• Frontline

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Japp både jag och frugan ska ta oss ett gäng öl/cider barnen är för små så dom får dricka saft eller vatten...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    Anonym skrev 2012-06-21 19:41:05 följande:
    ojoj nu kommer du få påhopp!!!

Nä jag ska inte dricka för jag är på tjocken!
    Jo jag vet det
  • Frontline
    Virriga Vera skrev 2012-06-22 10:16:35 följande:
    Du har helt rätt att barn och alkohol inte går ihop, det är därför barn inte skall dricka alkohol. Däremot så kan vuxna dricka alkohol i barns sällskap om man gör det med måtta.
    Precis min tanke inget av mina barn ska få smaka nått men vi vuxna däremot kommer att dricka utan att barnen far illa
  • Frontline

Helvetes satans man mår som man förtjänar idag, ohyggliga mängder med alkohol vart det, framåt natten vart det nakenbad i poolen vilket var uppiggande...

Om nu bara barnen kunde vara lugna idag och inte leka och stimma runt för mitt huvud sprängs känns det som..
    Men men om ett par timmar är man på det igen Skål

• Frontline
    I Rose I skrev 2012-06-23 11:51:02 följande:
    En större mängd alkohol har tagit slut senaste dagarna men ingen misshandel, inga olyckor och inga borttappade barn. Sammanlagt 17 vuxna och 9 barn. 1 nykter vuxen.
    Det var ju dålig planering om alkoholen tog slut, det brukar ju vara fest denna dagen med ju
  • Frontline
    I Rose I skrev 2012-06-23 12:01:29 följande:
    Stugan var hyrd från onsdag till lördag morgon. Vi kom hem för nån timme sen. Ikväll blir det istället go mat, backgammonspelning och kanske mera sprit om pappa får tag på något. Vi får se.   
    Oj det lät trevligt, ja har ni varit sen i onsdags kan man ju förstå om det börjar tunna ut på förrådet
    Hoppas han får tag i nåt Tungan ute
  • Frontline
    ÄlskadeT skrev 2012-06-23 12:28:21 följande:
    Är det så att det brukar vara fest idag med? Det har jag helt missat..
    Där vi bor är det fest iaf, det är ett stort ställe med dansband och disko och det går bussar dit från många orter i dess närhet..
    Det har varit som en hemvändarfest midsommardagen i alla år jag kan minnas, dock ska jag inte dit utan håller mig hemma ikväll och grillar och tar mig ett par öl...
  • Frontline
    ÄlskadeT skrev 2012-06-23 13:37:28 följande:
    Frontline, var är detta då?
    Jag vill tyvärr inte säga det för att jag vill inte i detta forum avslöja vart jag bor..
  • Frontline
    ÄlskadeT skrev 2012-06-23 16:24:42 följande:
    Frontline, OK! jag förstår.
    Tänkte att det lät som ett ställe i närheten av där jag bodde förr! Men då var det visserligen juldagen som var stora hemvändardagen!
    Juldagen liksom påskdagen är med en hemvändardag här fast det sker på ett annat ställe, denna festplats har sin säsong från maj till augusti..
Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?