AMC80 skrev 2012-04-28 10:52:45 följande:
Men hur mycket blod producerar man per dag? Om man har någon som suger ur blod varje dag blir man väl sjuk till slut? Med tanke på att man inte får lämna blod så ofta så borde man ju inte "lämna" blod till en vampyr dagligen.
Han har gjort ett löfte till mig att bara suga lite varje gång. Han behöver inte särskilt mycket för att hålla igång. Han har berättat att han ändå tar god tid på sig dock just för att han gillar att dricka från mig. Men visst kan man känna sig lite vimsig vissa dagar när man vaknar upp.
Taitas skrev 2012-04-28 10:55:06 följande:
Hur lyckades han övertyga dig om att han var en vampyr?
Hur blev han en vampyr?
Hur funkar en vampyr?
Dödar han människor?
Han övertygade mig genom ritualen. Du kan inte gå igenom den utan att bli övertygad. Men jag vill som sagt inte säga så mycket om den. Det var väldigt väldigt personligt och djupt. Det är en upplevelse man bara får en gång i livet. Innan ritualen var det mest hans ögon som jag fastnade för. Det var nästan omöjligt att titta bort från dem.
Han har hittills iallafall inte velat prata så mycket om sin uppväxt eller hur han blev vampyr. Hur han fungerar...tja...väldigt bra. *skämsmiley* Han är väldigt hemlighetsfull med mig dock. Det finns en del stränga regler han måste följa tydligen. För "allas bästa". Men han har lovat att berätta mer om sig själv med tiden.
Känsligt ämne det där om han dödar människor...nej han behöver inte det så länge han har nån som kan ge honom nytt blod regelbundet. Därför har vampyrer som han alltid nån att "suga på" och vet hur de ska göra för att hitta såna partners. Han har dödat förut. Inte innan mig men längre tillbaka i tiden. Som det är nu är jag bara glad att han har mig att "använda". Jag är trots allt en del av han nu och han en del av mig.