IVF Umeå
Mina är helt slut nu.. ska man köpa fler el behövs det kanske inte längre?
Insättning torsdag den 21 juni 15:00.
Väntrummet
* Drömmer om ett barn (FET 21/6 14:45)
* EEJ (Fet 21/6 15:00)
* Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
* Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
* vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)
* Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)
Sprayar
Sprutar
* Helvetiaaa, första ivf
Väntar på ÄP/ET
Ruvar
* LindaM testdag 27/5
* inväntande testdag 11/6
* Sofiali77 testdag 12/6
* Tinzu (första IVF) Testdag 19/6
* Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6
Gravida
* A79
* Mustikka
* Emilotta (första ivf)
Många tårar och negativa besked i tråden just nu. Imorgon blir jag ruvare och ingen vore mer glad än jag om det lyckades.
Det som är så konstigt är dock att under all den här tiden som vi försökt bli gravida har jag någonstans accepterat att det kanske bara blir en liten familj på tre här. Nu känns det nästan främmande att vi kanske ska bli gravida.....
Stort lycka till även till dig "drömmen om ett barn", vi kanske ses imorgon. Jag har med mig ett troll på 3 år så jag lär märkas!
Drömmer om ett barn: ingen treåring med idag. Sambo och dotter stannade hemma och njuter för fullt i solen. Själv sitter jag på bussen mot Umeå och har 2 timmar egentid med min bok framför mig. Inte fy skam!
Lycka till till oss båda idag!!!!
Har fått insatt en fin blastocyst idag, sköterskan sa att hon fick tårar i ögonen för att den var SÅ fin och hade svällt på sig och var precis på väg att hatcha.... (känns väl lite överdrivet men samtidigt bra)
Jag gissar att det var "drömmer om ett barn" som jag hälsade på i väntrummet. Våra sambos heter likadant...
Jag berättade om vår lilla grupp för Ida wikander och att jag "kände till" paret före oss genom den. Hon blev rörd och sa att det är fantastiskt vilket stöd som finns numera...
Glad midsommar till er alla!!
Nån får gärna lägga in 5/7 som td på mig, sitter på mobilen
Drömmer om ett barn: tråkigt att höra om dina embryon, fick du veta det innan du kom till Umeå?? Men ändå 25% är ju inte fy skam, tänk om det blir tvillingar!? Hur långa celler hade de tappat??
Japp, i like it hormonfritt!! Jo den sägs ju fästa inom 12 timmar och eftersom att min redan hade kommit i hatching-stadiet så bör det väl redan ha skett. Har dock inte kännt någonting....
Mm jag tycker också jag läst om att det är vänligt att de tappar en cell eller två vid upptiningen. Men ingen av dem dog helt iaf och jag tycker att jag läst på många sidor och de som plussat med embryon som inte klarat sig så bra! Det är nog din tur nu! Har även läst att det är "bra" att vara förkyld, för då fokuserar kroppen på att klara förkylningen och ägget embryot får fästa lugn och ro! Jag känner på mig att du blir gravid den här månaden!
Du såg väldigt samlad ut när ni kom ut med tanke på det besked ni fått ang era embryon
Om jag inte blir gravid den månaden, med de absolut bästa förutsättningarna - då blir jag aldrig det. Då känns det.. Då kan jag lika gärna ge upp!
Vet inte heller om jag ska fortsätta använda mina frysta blastocyster i de två försök vi har kvar eller om vi ska göra två ET. Om vi får för oss att göra fler försök efter det då vore det ju bra att ha embryon i frysen, men sprutperioden var ju typ like hell and back. Dessutom är det ju billigare att sätta in en frysis än att köra hela korta protokollet igen....
Om det inte lyckats nu på två försök så skulle det ju kännas bättre med en ny skörd av ägg att befrukta.... Men jag fasar verkligen för att bli överstimulerad igen!
Åh jag kan verkligen inte tänka klart....
Tjuvtestat idag på rd 5 och fick inte ens en skygga på testet. Precis som förra gången så känns det i hela kroppen att det misslyckats. Vad ska det krävas för att lyckas?! Jag fick ju världens finaste embryo tillbaka, det är ju med andra ord mig det är fel på....
Då var det över för den här gången- har fått mens idag på rd 9. Lycka till ni andra, nu tar jag en paus tills i höst.