• Anonym (drained)

Är ihop med en vampyr (på riktigt)

Jag är en tjej som är tillsammans med en manlig vampyr. Jag har träffat honom i precis 3 månader idag och min värld har verkligen blivit omskakad.

Vet att många här inte kommer tro på mig. Men ni som gör det, hur skulle ni gjort i min sits? Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till längre för finns ingen IRL jag kan prata med om det här...mina vänner och min familj vet såklart ingenting. Det känns farligt. Men jag gillar honom verkligen och han får mig att känna mig trygg.

Skulle ni vågat berättat det för nån annan? Vill inte bli klassad som galen...

• Svar på tråden Är ihop med en vampyr (på riktigt)
  • JuliaLy

hahahahahahahahahahaha.. Denna tråden är bara sååååå löjlig så jag skrattar så jag kissar nästan på mig!!!

• Helia
    Anonym (Lucifer) skrev 2012-04-28 11:45:39 följande:
    Vad ahr min ålder med detta att göra, har du bevis på att de inte finns? Det är mycket som finns som är helt otroligt, varför denna aggresivitet? Hur otroligt är det att vi har varit på månen, att vi kan flyga, mm, mm.

Att jag fråga var för du verkar vara ung och naiv. Hur ska vampyrer kunna finnas, dom är ju i så fall odödliga. Med dagens teknik borde det ha uppmärksammats ifall en person aldrig dör. Jag är inte arg men blir irriterad på dumma människor som låter sig bli totalt lurade av andra....
    Man kan aldrig påstå att en människas värderingar och känslor är fel
  • CrazyLady

Hahaha Skrattande

Bästa tråden på länge....

• Lavish

Skulle rekommendera att du går till apoteket och köper järnpiller snarast.

• Lavish

Det är inte så att han levde på medeltiden? I så fall får du gärna inboxa mig. Håller på med en uppsats och skulle gärna vilja ha lite ögonvittnesskildringar...

• Anonym (drained)
    Uffesson skrev 2012-04-28 11:35:29 följande:
    Legenden säger dessutom, att om du blir biten, blir du en vampyr. ;)
    Han skrattar mest åt ur vampyrer skildras i sagor och liknande.
    WickedyWitch skrev 2012-04-28 11:41:24 följande:
    Så han åldras inte? Finns han ens på "papper", för i sådana fall borde han typ vara "världens äldsta människa" ;p 
    Nej det gör han definitivt inte. Inte som levande, nej. :)
    Blöjor111111 skrev 2012-04-28 11:43:38 följande:
    Då betyder det att han kan vara 50 år också? Har han rynkor? Hur kan du tro på det?
    Du vet inget om honom och han vet allt om dig. Vet du vad du kan göra, följ efter honom när han ska "hem" och se vart han går. Säkerligen hem till hans fru och barn som tror att han jobbar på nätterna.
    Jag skulle nog säga MINST 100 år bara utifrån hur han är som person. Svårt att beskriva men det känns som han har många normala livstider av erfarenheter bakom sig. Det andra hade du kunnat bara hålla för dig själv tycker jag. Du får tro vad du vill. Du har inte ens träffat honom.
    Anonym (norrlänning) skrev 2012-04-28 11:45:04 följande:
    Har han bankomatkort? telefonabonemang? lägenhet? eller hyr han i andra hand, skapar egna pengar i källaren? 

Har han ett id-kort? eller körkort? pass? kan tänka att det är svårt att få ut ett körkort utan id-nummer? Fast dom kanske går med på det om man förklarar att man är vampyr och därför inte har något id-nummer? 
    Han har telefon men inget abonemang så vitt jag vet. Boende vet jag inte säkert. Tror inte han finns registrerad överhuvudtaget i vårt digitala "system". Pengar verkar han inte vara i nåt större behov av. Maten är ju iallafall gratis...hihi. De andra sakerna har jag inte sett honom ha på sig heller.
  • Anonym (Lucifer)
    Helia skrev 2012-04-28 11:53:34 följande:

Att jag fråga var för du verkar vara ung och naiv. Hur ska vampyrer kunna finnas, dom är ju i så fall odödliga. Med dagens teknik borde det ha uppmärksammats ifall en person aldrig dör. Jag är inte arg men blir irriterad på dumma människor som låter sig bli totalt lurade av andra....
    Jag är varken ung eller dum, jag har bara ett öppet sinne, samtidigt som jag inte bara har film industrins bild av hur en vamp ska vara. Jag tror inte på odödlighet, mm. Men att helt utesluta att det finns saker där ute som vi är omedvetna om, det tror jag på!
  • Anonym (norrlänning)

I vilken ålder slutar kroppen att åldras? för vad jag har sett på film så finns dom i alla möjliga åldrar? är det valfritt?

• Helia
    Anonym (Lucifer) skrev 2012-04-28 11:58:33 följande:
    Jag är varken ung eller dum, jag har bara ett öppet sinne, samtidigt som jag inte bara har film industrins bild av hur en vamp ska vara. Jag tror inte på odödlighet, mm. Men att helt utesluta att det finns saker där ute som vi är omedvetna om, det tror jag på!

Men en vampyr är ett påhittat väsen och bara för att man vill dricka någon annans blod så är man ingen vampyr. Finns ju dom som tror att de är katter och klär ut sig, är dom en katt då? Antagligen är TS kille övertygad om att han är en vampyr men det sitter i hans huvud. Sen tror jag också det finns sånt som människan är omedveten om men inom vissa gränser.
    Man kan aldrig påstå att en människas värderingar och känslor är fel
  • Anonym (norrlänning)

Testa att fråga hans föräldrar vad dem anser.. :P

Svar på tråden Är ihop med en vampyr (på riktigt)