, det är klart! Jag är närmast redlöst berusad redan. Alla ni som skriver i tråden bevisar bara hur mycket ni saknar ungdomens glada fylledagar. Hoppas bara jag slipper tillbringa natten på tillnyktringsenheten igen, nu när man har barn och allt.