koalabjörn skrev 2012-04-04 21:13:39 följande:
¨
Carola blir säkert en bra och kärleksfull mamma.
Just Sydafrika har ju hårda krav på att adoptivföräldern ska vara aktivt kristen och "kan sätta ord på sin relation med Jesus". Och det lär ju Carola inte ha något problem med.
Alla har rätt att ansöka om adoptionsmedgivande fram till dagen innan man fyller 43. Och sedan när man får medgivandet så gäller det ju i två år framåt, så det är egentligen inget konstigt att hon är 45 år gammal. Man kan även ansöka om förnyat medgivande om adoptionskön går väldigt långsamt så att de två åren runnit iväg utan att man hunnit få hämta sitt barn.
Carola har väl som alla andra fått gå den obligatoriska föräldrautbildningen inför adoptionen, blivit noga utredd av socialtjänsten och därmed redovisa sin ekonomi, sin bakgrund, sina värderingar, visa läkarintyg på att hon är helt frisk, med mera.
Så jag har inget ont att säga om detta,
bara - Lycka Till, Carola
Jag har inte heller något ont att säga, jag bara funderar. Precis som alla vi andra som har längtar så har ju hon också gjort det, men jag var osäker med åldern, men det verkar ju inte vara så svart på vitt som jag trott.