Vi som skall ha barn i November 2012!!!
Hej är beräknad nån gång runt den 15:e november. Vet inte exakt för har ingen aning när ägglossningen var! Hade varit kul och följas åt ett par stycken och jämföra oss lite:) Hoppas ni hakar på!
Hej är beräknad nån gång runt den 15:e november. Vet inte exakt för har ingen aning när ägglossningen var! Hade varit kul och följas åt ett par stycken och jämföra oss lite:) Hoppas ni hakar på!
Grattis spoink, vilken rolig överraskning. Hade en kompis som upptäckte graviditeten först i v 20 själv förstår jag inte hur det är möjligt eftersom jag kräkts och kräkts och kräkts men så skönt för dig att ha sluppit det;)
Ja det var verkigen en överraskning :) ja det är första barnet och det är skönt att man inte behövt oroa sig för missfall o sådant. även skönt att man inte mått dåligt o kräkts i tid o otid. men känns samtidigt lite konstigt att man inte haft några symptom alls. Nu är det bara att försöka vänja sig vid tanken på att man ska bli mamma om bara ett par månader :) spännande!
Urk. Idag ar en sadan dar dag da jag kanner mig som en flodhast.
Magen varker och ommar och jag vaggar fram som om jag vore i 9:e manaden...men jag ar bara i v24...
Magen kanns gigantisk- minst dubblet sa stor som den egentligen ar...
Det kan inte vara mojligt att det ar hela 4 manader kvar?!
Ja, visst är det skrämmande att man känner sig så höggravid med så långt kvar? Jag är trött, tjock, har ont i ryggen och kan knappt sova om nätterna redan! Suck... Så LÅNGT kvar!!!
Det är rätt, när jag hört tjockis för många gånger kontrar jag med. "jag är gravid vad är din ursäkt?" bara för att få tyst på dom.
Bara för att man är gravid är inte tjockis skämten okej. Speciellt inte från folk som inte känner en så nära kan jag tycka.
Jag blir också kallad tjockis, man jag tycker att det är ganska rart. Svårt att komma ifrån att jag ÄR jäkligt tjock! Så jag stör mig inte alls :) Sen hjälper det ju att de som säger tjockis lite senare också säger jag ser bra ut... Svårt att se att det är så upprörande! Men jag fattar att vi reagerar olika så klart.
Jag håller med. I helgen har jag flera ggr fått höra: är du bara i femte månaden? Vad stoooor du är! Samtidigt tycker jag väldigt mycket om att se att magen växer, det är mitt första och hittills älskar jag att vara gravid! Har gått upp ganska mkt i vikt redan, tror jag. Jag äter hyfsat nyttigt men nu under semestern har jag kanske unnat mig lite väl mkt. Men på tors börjar jag arbeta igen. Ska bli skönt m fasta rutiner igen.