• Anonym (Elin)

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?
  • Loriyana
    Anonym (SuparN) skrev 2012-06-22 22:18:24 följande:

Om jag tänker dricka? Jo, det är klart! Jag är närmast redlöst berusad redan. Alla ni som skriver i tråden bevisar bara hur mycket ni saknar ungdomens glada fylledagar. Hoppas bara jag slipper tillbringa natten på tillnyktringsenheten igen, nu när man har barn och allt. 

Äh, de har väl plats åt barnen med.
  • Ess
    Anonym (SuparN) skrev 2012-06-22 22:18:24 följande:

Om jag tänker dricka? Jo, det är klart! Jag är närmast redlöst berusad redan. Alla ni som skriver i tråden bevisar bara hur mycket ni saknar ungdomens glada fylledagar. Hoppas bara jag slipper tillbringa natten på tillnyktringsenheten igen, nu när man har barn och allt. 

Du skriver väldigt bra för en redlösGlad.
  • Frontline

Helvetes satans man mår som man förtjänar idag, ohyggliga mängder med alkohol vart det, framåt natten vart det nakenbad i poolen vilket var uppiggande...

Om nu bara barnen kunde vara lugna idag och inte leka och stimma runt för mitt huvud sprängs känns det som..
    Men men om ett par timmar är man på det igen Skål

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • TrailerTrash

Det blev nubbe till sillen och en öl sen spelade vi kubb med barnen hela eftermiddagen.Till det grillade blev det två glas vin.
    En drink fick avsluta kvällen.

I love the smell of shit in the morning
  • I Rose I

En större mängd alkohol har tagit slut senaste dagarna men ingen misshandel, inga olyckor och inga borttappade barn. Sammanlagt 17 vuxna och 9 barn. 1 nykter vuxen.

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • Frontline
    I Rose I skrev 2012-06-23 11:51:02 följande:
    En större mängd alkohol har tagit slut senaste dagarna men ingen misshandel, inga olyckor och inga borttappade barn. Sammanlagt 17 vuxna och 9 barn. 1 nykter vuxen.
    Det var ju dålig planering om alkoholen tog slut, det brukar ju vara fest denna dagen med ju
  • I Rose I
    Frontline skrev 2012-06-23 11:57:09 följande:
    Det var ju dålig planering om alkoholen tog slut, det brukar ju vara fest denna dagen med ju

Stugan var hyrd från onsdag till lördag morgon. Vi kom hem för nån timme sen. Ikväll blir det istället go mat, backgammonspelning och kanske mera sprit om pappa får tag på något. Vi får se.   
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • Emmi27

Midsommar är verkligen den högtid där man kan skratta, eller möjligtvis gråta, åt vuxna som inte kan hantera alkohol. Jag tycker det är pinsamt. Igår runt 19-tiden så skulle jag och sambon gå på toaletten (vi var i min mammas kolonistuga) och ser då hur det sitter 3 stycken och pratar i en av trädgårdarna medan den fjärde sitter helt utslagen och sover. Ett par timmar senare ser sambon ett gäng 50-åringar komma ragglande varav den ena dyker in vid pissoaren och spyr som en gris och sen hör vi "Haha Svenne spyr!". Skitkul. Ännu lite senare ser vi hur en man får hålla i sin fru som knappt kan gå och deras barn (tonåringar) går bredvid. Pinsamt alltihop och det är tragiskt att folk inte klarar av att dricka med måtta. Att bli full är en sak, att bli så jävla as-plakat att man kräks, inte kan gå och somnar innan 20.00 är sorgligt. Är det verkligen kul att supa som en 15-åring när man är medelålders?

• Frontline
    I Rose I skrev 2012-06-23 12:01:29 följande:
    Stugan var hyrd från onsdag till lördag morgon. Vi kom hem för nån timme sen. Ikväll blir det istället go mat, backgammonspelning och kanske mera sprit om pappa får tag på något. Vi får se.   
    Oj det lät trevligt, ja har ni varit sen i onsdags kan man ju förstå om det börjar tunna ut på förrådet
    Hoppas han får tag i nåt Tungan ute
Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?