• längtar74

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Tack alla fina för grattis!

Tummen - kan bara instämma i hur vanligt d är med blödningar vid ÄD. För min del rekommenderade IVI att öka på dosen med proggisar för att komma till rätta med blödningar - hur ser ditt schema ut? Håller alla tummar för att det ser bra ut på nästa koll.

• längtar74

Myran - åh, vad spännande!! Nu är ni på g

Apropå ett el två: vi satte in två både vid första o andra försöket. Faktiskt lite krasst för att spara tid o pengar. Enligt vad jag minns så sa de på IVI att oddsen egentligen är desamma för ett eller två, det är mer som att du gör två försök i ett när du sätter in två. Vi tänkte också att det fanns en risk att ett av embryona inte klarade sig, men då fanns det ju ett till att hoppas på. Och så blev det ju - en fantastisk liten flicka som ligger här bredvid mig.

Personligen skulle jag absolut satt in två. Oddsen att det blir fyra måste väl ändå vara rätt så små?

• längtar74

Germany o Simba - stora kramar till er båda. Oavsett vilket försök i ordningen det är så kommer avsaknaden av ett plus med en stor sorg.

Under tiden som vi väntade på vårt sista IVF (kom överens m läkaren om att invänta en månad m lägre fsh) så kunde jag inte låta bli att hoppas varje månad på att vi helt mirakulöst skulle lyckas bli gravida på naturlig väg. Naivt? Visst - men jag tror att det är någon sorts överlevnadsinstinkt. Man vill ju på ngt vis inte låta bli att hoppas, bara för att risken finns att man blir besviken. Nä, hellre då våga fortsätta drömma och önska - även om det gör ont när drömmen inte slår in.

Känner med er så och skickar massor av pepp inför fortsättningen.

Och Simba - alla andra har redan sagt det: det är inte det minsta löjligt att hoppas på ett plus första gången. Har man väl valt ÄD så är ju det för att oddsen trots allt är bättre där, så på något vis tänker man ju att "nu kommer det att funka". Så tänkte jag iaf. Vi fick också extremt lågt resultat på första ÄD så det var ingen tvekan om ett minus. Tomheten jag kände när de ringde från sjukhuset med beskedet kommer jag så väl ihåg. Men du, det kommer att funka!

Vad ska man göra annat än att bryta ihop o komma igen? Fortsätta önska och hoppas och tro på att det kommer att fungera!

Många kramar!

• längtar74

Myran - vilka härliga nyheter med det superfina resultatet från befruktningen! Håller alla tummar för att ni får en bra resa o att vi om ett par veckor får ännu mer positiva nyheter

• längtar74

Mariposa - blev så ledsen att läsa vad som hänt:( Fokusera nu bara på att ta hand om dig. Ny kraft kommer! Många kramar.

Myran - njut av semestern. Håller tummarna för att allt går bra med insättningen.

Tummen - förstår så väl oron, men klart att kub kommer att se bra ut! Håller tummarna för dig med:)

• längtar74

Myran - håller alla tummar till på tisdag o för att blödningen håller sig LÅNGT borta!

Mariposa - skönt att höra att du mår lite bättre. Ta hand om dig.

• längtar74

Åh, myran - vilken härlig nyhet!! Lite sent, men ändå: grattis!

Hoppas att ni alla haft en riktigt bra jul. 2013 kommer att bjuda på många fina Spanienbebisar

• längtar74

Åh, här var det verkligen inlägg av olika slag...

Cecini - stort grattis!!

Myran - jag är så ledsen för din skull. Det var ju INTE så här det skulle gå! Ta hand om dig. Skickar de varmaste styrkekramar jag kan.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?