PimPim1 skrev 2012-09-26 14:25:47 följande:
Oj vad mycket intressant läsning ni kommer med! när man inte lyckas så går ju funderingarna till vad mer man kan göra eller hur?
Jag har själv funderingar på om man skulle våga lägga till något för att öka chansen att ägget fäster/inte stöts bort.
Vi har ju timat ÄL länge nu och cykeln är stabil. Jag har tagit 75 mg dhea i 2 mån och kombinerat med Largiplex för ökad blodcirkulation och D vitamin och omega 3/6 i form av vetegroddsolja (anledningen att jag tar largiplex är att jag tidigare gick på akupunktur och då sa de till mig att jag behövde öka mitt blodcirkulation i livmodern).
Mår finfint men märkte att denna mens är mycket mera mörkröd

vilket jag inte vet vad det kan bero på och om det är bra eller inte.
Nu far mina tankar kring om man skulle våga nåt cortisonpreparat eller Trombyl/Albyl för blodförtunning.
Castor1: Hur mycket cortison tog du via astmamedicinen och kombinerade du det med DHEA? Tog du Cortison, Trombyl och DHAE samtidigt när du lyckades?
Germany: Vad bra att du kollat kombinationen DHEA och Trombyl men nu blev jag osäker..Trombylen verkar ju dessutom kunna skada ägget om man tar den före själva ägglossningen.. hm
Verkligen svårt att veta in eller ut just nu. Har ju ingen aning om hur mitt immunförsvar är heller för den delen. Letar bara nya vägar eftersom allt verkar fint, FSH är superbra, ÄL regelbunden, ledarna och livmoder kollade..
skickar en

till alla som delar med sig av sina tankar och som orkar läsa andras snurriga

Jag tog två doser morgon och två doser kväll av 250 mg Symbicort. Astmamedicinen tar jag alltid varje morgon och kväll men endast en dos så jag dubblade, men inte förrän jag plussat.
Så DHEA 3x25 mg och astmamedicin har jag alltid tagit ihop. Trombylen fick jag inte förrän v 18 då jag fick min akuttid på Spec mvc på sös.
Den månad jag plussade tog jag endast min astmamedicin, gjorde pilates och fick elstötar hos min naprapat i svanken och nacken. DHEA hade jag slutat med 3 månader innan. När jag sedan plussade så tog jag progestrone vagiatorer 2 ggr/dag i ca 10-14 dagar för att hjälpa kroppen. Slutade med dessa efter att vi varit på tidigt vul i v. 7+4 och fått se ett tickande hjärta och fin gulkropp. Då sa barnmorskan på Huddinge att jag kunde låta kroppen göra sitt jobb.
Ang mensen så hade jag mer vinröd och tjockare innan jag plussade, dessutom rikligare. Innan jag började med DHEA blödde jag endast i tre dagar och då tunt och ljust blod och sällan mensvärk och pms...
Jag tycker det låter positivt. Lycka till!
Stor kram