• EEJ

IVF Umeå

Mirage skrev 2012-09-27 19:40:12 följande:
    Pinglan: Usch och fy tusan vad tråkigt! Förstår att du vill ta en paus, jag hade antagligen gjort samma sak! Vi finns här när du har samlat krafter och vill komma tillbaka! Stor kram

Jag var på mitt första ultraljud idag, sprutdag 9. I tisdags fick jag veta att jag skulle höja dosen på Gonal-F från 150 till 300. Nåväl, det verkar inte hjälpt mycket. Det visade sig att jag inte svarat särskilt bra på sprutorna. Från min vänstra äggstock hittade man 5 stycken äggblåsor varav 1 var ca 10 mm och tv cirka 8 mm. De andra två var för små. På höger sida hittade man inget (!) När vi kom ut från sjukhuset sprutade tårarna, det kändes som om vi misslyckat redan innan vi börjat....Gråter

Umeå ringde sen och meddelade att jag ska fortsätta med samma dos på 300 till på måndag dvs. 4 dagar till... Jag hoppas hoppas verkligen att det är fler och att de växt till sig, annars blir ju chanserna så små. Ditt inlägg EEJ gav mig dock lite hopp! Om man sett 4-5 hos dig och sen plockat ut 28... det verkar ju helt otroligt men jag får inte riktigt ihop matematiken. Hur kan det helt plötsligt vara så många fler?!

Jo förra gånen började jag med 125 och fick rappa upp efter förta ultraljudet till 150. På båda vul:en sås åg ma rtt då äggblåsor och de var i vldigt varande storlek.Äp blev på dag 14 och då fan man 30 äggblådroch 28 ägg. Av dessa blev 5 odlade till blastocyster.

Den här gången fick jag brja med 150 och sedan gå nertill 125, men efter första VUL:et öka igen ill 150. Andra Vul:et imrgon så då får vi väl se vad om hänt sedan i tisdags.....

Jag ska poägtera att jag blev vldigt överstimulerad och mådde räv eftr äggplocket så det är ingenting jag rekomenderar. Tänk på att det bara behövs ett litet guldägg!

Det är kvalite och inte kvantitet vi är ute efter!   

Lycka till på äggplocket framöver!  
  • EEJ

Nytt VUL idag på dag 9. Betydligt mindre antal äggblåsor den här gången. Ca 3 på varje sida, men det var två av dem som var dominanta och ca 17 mm. Förra gången hade jag 10 jämnstora och några till som var mindre.

Slemhinna var 13 mm. Är det bra eller ådligt? någon som vet?

Kliniken ringer senare idag och ska väl meddela hur jag ska fortsätta och när äp blir.

• EEJ

Äggplock på måndag 8:45, någon mer? Vi var tydligen 6 par som skulle plocks på morgonen!

• EEJ
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• EEJ

Ligger i sal b och väntar på äggplock, ca 10;30 skulle det vara vår tur. Wish me luck!

• EEJ

A79- sjukskrivning helt klart! Spara fp tills barnet kommer!!

• EEJ

Eller ja nu läste jag för fort... Gravpenning stod det. Då är det hugget som stucket!

• EEJ

Äggplocket är nu avklarat och det kom en hel del tårar då min ena äggstock envias med att ligga bak mot ryggen. Aj Aj

Idag fick vi ut 4 ägg, vilket känns som en fis i rymden jämfört med de 28 vi fick ut förra gången. Insättning blir iaf på onsdag kl 14 och jag hoppas så att vi ska få sätta in två embryon den här gången. Vi har ju misslyckats med två topfina blastocyster så nog kan jag tycka att de kan bjussa på två nu när vi "bara" fått ut 4 ägg och ska korttidsodla....

Men det är väl kvalitet och inte kvantitet vi är ute efter....bevisligen så gick det ju inte bra närman fårut 28 ägg heller.

Lycka till ni andra, återkommer på onsdag efter insättningen!

• EEJ
    Mirage- själv brukar jag få migrän då det är dags för Umeåbesök. Me det kräver väl kanske att man har det i vanliga fall....

Drömmer om ett barn- har ni fått någon ny telefontid för konsultation? Det finns ju andra mediciner att pröva, men tanke på resultatet nu senast känns det ju som om man måste byta metod och/eller medicinsort. När du satte in två embryon förra gången, sa de något om statistiken för att båa skulle fästa??

Kvinna 32- såg att du hade testdag idag? Hur känns det? 

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)  
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}
     Väntar på ÄP/ET

* EEJ (äp 2 okt)  
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)