• längtar74

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Tjuvtestade i morse och det var som jag misstänkte: minus Väntar nu bara på att gyn ska ringa o bekräfta. Det var det. Frk. Röd - hoppas att du snart får ett mycket trevligare samtal!!

• längtar74

Tack, Frk. Röd. Nej, min fina man vill inte mer. Vi hade en dramatisk förlossning m dottern så han har varit orolig o vill gärna inte riskera ngt. Själv har jag en känsla av att inte vara riktigt klar. Känner mig så misslyckad. Fattar ju att det här inte beror på ngt jag gjort, men du förstår... Vi får se vad som händer.

• längtar74

Åh, frk. röd - så ledsen jag blir!!! Har gått o hoppats hela dagen på att det skulle gå vägen för dig. Det här känns så orättvist Stora, stora kramar.

Jag vet att det ju är embryots livsduglighet som är avgörande, så det är ju helt knäppt att känna sig misslyckad, men jag tror att det för mig är en rest av det första beskedet vi fick när vi påbörjade vår barnlängtansresa, att mina äggstockar åldrats i förtid. Den duktiga flickan kunde inte längre jobba sig fram till ett bra resultat.

• längtar74

Lisa 36 - tack o lycka till även från mig. Första steget - håller alla tummar för att det går bra med fortsättningen.

Xxx4 - jag har bara kollat östradiolvärdet för flera år sedan, när vår barnlöshetsutredning satte igång. Sedan har det aldrig diskuterats, så jag gissar att det var ok?? IVI har ju också mina provsvar o har aldrig sagt ngt. Kommer inte ihåg - går du också hos IVI? Har de pratat om östradiol?

Frk. Röd - min slemhinna har inte varit mer än 6,8-7,5 de senaste gångerna. Mycket mindre än dig! O jag har bara haft 3x2 mg progynon hela tiden. Vad är anledningen till att de ordinerar så mycket?

Gissar att mycket bara handlar om olika rutiner hos olika kliniker, o sådant de har bra resultat av (de är ju om inte annat intresserade av bra statistik...) men man vill ju gärna känna att just det behandlingsschemat man får är det allra bästa...

• längtar74

Frk. Röd - grymt imponerad av din handlingskraft, samtidigt som jag såklart förstår var drivet kommer ifrån. Under vår barnlöshetsresa har jag många gånger känt hjälplösheten som en konstant följeslagare och har alltid tyckt att bästa botemedlet mot kaos är en plan. Då känner man att att man börjar återta kontrollen (trots att så mycket av det här ligger utanför vår kontroll).

Låter ju superbra att du redan fått kontakt och att du ser några olika möjliga steg att ta för att komma vidare. Vad innebär aquascan?

Jag fick min blödning i fredags efter att sista medicinen togs på tisdag morgon. Hur har det gått för dig? Känns skönt ändå att kroppen reagerar som den ska.

Jag känner redan att jag kommer att ha svårt att inte göra ett försök till, men vill ge det lite tid innan jag tar upp det igen med min man. Ska vi göra det här igen så måste vi båda två vilja det på riktigt. Investeringen i tid, känslor o pengar är för stor för att jag ens ska tänka tanken att på något sätt tvinga in honom i det.

• längtar74

Lisa - förstår så väl att det känns drygt med timingen. Min man är lärare så jag har åkt ner själv nästan varje gång av just den anledningen.

Jag har tyckt att d känts helt ok att vara själv. Unna dig ett hotell som känns trevligt, eller iaf ligger bra så att du kan göra ngt bra av tiden. Gissar att IVI i Alicante har samma rekommendation som Valencia, att de vill att du kommer ner dagen innan o åker hem dagen efter? Så det blir ju en del tid - försök se det som en liten minisemester bara för dig. Shoppa lite? Ta ett glas vin kvällen innan - för sedan kommer det förhoppningsvis att dröja länge till nästa gång

Håller alla tummar för dig och er!

• längtar74

Håller med - 19 ägg låter ju som riktigt bra förutsättningar för att du ska få flera fina embryon tillbaks! Håller alla tummar.

• längtar74

Åh, hoppfull, så spännande nyheter!! Nu snart (på andra sidan allt det där som ingår i förlossningen...) så börjar det riktiga äventyret. Så roligt att höra av dig!

• längtar74

Lisa - kan bara föreställa mig hur tufft det varit, och så tråkigt att höra att så många av embryona föll bort. Men du ska se att en (eller båda!) visar sig vara riktiga kämpare. Precis som du! Håller alla tummar för att det här går vägen.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?