• Anonym (Elin)

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?
  • Súdamerika
    Flashbulb skrev 2012-06-23 13:40:16 följande:
    +1. Hade jag haft barn hade jag aldrig utsatt dem för sånt där. Vilka mansgrisar!

Jo, för det finns inte lika många, lika äckliga drinkluder.
    Please pardon all the curses, shit gotta come out someway. When you're growin up worthless
  • Emmi27
    Anghammarad skrev 2012-06-23 13:44:58 följande:
    Detta är väl det som förbryllar mig mest. Vad är det som är så himmelens kul med att vara dyngrak? Varför är det så viktigt att få supa sig riktigt full?

Ja precis, jag tänker att man borde kommit över det när man är vuxen men midsommar verkar vara nåt sorts undantag för många. Jag skulle inte vilja umgås med folk som är så packade att de knappt kan stå och spyr i buskarna. Skulle skämmas ihjäl om jag själv tappade kontrollen på det viset. "Hur gammal var du, sa du?" Eh...
  • Anton Chigurh
    Emmi27 skrev 2012-06-23 12:15:45 följande:
    Midsommar är verkligen den högtid där man kan skratta, eller möjligtvis gråta, åt vuxna som inte kan hantera alkohol. Jag tycker det är pinsamt. Igår runt 19-tiden så skulle jag och sambon gå på toaletten (vi var i min mammas kolonistuga) och ser då hur det sitter 3 stycken och pratar i en av trädgårdarna medan den fjärde sitter helt utslagen och sover. Ett par timmar senare ser sambon ett gäng 50-åringar komma ragglande varav den ena dyker in vid pissoaren och spyr som en gris och sen hör vi "Haha Svenne spyr!". Skitkul. Ännu lite senare ser vi hur en man får hålla i sin fru som knappt kan gå och deras barn (tonåringar) går bredvid. Pinsamt alltihop och det är tragiskt att folk inte klarar av att dricka med måtta. Att bli full är en sak, att bli så jävla as-plakat att man kräks, inte kan gå och somnar innan 20.00 är sorgligt. Är det verkligen kul att supa som en 15-åring när man är medelålders?
    Äkta svensk midsommar !!!

Underbart. 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Frontline
    ÄlskadeT skrev 2012-06-23 13:37:28 följande:
    Frontline, var är detta då?
    Jag vill tyvärr inte säga det för att jag vill inte i detta forum avslöja vart jag bor..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Emmi27
    Anton Chigurh skrev 2012-06-23 14:33:22 följande:
    Äkta svensk midsommar !!!

Underbart. 
    Haha ja, tyvär. Underbart vet jag inte om jag kan hålla med om dock men det verkar ju höra till att vissa super sig redlösa.
  • ÄlskadeT

Frontline, OK! jag förstår.
    Tänkte att det lät som ett ställe i närheten av där jag bodde förr! Men då var det visserligen juldagen som var stora hemvändardagen!

• Frontline
    ÄlskadeT skrev 2012-06-23 16:24:42 följande:
    Frontline, OK! jag förstår.
    Tänkte att det lät som ett ställe i närheten av där jag bodde förr! Men då var det visserligen juldagen som var stora hemvändardagen!
    Juldagen liksom påskdagen är med en hemvändardag här fast det sker på ett annat ställe, denna festplats har sin säsong från maj till augusti..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • ÄlskadeT

Frontline, OK! Då är det nog inte samma ställe!

• I Rose I

Man behöver inte bli stupfull bara för att man dricker alkohol. Har aldrig hänt att jag blivit så full att jag tappat kontrollen ändå har jag lyckats få i mig ganska stora mängder alkohol. Har man inte barn inärheten så får man väl bete sig hur man vill. tåler man inte som en vuxen människa att se hur andra väljer att fira en högtid så håll er hemma med neddragna gardiner nästa år. Har man barn hemma så tycker jag att man ändå kan dricka sig så länge man har kontroll över situationen.

*Pappa har lyckats få tag på 3 vodka, 1 whiskey och 1 tequila*   

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • Jennie med ie

Sådär med facit i hand: samtliga 4 vuxna som var här (det fanns två barn också, en 9-åring och en 6-åring), drack alkohol. Den som drack minst drack ½ flaska vin. Den som drack mest drack nog runt 10 öl. Jag var ingen av dem Och detta under 9 timmars tid. Ingen var _full_ i den mening jag ger ordet...

Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?