• Anonym (Elin)

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?
  • I Rose I
    Frontline skrev 2012-06-23 12:16:21 följande:
    Oj det lät trevligt, ja har ni varit sen i onsdags kan man ju förstå om det börjar tunna ut på förrådet
    Hoppas han får tag i nåt Tungan ute
    Pappa och en av makens vänner hade hela baksätet packad med sprit och drycker. Det tog slut nångång igår kväll. På tre dagar gjorde vi dessutom slut på 10kilo solrosfrön!!!!! Vi skrattade gott åt det igår ikväll. Sicka blattar vi är.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • ÄlskadeT

Är det så att det brukar vara fest idag med? Det har jag helt missat..

• 4ungar
    ÄlskadeT skrev 2012-06-23 12:28:21 följande:
    Samma här trodde att halva landet låg bakis idag ;) 
  • Frontline
    ÄlskadeT skrev 2012-06-23 12:28:21 följande:
    Där vi bor är det fest iaf, det är ett stort ställe med dansband och disko och det går bussar dit från många orter i dess närhet..
    Det har varit som en hemvändarfest midsommardagen i alla år jag kan minnas, dock ska jag inte dit utan håller mig hemma ikväll och grillar och tar mig ett par öl...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Lottis77

Lugn och skön midsommarafton blev det. Ett glas rosé till lunch, sedan cykeltur till midsommarstången, dans och kaffe. Sen lunch med nubbe och två glas rött och sedan cyklade vi hemåt. Nattade barnen vid sju-snåret och sedan kollade jag film och åt kladdkaka med en nubbe till. Men det var rätt dött på FB imorse, så jag antar att de flesta andra har ont i håret. Själv hade jag lätt kunnat springa milen i morse om jag inte haft träningsvärk efter gym/löpning igår morse.

Nu blev det ett glas vitt vin till lunch idag, det var gott.

• Flashbulb
    Emmi27 skrev 2012-06-23 12:15:45 följande:
    Midsommar är verkligen den högtid där man kan skratta, eller möjligtvis gråta, åt vuxna som inte kan hantera alkohol. Jag tycker det är pinsamt. Igår runt 19-tiden så skulle jag och sambon gå på toaletten (vi var i min mammas kolonistuga) och ser då hur det sitter 3 stycken och pratar i en av trädgårdarna medan den fjärde sitter helt utslagen och sover. Ett par timmar senare ser sambon ett gäng 50-åringar komma ragglande varav den ena dyker in vid pissoaren och spyr som en gris och sen hör vi "Haha Svenne spyr!". Skitkul. Ännu lite senare ser vi hur en man får hålla i sin fru som knappt kan gå och deras barn (tonåringar) går bredvid. Pinsamt alltihop och det är tragiskt att folk inte klarar av att dricka med måtta. Att bli full är en sak, att bli så jävla as-plakat att man kräks, inte kan gå och somnar innan 20.00 är sorgligt. Är det verkligen kul att supa som en 15-åring när man är medelålders?
    +1. Hade jag haft barn hade jag aldrig utsatt dem för sånt där. Vilka mansgrisar!
  • Anghammarad
    Emmi27 skrev 2012-06-23 12:15:45 följande:
     Är det verkligen kul att supa som en 15-åring när man är medelålders?
    Detta är väl det som förbryllar mig mest. Vad är det som är så himmelens kul med att vara dyngrak? Varför är det så viktigt att få supa sig riktigt full?
  • Themis
    Anghammarad skrev 2012-06-23 13:44:58 följande:
    Detta är väl det som förbryllar mig mest. Vad är det som är så himmelens kul med att vara dyngrak? Varför är det så viktigt att få supa sig riktigt full?
    Jag tror att det inte är fyllan som är grejen utan att på något vis, vilket som helst, få glömma allt skit som hör vardagen till. Gissningsvis- ju mer skit man har att bita i, desto mer vill man ha fyllan.

Jag kan åstadkomma detsamma genom att spela dataspel en helnatt ibland så jag behöver inte dricka mig asberusad, men jag kallar det en mental återställare. Man blåser hårddisken lite helt enkelt,sover ikapp efteråt och sen är det okej igen.

Jag tror också att en del faktiskt bara skulle behöva sova ut ett par dygn, men av någon anledning så är det inte okej att dega en hel dag bara för att man vill, men har man en baksmälla att skylla på så är det lugnt med frun.
    Men vems jobb är det att göra ditt liv lyckligt då?
Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?