• Yezzica

Vi som skall ha barn i November 2012!!!

Hej är beräknad nån gång runt den 15:e november. Vet inte exakt för har ingen aning när ägglossningen var! Hade varit kul och följas åt ett par stycken och jämföra oss lite:) Hoppas ni hakar på!

• Svar på tråden Vi som skall ha barn i November 2012!!!
  • FridaBo

Grattis spoink, vilken rolig överraskning. Hade en kompis som upptäckte graviditeten först i v 20 själv förstår jag inte hur det är möjligt eftersom jag kräkts och kräkts och kräkts men så skönt för dig att ha sluppit det;)

• Spoink

Ja det var verkigen en överraskning :) ja det är första barnet och det är skönt att man inte behövt oroa sig för missfall o sådant. även skönt att man inte mått dåligt o kräkts i tid o otid. men känns samtidigt lite konstigt att man inte haft några symptom alls. Nu är det bara att försöka vänja sig vid tanken på att man ska bli mamma om bara ett par månader :) spännande!

• Ã…sa 473

Urk. Idag ar en sadan dar dag da jag kanner mig som en flodhast.
    Magen varker och ommar och jag vaggar fram som om jag vore i 9:e manaden...men jag ar bara i v24...
    Magen kanns gigantisk- minst dubblet sa stor som den egentligen ar...
    Det kan inte vara mojligt att det ar hela 4 manader kvar?!

• Anakin

Ja, visst är det skrämmande att man känner sig så höggravid med så långt kvar? Jag är trött, tjock, har ont i ryggen och kan knappt sova om nätterna redan! Suck... Så LÅNGT kvar!!!

• Minniie
    Anakin skrev 2012-07-28 14:51:12 följande:
    Ja, visst är det skrämmande att man känner sig så höggravid med så långt kvar? Jag är trött, tjock, har ont i ryggen och kan knappt sova om nätterna redan! Suck... Så LÅNGT kvar!!!
    Gud ja! Dessutom får i alla fall jag höra kommentarer av folk hela tiden om hur töntig jag ser ut när jag går. Vad fan ska jag göra då när man har foglossning som satan och ändå måste springa i trappor...? 
    Hatar folks kommentarer! Och hur ont jag har! Och hur långt kvar det är!
    (Lite sorgligt men skönt att höra att man inte är ensam om det iaf...) 
  • Tjejgänget
    Minniie skrev 2012-07-28 16:40:10 följande:
    Gud ja! Dessutom får i alla fall jag höra kommentarer av folk hela tiden om hur töntig jag ser ut när jag går. Vad fan ska jag göra då när man har foglossning som satan och ändå måste springa i trappor...? 
    Hatar folks kommentarer! Och hur ont jag har! Och hur långt kvar det är!
    (Lite sorgligt men skönt att höra att man inte är ensam om det iaf...) 
    Känner igen det där... Så fort jag träffar på en f.d kollega som jobbar på förlossningen så måste hon varje gång fråga vilket datum jag skall ha igen och "Hur stoor kommer du inte se ut DÅ om du är så stor nu...Blir så jävla less.... Tur man har fina vänner och en underbar man som tkr man är såå fin!Hjärta
  • Minniie
    Tjejgänget skrev 2012-07-29 12:37:37 följande:
    Känner igen det där... Så fort jag träffar på en f.d kollega som jobbar på förlossningen så måste hon varje gång fråga vilket datum jag skall ha igen och "Hur stoor kommer du inte se ut DÅ om du är så stor nu...Blir så jävla less.... Tur man har fina vänner och en underbar man som tkr man är såå fin!Hjärta
    Jaaa! Träffade en gammal vän, min bästa vän idag! Som inte sett mig på några veckor nu eftersom hon nyss fått barn, och hon gav mig komplimanger hela tiden om hur fin jag är Hjärta Gud vad jag är tacksam över att hon är min vän! Och sambon ger mig ju dagligen komplimanger! Han är bäst!

Men "Hej tjockis!" kunde jag gärna varit utan. Ska fortsätta hälsa tillbaka på samma vis. Gjorde det till mamma, då sa hon "Meh! Man FÅR ju säga så till dig, du är ju gravid!", VEM har sagt att man FÅR säga så till mig?! Idiotiiiii! 
  • LillaHallonet

Det är rätt, när jag hört tjockis för många gånger kontrar jag med. "jag är gravid vad är din ursäkt?" bara för att få tyst på dom.

Bara för att man är gravid är inte tjockis skämten okej. Speciellt inte från folk som inte känner en så nära kan jag tycka.

• Anakin

Jag blir också kallad tjockis, man jag tycker att det är ganska rart. Svårt att komma ifrån att jag ÄR jäkligt tjock! Så jag stör mig inte alls :) Sen hjälper det ju att de som säger tjockis lite senare också säger jag ser bra ut... Svårt att se att det är så upprörande! Men jag fattar att vi reagerar olika så klart.

• novemberbebis

Jag håller med. I helgen har jag flera ggr fått höra: är du bara i femte månaden? Vad stoooor du är! Samtidigt tycker jag väldigt mycket om att se att magen växer, det är mitt första och hittills älskar jag att vara gravid! Har gått upp ganska mkt i vikt redan, tror jag. Jag äter hyfsat nyttigt men nu under semestern har jag kanske unnat mig lite väl mkt. Men på tors börjar jag arbeta igen. Ska bli skönt m fasta rutiner igen.

Svar på tråden Vi som skall ha barn i November 2012!!!