• Gladskit

BH-storlekar?

c89 skrev 2012-06-17 14:51:26 följande:
    Jag ska dock förminska mina bröst så fort vi känner oss nöjda med barn, hoppas nämligen innerligt på att kunna amma, får väl se nu om tre månader... 
    Har därför inte velat ta risken eftersom att oddsen för att kunna amma är oerhört små efter en så stor förminskning som jag vill göra. Ingen jag känner som förminskat har kunnat amma heller och då har det ändå inte varit mer än kanske 2-3 kupstorlekar.
    Jag såg ut ungefär som du förut, fast jag hade aldrig på mig tröjor liknande den du hade på bilden. Det gav alldeles för mycket uppmärksamhet, vilket jag absolut inte ville ha!
    Dessutom hade jag ont i ryggen av dem, var tvungen att somna på min spikmatta nästan varje kväll.
    För mig var det också viktigt med amningen, därför väntade jag med att operera mig. Men för drygt ett år sen förminskade jag dem och det var f-n det bästa jag gjort. Nu har vi bara ett barn och det finns såklart en möjlighet att vi får fler. Men amningen funkade aldrig med ettan så om jag kommer att kunna amma det barnet eller ej spelar ingen större roll. Och jag har inte haft ont i rygg eller axlar what so ever efter operationen.
    När min son var nyfödd hade jag för övrigt K-kupa. Sexigt? Inte särskilt, det såg groteskt ut!
  • Gladskit
    c89 skrev 2012-06-17 18:35:21 följande:
    Ligger nu också på J/K-kupa, annars K/L, men har fått gå upp i omkrets medan brösten behållt sin storlek rätt bra hittills (vecka 25). Vågar dock inte riktigt tänka på hur det kan bli när mjölken rinner till... 
    Tuff sits. Hittade aldrig någon som funkade så på det sättet var det en lättnad när vi fick lägga ner amningen, för jag ville knappt visa mig bland folk. Min man köpte någon sorts "amningstopp" i nätmaterial på apoteket minns jag. Som att den var något stöd överhuvudtaget, jag bara garvade när jag tog den på mig

Jag har inte haft problem med ryggen heller, inte när jag var yngre. Utan det var mycket i förebyggande syfte också. Även innan min OP har jag löptränat och sprungit 3-4 mil i veckan med tredubbla sportbh'ar i många många år. Men du må tro att det blev skillnad när den extra tyngden försvann. Ljuvligt!
  • Gladskit
    c89 skrev 2012-06-17 21:04:05 följande:
    Dom har väl bara till G typ?! Obestämd
    Tänkte precis samma sak, där kunde jag möjligen handla när jag gick i högstadiet.
    Några HH-kupor fanns där aldrig i alla fall..
  • Gladskit
    Chipstern skrev 2012-06-18 08:53:06 följande:
    Men alltså..jag fattar inte det här. Kanske beror det på att jag är man, men vad fan...nu kommer min fråga till er damer.

Vad fan skiljer en BH med DD och en med E? För mig låter det som ett mellanting mellan en D och E, typ för stor för D men för liten för E. Är det korrekt?
    Hur jävla stora BH-ar går det att hitta, och finns det dubbelbokstäver på alla storlekar? Typ AA, BB etc?
    DD är lite mindre än E, svar ja.
    Jag har inte sett dubbelstorlekar av alla märken men vissa (Freya tex. ) har dubbelstorlekar. Möjligen för att man annars skulle kommit väldigt långt i alfabetet, vad vet jag?

Om du tar tio storlekar:
    A -B-C-D-E-F-G-H-I J
    ...så borde det vara samma sak som:
    A-B-C-D-DD-E-EE-F-FF-G
    Eller?

Själv hade jag HH när min byst var som störst normalt. Precis när jag fått barn och mjölken började rinna till fyllde jag utan problem en K-kupa. Hade det funnits större hade jag gärna köpt det.
    Så det är värsta vetenskapen det här!
    Och min man kunde för övrigt aldrig överraska mig med fina underkläder eftersom jag alltid behövde prova
  • Gladskit
    Anonym (♀) skrev 2012-06-18 11:24:45 följande:
    Nej. En dubbelstorlek är för fylligare byst, som egentligen är G, men som pga rondören inte riktigt ryms. De flesta detaljister har AA-A-B-C-D-DD-E-F-FF-G-GG-H-HH-J-JJ-K-KK-L. Storlekssystemen är inte helt jämförbara internationellt sett, därför måste man hålla koll på vilket storlekssystem man beställer ur.
    Tack för förklaringen, då vet jag!
    Nu har jag visserligen inte det problemet längre men ändå
Svar på tråden BH-storlekar?