Lillstoran skrev 2012-04-08 19:57:04 följande:
Om jag ska respektera andra, ska andra också respektera vad jag skriver o inte hoppa på mig. Det är många som håller på med IVF parallellt med adoptionsutredning enligt vänner till mig som lyckades med IVF mitt i en adoptionsutredning. Här på Familjeliv läste jag om en kvinna som t o m startade en IVF process efter att hon hade adopterat. Hon kunde helt enkelt inte släppa tanken på ett biologiskt barn. Att hon säkerligen sa något helt annat till utredaren är en helt annan sak. Enligt min väninna är det inte ovanligt med dessa paralella processer. De talar inte om det för utredaren helt enkelt. Och jag harvinget emot adoption som jag redan skrivit o önskar er lycka till som gör detta. Däremot hoppas jag - naturligtvis -på att slippa äggdonation. För precis som du säger så blir det ju inte mitt genetiska barn, även om jag har burit det i min mage o på det sättet är närmare barnet.
Och jag känner en stark längtan efter ett genetiskt barn, även om inte alla kan förstå det! Man försöker naturligtvis få egna barn först innan man adopterar.Suck igen,
Du har uppenbarligen inte förstått NÅGONTING. Och värre är att du inte heller verkar vilja lära dig eller ta till dig något av oss adoptivfamiljer som skriver på detta forum. Väldigt tråkigt.
Våra adopterade barn är våra EGNA barn. Det har vi ju till och med papper på. Och du skriver "man försöker naturligtvis få egna barn", bla bla bla... skriv hellre vad det betyder = DU försöker hellre få biologiska barn. Var snäll och generalisera inte genom att skriva MAN, för här på
adoptionsforumet kan du hitta MASSOR av föräldrar som dina åsikter och generaliseringar INTE stämmer på överhuvudtaget.
Mitt barn (adopterat) är mitt absoluta förstahandsval till exempel, och du kan finna mängder av andra adoptivföräldrar här som upplever detsamma.
Mitt tips är att skriva om din längtan efter bio-barn eller äggdonationsbarn, som DU anser DU blir närmare, på alla de andra forumen, men att hålla dina fördomsfulla åsikter borta från just adoptionsforumet, eftersom du uppenbarligen inte är intresserad av att ta till dig av oss adoptivföräldrars erfarenheter i denna fråga.
Hade du visat minsta lilla ödmjukhet och frågat om dina fördomar stämmer, och sedan lyssnat på våra svar, så hade det varit en annan sak. Men nu skriver du dina egna felaktiga åsikter om oss, som du faktiskt inte har någon koll på alls annat än dina "vänner"....hmmm...... Även fast vi försökt dela med oss av lite fakta kring adoptionstankar och adoptionskänslor.
HEJDÅ!