Carola Häggkvist adopterar
Lillstoran skrev 2012-04-07 18:34:23 följande:
Ja, det är kul för Carola o jag tror oxå jag har läst att Runar är omgift o har flera barn. Men det är en fördel när Amadeus är så gammal o att det är stor åldersskillnad. Jag är uppväxt som ensambarn o dessutom till två äldre föräldrar som fick mig vid 40 år, så ja man blir väldigt privilegierad när man får växa upp ensam. Gissningsvis har Amadeus säkerligen starka band till Carola. Det brukar bli så när man växer upp ensam med sina föräldrar. Själv har jag aldrig velat ha syskon o jag tycker inte de är bra om det blir avundsjuka. Men jag tror inte det blir så när det är så stor åldersskillnad. Sedan är det en annan sak som är känslig. Runars barn är Amadeus biologiska halv-syskon. De har till hälften samma gener. Det kan Carolas adoptivbarn aldrig få. Så banden syskonen blir säkerligen starkare till de riktiga syskonen, samhörigheten. Det är skillnad bara mellan helsyskon o halvsyskon genetiskt. Men jag är övertygad om att Carola blir en underbar mamma o Amadeus har stort hjärta som kan tänka sig att släppa in en person till från ett annat land.Jag har 4 syskon. Det syskon jag känner allra mest samhörighet med råkar ha blivit född av en brasiliansk kvinna som jag inte känner. Jag skulle aldrig ens dela in mina syskon i biologisk/adopterad, för det är mina syskon. Min Familj.
Men mest vill jag säga Grattis till Carola och Amadeus!