Vi som skall ha barn i November 2012!!!
Hej är beräknad nån gång runt den 15:e november. Vet inte exakt för har ingen aning när ägglossningen var! Hade varit kul och följas åt ett par stycken och jämföra oss lite:) Hoppas ni hakar på!
Hej är beräknad nån gång runt den 15:e november. Vet inte exakt för har ingen aning när ägglossningen var! Hade varit kul och följas åt ett par stycken och jämföra oss lite:) Hoppas ni hakar på!
Jag tänker stanna hemma från höstlovet. Det blir ung 1,5 veckor innan beräknat datum. Har klarat mig med det två gånger innan och håller tummarna igen.
Jobbar på kontor så fysiskt sett är det inga problem med jobbet. Det jobbigaste blir stressen att få till en bra vikarie och lyckas lära upp honom/henne på en knapp månad. Ändå otroligt lyxig med så mycket tid, väldigt generös arbetsgivare.
Är det fler än jag som gått all in och handlat färdigt alla prylar redan? Vagn, babyskydd, kläder, bärsele, åkpåsar mm är på plats. En sväng till ikea för lite nya bäddgrejer och skötbädd och sedan är det klart. Känner mig lite hysterisk. Hoppas jag inte är helt ensam.
Idag gjorde blivande storasystrarna en nedräkningskalender. 81 dagar kvar. Så gulligt av dem.
Jag har det mesta sen min son va liten, men en syskonvagn och nya kläder är iaf inhandlade, vill ju dock ha lite fina klänningar osv och inte bara blått o grönt som sonen hade =) Får ju som sagt en liten tös. Min son va på G ut redan i vecka 29, men lyckades stoppa upp det. så denna gång ska ja ha precis allt förberett fall ifall =)
Hej! Jag väntar mitt första barn 26 november..Skulle va kul att dela lite tankar o funderingar med andra förstföderskor, eller få råd av er som har gjort detta förut :)
Nån mer än jag som hör dessa "knäppljud" när bebisen rör på sig? det va likadant när ja väntade sonen, varken jag eller bm kunde förstå va d va. låter precis som det knäpper i nån led. jätte märkligt!
Jag har inte handlat nagonting!
Vi har fortfarande allt fran sonen, vagnar, barsjal,spjalsang, bilskydd... och lador med klader .. som jag borde ga igenom och sortera...
Men jag borjar kanna mig lite nervos- borde nog ga och kopa lite nya klader till bebben :)
Maste daremot kopa en ny sang till sonen eftersom han vaxt ur barnsangen och nya bebisen behover spjalsangen...
@Emma: det knapper i mig nar jag ror mig hela tiden.. men det ar foglossning... :/
ja jag har å foglossning, men det är inte det knäppet, utan när bebisen sparka te så knäpper det te, precis som d kna knäppa i nån led. inte i mig alltså. utan enbart när bebisen sparka te.. märkligt...
Här var det en som slutade att jobba i torsdags och fick åka in till förlossningen dagen efter, typisk, har så mycket planer på vad jag skall gör dessa 2 månader det är kvar, rensa, röja, måla, renovera!. Fredagen startade med sammandragningar, 5-7 min emellan. Åkta till BM där hon mätte sf-måttet som ökat 4 cm på en vecka??! Hon skickade mig till fl. Väl där blev det ctg mätning mm. Fick åka hem med TYDLIGA instruktioner om vila, vila och vila. Är i vecka 32. Ingen cervix påverkan, så nu får väl andra curla mig lite ;)
Några som bor i sthlm och ska få sitt första barn i november och har lust att ses och fika???
Hej! Kan jag joina er? Väntar första barnet 18 november!
Såg att ni tagit upp när det är dags att sluta jobba. Jag hade tänkt jobba iaf en månad till men blir nog sjukskriven fram tills dess. Har kraftiga sammandragningar som strålar ut i ryggen och som liksom inte ger sig. Är hemma och vilar nu så jag hoppas det ger med sig. Det är aningens körigt på jobbet just nu så det kan vara en orsak till att jag mår som jag mår.