• Anonym (känslig)

BH-storlekar?

tänkte för skojs skull höra efter. alla som inte har ngt problem o är öppna me det hela, kan ni skriva er bh-storlek så får vi se vad medelantalet ligger på vore kul om de storbystade eller småbystade dominerar FL :) Kom igen nu!

• Svar på tråden BH-storlekar?
  • EmeNo11

När jag har pratat med personalen i olika change butiker säger dom att J kupan är bland de vanligaste de säljer och därför är de sällan den storleken finns inne. Så jag tror snarare att det är så att alldeles för många går runt med fel (för små) storlekar.

• Anonym (sofi)
    ÅsaS skrev 2013-01-03 21:29:53 följande:
    Ok. Då var det färdigmätt :) Nu får alla experter här avgöra vad jag har för storlek :)

Mått under brösten var 72 cm
    Högsta mått över brösten var 96 cm.

Och så var det ju det där med formen Cornellia ;) och det tänkte jag att bilden skulle illustrera.
    Fast mina är nog lite större...men formen känns ganska rätt :)

Ja, vad sägs??

Kramar Åsa

Jag har 77cm under bysten och 88cm där bysten är som störst. Har mjuka (ofasta), hängande bröst.
    Min storlek är 65G-H. Kan absolut inte ha större omkrets. Kan inte ha alla modeller heller eftersom brösten kan åka inåt och skapa dubbelbröst mot mitten och lämna tomt närmast axelbanden. Jag handlar mina bh:ar på Change och tillkallar personal för hjälp nästan varenda gång.

Enligt deras uträknare har jag 70D, men det stämmer inte med verkligheten. Man får helt enkelt prova sig fram. 
     change.com/se/bh-guide 
  • Anonym (sofi)
    EmeNo11 skrev 2013-01-06 12:32:53 följande:
    När jag har pratat med personalen i olika change butiker säger dom att J kupan är bland de vanligaste de säljer och därför är de sällan den storleken finns inne. Så jag tror snarare att det är så att alldeles för många går runt med fel (för små) storlekar.
    Så tror jag med. Jag inbillar mig att de flesta köper sina bh:ar på typ H&M och Lindex och de har inte direkt stort utbud. Det vanligaste är ju att man har för liten kupa och för stor omkrets.
  • The1Lane

kul tråd men hade varit roligare om man lagt ut lite bilder på alla dessa bh;ar, puuh man bara läser och läser, själv var jag och fick rätt storlek på change igår, 75E

• Anonym (Mumin)
    The1Lane skrev 2013-01-06 13:59:11 följande:
    kul tråd men hade varit roligare om man lagt ut lite bilder på alla dessa bh;ar, puuh man bara läser och läser, själv var jag och fick rätt storlek på change igår, 75E

Håller med, lite bilder vore spännande
  • stor grön drake

75F-80E beroende på märke. På min favvo BH tror jag att jag egentligen skulle behöva 70G men jag känner mig verkligen inte "där" ännu mentalt. Jag har svårt nog att acceptera 75F med tanke på min kropps-storlek i övrigt. Hängiga sladdriga påsar till bröst gör att tajt under bysten är ett krav. Lustigast är att på kappahl har jag 85E å deras stora storlekar, och den sitter perfekt tajt under bysten, men på "riktiga" bh tillverkare har jag mycket mindreomkrets, så även på kappahls vanliga sortiment, men där går inte kupstorlekarna högt nog :-/

• MissLindiz

Ni vet om att kupstorleken varierar beroende på omkretsen?

Kupan på en 75C är samma som på en 80B...

• spökplumpen

Jag har 60 FF, iaf på freya och fantasie. På mina sporthnar har jag 65 HH på shockabsorbers och 60 G på panache.

• SAD

Nu blev allt knas, har i vanliga fall om man köper bh på hm, lindex mm 80b men när jag gick in på change hemsida och räknade ut min storlek så stod det att jag hade 80DD hur kan det komma sig!?

• alice85
    SAD skrev 2014-03-14 20:09:56 följande:
    Nu blev allt knas, har i vanliga fall om man köper bh på hm, lindex mm 80b men när jag gick in på change hemsida och räknade ut min storlek så stod det att jag hade 80DD hur kan det komma sig!?

Enligt min erfarenhet har change rätt stora kupstorlekar, men prova en 80 c eller D nästa gång du är på Lindex, du kanske blir förvånad. Eller en 75 D eller E till och med. Själv har jag 65F, så ungefär lika stor bröstvolym som någon som har 80C.
  • Anonym (Love)
    alice85 skrev 2014-03-14 20:14:55 följande:

Enligt min erfarenhet har change rätt stora kupstorlekar, men prova en 80 c eller D nästa gång du är på Lindex, du kanske blir förvånad. Eller en 75 D eller E till och med. Själv har jag 65F, så ungefär lika stor bröstvolym som någon som har 80C.
    Change har små kupor om man jämför med andra märken.
    SAD skrev 2014-03-14 20:09:56 följande:
    Troligen för att du inte har korrekt storlek idag. Många har för små kupor och för stor omkrets.
  • k girl

65E, 70D. Det varierar lite med märke och modell.

• knivskrik

Som för så många andra så varierar det lite beroende på märke och modell. 75 E-F, 70 F-G.

Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Anonym (Liten)

70 b. 164 cm, 54 kg. Mycket nöjd, 

• Anonym (75 H)

Hade 75H, efter en bröstförminskning har jag nu 75DD. Önskar de vore mindre..

• Kunigunda

Changes storlekar följer inte internationella måttabeller. Jag har 75 G i triumph, chantelle och fantasie. 65 J hos Change är trångt.

Svar på tråden BH-storlekar?