• Anonym (känslig)

BH-storlekar?

tänkte för skojs skull höra efter. alla som inte har ngt problem o är öppna me det hela, kan ni skriva er bh-storlek så får vi se vad medelantalet ligger på vore kul om de storbystade eller småbystade dominerar FL :) Kom igen nu!

• Svar på tråden BH-storlekar?
  • Chipstern

Men alltså, jag fattar inte hur det kan vara olika storlekar beroende på modeller och märken. Eller på modeller kan jag förstå, om det är push-up elelr liknande (kanske), men inte på märken.

har inte typ alla samma mall som de går efter?
    Jag begriper inte det där bara, fast det kanske beror på att jag är man och inte använder BH så ofta :D

• c89
    Anonym (:)) skrev 2012-06-18 12:05:04 följande:
    Hmm det där förstod jag inte.[/quote]Jo jag mena såhär . Varje gång man går ner i omkrets så går man upp en kup storlek . Du har alltså 95A hade du gått ner lite i omkrets så hade det blivit 90 B eftersom man får upp i kupa om man går ner i cm . Så din storlek 95A borde vara som en med 70 F . Alltså lika stora bröst bara att den med 95A antagligen är väldigt kraftig i övrigt mesans den med 70 F är mager förmodligen i övrigt . Alltså 95A låter som små bröst för det är À men det är vel inte det du har ganska stora va ?
    Generellt sätt kan man säga så, men stämmer inte för alla. Det är ju relativt

A-kupa är ju SMÅ bröst i förhållande till kroppen i övrigt medan t.ex J-kupa är STORA bröst i förhållande till kroppen i övrigt.
    Däremot kan ju själva volymen på brösten skilja sig beroende på hur pass smal/mullig/tjock man är. 

Många tror ju t.ex att D-kupa är så himla stort. Tänk då på att t.ex Kenza själv sagt att hon har 70d. Det är alltså relativt stort i förhållande till hennes kropp, men ändå inte så stora bröst volymmässigt för att hon är liten i övrigt. I det fallet så kan det stämma att hon har lika stora som någon som har 85a.

När någon däremot har 75G så stämmer det nog inte riktigt att man uppfattar dessa som lika stora, eller mindre än någon som har 95C eftersom att man ju i regel uppfattar bröststorlekar lite relativt, alltså hur stora de är i förhållande till kroppen och då är det alltid bara kupstorleken som spelar roll.
  • Anonym (Finns inga bh:s)
    c89 skrev 2012-06-18 15:58:43 följande:
    Generellt sätt kan man säga så, men stämmer inte för alla. Det är ju relativt

A-kupa är ju SMÅ bröst i förhållande till kroppen i övrigt medan t.ex J-kupa är STORA bröst i förhållande till kroppen i övrigt.
    Däremot kan ju själva volymen på brösten skilja sig beroende på hur pass smal/mullig/tjock man är. 

Många tror ju t.ex att D-kupa är så himla stort. Tänk då på att t.ex Kenza själv sagt att hon har 70d. Det är alltså relativt stort i förhållande till hennes kropp, men ändå inte så stora bröst volymmässigt för att hon är liten i övrigt. I det fallet så kan det stämma att hon har lika stora som någon som har 85a.

När någon däremot har 75G så stämmer det nog inte riktigt att man uppfattar dessa som lika stora, eller mindre än någon som har 95C eftersom att man ju i regel uppfattar bröststorlekar lite relativt, alltså hur stora de är i förhållande till kroppen och då är det alltid bara kupstorleken som spelar roll.
    Jag vet i sjutton om det stämmer. Jag tycker alla a-kupor är lika stora, från 75A till 90A. Bara synd att det inte görs 95 A som sagt. Det är väl rimligt att en kupstorlek är lika stor oberoende hur långt bandet runt är. 
  • JWR
    Anonym (greta e) skrev 2012-06-18 19:00:36 följande:
    jag har 85 E

Mums!!!
  • JWR
    Anonym (65DD) skrev 2012-06-18 19:01:29 följande:
    65DD

Dregla....
  • Anonym

75a ibland 75b om det är push-up i den...

• Anonym (85F)

85F. Vill ha mindre.

Till bröstknullarmannen kan jag meddela att, ja det går men du kommer aldrig att få uppleva det.

Svar på tråden BH-storlekar?