• Yezzica

Vi som skall ha barn i November 2012!!!

Hej är beräknad nån gång runt den 15:e november. Vet inte exakt för har ingen aning när ägglossningen var! Hade varit kul och följas åt ett par stycken och jämföra oss lite:) Hoppas ni hakar på!

• Svar på tråden Vi som skall ha barn i November 2012!!!
  • Tjejgänget
    Minniie skrev 2012-07-30 01:09:14 följande:
    Men "Hej tjockis!" kunde jag gärna varit utan. Ska fortsätta hälsa tillbaka på samma vis. Gjorde det till mamma, då sa hon "Meh! Man FÅR ju säga så till dig, du är ju gravid!", VEM har sagt att man FÅR säga så till mig?! Idiotiiiii! 
    Precis! VARFÖR skall det vara okej att säga sånt till folk bara för att dom är gravida?? Skrev faktiskt om detta på min blogg igår: http://tjockatjorven.blogg.se
  • Ã…sa 473

De som har vett att saga att man ar fin i min bekanskaps krets ar de som varit eller planerar att bli gravida sjalva och forstar hur viktigt det ar att fa hora det... fast manga av mina vanner ar inte inne i "bilda-familj_svangen"... och de verkar tycka det ar helt okej att skratta at hur "rolig" jag ser ut. Som att man har nagot val!

Jag tror skruttan gjorde en hel vandning i magen haromdagen och har nu lagt sig till ro at ett annat hall... magen kanns betydligt mer hanterbar idag ;)
    Tur att man har sadana dagar med!

• Minniie
    Anakin skrev 2012-07-30 11:03:23 följande:
    Jag blir också kallad tjockis, man jag tycker att det är ganska rart. Svårt att komma ifrån att jag ÄR jäkligt tjock! Så jag stör mig inte alls :) Sen hjälper det ju att de som säger tjockis lite senare också säger jag ser bra ut... Svårt att se att det är så upprörande! Men jag fattar att vi reagerar olika så klart.
    Jag tycker inte det spelar någon roll om man ÄR jäkligt tjock. Ska man kalla överviktiga människor för "tjockis" bara för att dom är tjocka då? Tycker det är respektlöst och jag kan inte hjälpa att jag är lite känslig över att ha gått upp i vikt. (Jag vet att dom menar magen, men jag vill inte bli kallad tjockis ändå!)
    Tjejgänget skrev 2012-07-30 11:48:06 följande:
    Precis! VARFÖR skall det vara okej att säga sånt till folk bara för att dom är gravida?? Skrev faktiskt om detta på min blogg igår: tjockatjorven.blogg.se
     Skål
    Ã…sa 473 skrev 2012-07-31 19:47:56 följande:
    De som har vett att saga att man ar fin i min bekanskaps krets ar de som varit eller planerar att bli gravida sjalva och forstar hur viktigt det ar att fa hora det... fast manga av mina vanner ar inte inne i "bilda-familj_svangen"... och de verkar tycka det ar helt okej att skratta at hur "rolig" jag ser ut. Som att man har nagot val!

Jag tror skruttan gjorde en hel vandning i magen haromdagen och har nu lagt sig till ro at ett annat hall... magen kanns betydligt mer hanterbar idag ;)
    Tur att man har sadana dagar med!
    Exakt, min bästa väninna som är nybliven mamma kommenterar endast hur fin jag är och hur hon saknar att ha magen ^^ Då blir jag bara glad! Men jag gillar INTE att bli kallad tjockis, även om det är från min syster eller mamma... -.-' Eller att dom kommenterar hur jag går när jag har foglossning, och tillochmed härmar..! Skrikandes
  • Ã…sa 473

Hej alla!

Ni som jobbar under graviditeten nar tanker ni sluta jobba?
    Med sonen sa hade jag ledigt en manad innan han foddes, men den har gangen sa funderar jag pa att bara ta ledigt en vecka innan BF... later det rimligt? Orkar man det?

• Körsbär88

v.31 slutar jag jobba, men om jag får och kan jobba mer så ska jag givetvis göra det... Jobbar som vikarie inom socialtjänsten och socialpsykiatrin på två boenden.. för ensamkommande flyktingbarn och det andra boendet med psykiskt störda personer. =)

• Tjejgänget

I min förra grav blev jag sjukskriven i v.31 då jag fick problem med hjärtklappning. Jag jobbade nätter på en förlossning och det var otroligt stressigt och många nätter kunde jag inte sitta ner i en minut ens.. Men i denna grav. så går jag hemma nu vilket är bra egentligen. Även om jag saknar ett jobb och kolleger...

• EmmaGustafsson85

Förra grav vart ja sjukskrivern från vecka 18 pga heemsk foglossning, Hemsk foglossning även denne gång, men nu kämpar ja på o försöker jobba fram tes vecka 32 då havandeskapsersättningen går in och ja kan va hemma. =) jobbar som personlig assistent och ha ett väldigt tungt arbete just nu. vecka 25 nu och känner mi som rena valrossen. är lika stor som ja va i vecka 33 med sonen.. gigantisk med andra ord.. huamigen.. men bara att stå ut =)

• Ã…sa 473

Ah, vad skont att kunna ta ledigt sa dar tidigt.. fast inte roligt om det ar for att man daligt saklrt,....det hjalper ju att man kan ta ut havandeskapsersättning...
    Jag bor ju inte i Sverige, men jag kan ta ledigt 8 veckor innan BF men ersattningen ar otroligt fjuttig jamfort med lonen sa jag  tankte forsoka jobba sa lange som mojligt.

Kommer bara ihag att jag hade sa mycket forvarkar sist i flera veckor innan BF... hoppas det inte blir samma sak. Jag bara sitter vid en dator hela dagarna sa jag tycker att DET borde jag anda klara av...

• mfvs

Hej! Jag är ny här och ville bara hoppa in i denhär gruppen :D
    Jag är beräknad den 1 november och är nu i vecka 29+0! Längtar som tusan!Skrattande

• EmmaGustafsson85

Känner mig jämt små depp... min maläkare sjukskrev mig idag för ja är inne i ett "skov" som det kallas med min magsjukdom. och i samband med graviditeten så blir det väldigt påfrestande för kroppen. så nu ska ja gå hemma 5 veckor tidigare än tänkt. och ja som tänkt försöka o jobba. men men.. bara att bita i det sura äpplet o va hemma =(

Svar på tråden Vi som skall ha barn i November 2012!!!