c89 skrev 2012-06-17 14:51:26 följande:
Jag ska dock förminska mina bröst så fort vi känner oss nöjda med barn, hoppas nämligen innerligt på att kunna amma, får väl se nu om tre månader...
Har därför inte velat ta risken eftersom att oddsen för att kunna amma är oerhört små efter en så stor förminskning som jag vill göra. Ingen jag känner som förminskat har kunnat amma heller och då har det ändå inte varit mer än kanske 2-3 kupstorlekar.
Jag såg ut ungefär som du förut, fast jag hade aldrig på mig tröjor liknande den du hade på bilden. Det gav alldeles för mycket uppmärksamhet, vilket jag absolut inte ville ha!
Dessutom hade jag ont i ryggen av dem, var tvungen att somna på min spikmatta nästan varje kväll.
För mig var det också viktigt med amningen, därför väntade jag med att operera mig. Men för drygt ett år sen förminskade jag dem och det var f-n det bästa jag gjort. Nu har vi bara ett barn och det finns såklart en möjlighet att vi får fler. Men amningen funkade aldrig med ettan så om jag kommer att kunna amma det barnet eller ej spelar ingen större roll. Och jag har inte haft ont i rygg eller axlar what so ever efter operationen.
När min son var nyfödd hade jag för övrigt K-kupa. Sexigt? Inte särskilt, det såg groteskt ut!