• Anonym (känslig)

BH-storlekar?

tänkte för skojs skull höra efter. alla som inte har ngt problem o är öppna me det hela, kan ni skriva er bh-storlek så får vi se vad medelantalet ligger på vore kul om de storbystade eller småbystade dominerar FL :) Kom igen nu!

• Svar på tråden BH-storlekar?
  • Chipstern

Men alltså..jag fattar inte det här. Kanske beror det på att jag är man, men vad fan...nu kommer min fråga till er damer.

Vad fan skiljer en BH med DD och en med E? För mig låter det som ett mellanting mellan en D och E, typ för stor för D men för liten för E. Är det korrekt?
    Hur jävla stora BH-ar går det att hitta, och finns det dubbelbokstäver på alla storlekar? Typ AA, BB etc?

• Gladskit
    Chipstern skrev 2012-06-18 08:53:06 följande:
    Men alltså..jag fattar inte det här. Kanske beror det på att jag är man, men vad fan...nu kommer min fråga till er damer.

Vad fan skiljer en BH med DD och en med E? För mig låter det som ett mellanting mellan en D och E, typ för stor för D men för liten för E. Är det korrekt?
    Hur jävla stora BH-ar går det att hitta, och finns det dubbelbokstäver på alla storlekar? Typ AA, BB etc?
    DD är lite mindre än E, svar ja.
    Jag har inte sett dubbelstorlekar av alla märken men vissa (Freya tex. ) har dubbelstorlekar. Möjligen för att man annars skulle kommit väldigt långt i alfabetet, vad vet jag?

Om du tar tio storlekar:
    A -B-C-D-E-F-G-H-I J
    ...så borde det vara samma sak som:
    A-B-C-D-DD-E-EE-F-FF-G
    Eller?

Själv hade jag HH när min byst var som störst normalt. Precis när jag fått barn och mjölken började rinna till fyllde jag utan problem en K-kupa. Hade det funnits större hade jag gärna köpt det.
    Så det är värsta vetenskapen det här!
    Och min man kunde för övrigt aldrig överraska mig med fina underkläder eftersom jag alltid behövde prova
  • Chipstern
    Gladskit skrev 2012-06-18 09:25:52 följande:
    Själv hade jag HH när min byst var som störst normalt. Precis när jag fått barn och mjölken började rinna till fyllde jag utan problem en K-kupa. Hade det funnits större hade jag gärna köpt det.
    Och min man kunde för övrigt aldrig överraska mig med fina underkläder eftersom jag alltid behövde prova
    Mmm...ni kvinnor får göra det lättare för oss män genom att hålla er till en storlek och itne byta beroende på märke :)
    En C ska vara en C oavsett...:P

Men när man läser inläggen här så tycker jag iaf att det verkar som om alla tjejer har stora bröst numera, eller så är det kanske så att "standardbröstet" har vuxit till sig.
  • Anonym (♀)
    Gladskit skrev 2012-06-18 09:25:52 följande:
    DD är lite mindre än E, svar ja.
    Jag har inte sett dubbelstorlekar av alla märken men vissa (Freya tex. ) har dubbelstorlekar. Möjligen för att man annars skulle kommit väldigt långt i alfabetet, vad vet jag?

Om du tar tio storlekar:
    A -B-C-D-E-F-G-H-I J
    ...så borde det vara samma sak som:
    A-B-C-D-DD-E-EE-F-FF-G
    Eller?

Nej. En dubbelstorlek är för fylligare byst, som egentligen är G, men som pga rondören inte riktigt ryms. De flesta detaljister har AA-A-B-C-D-DD-E-F-FF-G-GG-H-HH-J-JJ-K-KK-L. Storlekssystemen är inte helt jämförbara internationellt sett, därför måste man hålla koll på vilket storlekssystem man beställer ur.
  • fiiinally
    c89 skrev 2012-06-17 21:13:56 följande:
    HEEEEEJ c89! :):)

Innan graviditet hade jag det som, om det fanns, hade hetat 65AAAAA. 13cm i skillnad blir ju A, och 11cm AA tror jag. Jag hade 5cm i skillnad. Vet inte riktigt vad jag har nu, har alltid haft för stora BH så kan fortfarande använda många av min vanliga.
  • Chipstern

men nu fattar jag ännu mindre?
    Är AA mindre än A, men om man kliver uppåt då är DD större än D?

• JWR
    Malima skrev 2012-06-17 21:07:16 följande:
    70 I

MUMS!!!
  • c89
    Anonym (♀) skrev 2012-06-18 11:24:45 följande:
    Nej. En dubbelstorlek är för fylligare byst, som egentligen är G, men som pga rondören inte riktigt ryms. De flesta detaljister har AA-A-B-C-D-DD-E-F-FF-G-GG-H-HH-J-JJ-K-KK-L. Storlekssystemen är inte helt jämförbara internationellt sett, därför måste man hålla koll på vilket storlekssystem man beställer ur.
    Precis... beror på tillverkare och var man köper från. Just när jag köpt innan från england (och just det märket) så motsvarar min storlek 85K istället 38J.
    Vissa system hoppar över bokstäver och har t.ex DD-F-G-H-HH-J osv. Så det är inte så lätt att svara på skillnaden eftersom att det helt enkelt är olika.
    fiiinally skrev 2012-06-18 11:31:20 följande:
    HEEEEEJ c89! :):)

Innan graviditet hade jag det som, om det fanns, hade hetat 65AAAAA. 13cm i skillnad blir ju A, och 11cm AA tror jag. Jag hade 5cm i skillnad. Vet inte riktigt vad jag har nu, har alltid haft för stora BH så kan fortfarande använda många av min vanliga.
    HEEEEEJ sötnos! Solig
  • Chipstern

Men är AA mindre än A och är en DD då större än en D, men mindre än en E?

Fan vad ni ska gör adet jobbigt och komplicerat :)

• Anonym (:))
    Anonym (Finns inga bh:s) skrev 2012-06-17 22:54:52 följande:

Hmm det där förstod jag inte.[/quote]Jo jag mena såhär . Varje gång man går ner i omkrets så går man upp en kup storlek . Du har alltså 95A hade du gått ner lite i omkrets så hade det blivit 90 B eftersom man får upp i kupa om man går ner i cm . Så din storlek 95A borde vara som en med 70 F . Alltså lika stora bröst bara att den med 95A antagligen är väldigt kraftig i övrigt mesans den med 70 F är mager förmodligen i övrigt . Alltså 95A låter som små bröst för det är À men det är vel inte det du har ganska stora va ?
Svar på tråden BH-storlekar?