• EEJ

IVF Umeå

björnen2007 skrev 2012-09-14 14:51:09 följande:
    har man större chans att lyckas med ett FET med en blasto? än ett ET med 3 dagars odlat

Det är ju alltid större chans att lyckas med en blaso, enligt statistiken.... Jag har dock satt in två kanonfina blastocyster och ingen har tagit sig.
  • EEJ

Tinzu: har du tagit något ägglossningsspruta? Annars är det väl helt troligt att du kan plussa på rd8 med en blastocyst! Spännande!

• EEJ

Hur tänker ni som nu börjat betala själv, kommer ni fortfarande att övernatta på hotell i samband med plock och insättning? Det är ju inte direkt gratis med hotellnätter....

• EEJ

Första sprutdagen idag, börjar med 150 puregon i två dagar sedan 125 i tre dagar...

• EEJ

Drömmer om ett barn: jättetråkigt att det inte går som ni tänkt! Hur mycket hade du fått höja dosen till den här gången?

Vi kör också med icsi pga slöa spermier och hi har ju faktiskt lyckats på egen hand så mirakel kan ju tydligen ske!

Lycka till den hör månaden och så ses vi med nya tag nästa månad!!
    Kram

• EEJ

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)
    *  EEJ (fråm 20/9 3:e IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Björnen2007 (testdag 21/9 2:a IVF)
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)

GravidGravida * EbbaGrön (1:a IVF) * A79 * Mustikka * Emilotta (1:a IVF) * fiffa (1:a IVF) * Mammaidamaria (1:a IVF)

• EEJ
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET) 
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)
    * EEJ (from 20/9) 3:e IVF) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Tinzu testdag (24/9 2:a försöket, FET)
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10) 

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF)
    * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

Hoppas att du hamnad rättnu Noris, såg att ag också var på fel ställe.

Kolla vår statistik på gravida, det har inte krävts många försök....     

• EEJ

Vilen dag har ni fått Äp på? Förra gånen fick jag plocka på mensdag 15, dvs sprutdag 14. Det vore en smärre katastrof om vi får äp på dag 15, 16 el 17 för då ha min sambo affärsbekanta från stockholm uppe på besök.

Så - hit me- kommer det att bli katastrof? 

• EEJ

Helvete- slarvmaja är bara förnamnet! Glömde ta min Orgalutranspruta igår!! (den första)

Var på VUL idag oc det fanns typ en miljon små äggblåsor och tre av dem var ca 10 mm.

Det borde väl vara lugnt, eller? Det finns ju inga ägg som kan lossna?!!??    

• EEJ

Kliniken ringde efter vul:et men vi pratade inte om min missade spruta, kom på det senare på kvällen. Har googlar runt och gjort bedömningen att det är lugnt, det är flera som inte börjar med orgalutranet förrän dag 6. Jag hade dessutom så små folliklar att det inte är någon fara att jag ska börja ägglossningen....

Vid korta metoden gör man två vul, ett på dag 6 och ett på dag 9. Så imorgon gör jag mitt andra vul och förhoppningsvis så ska min ökning från 150 ner till 125 och sedan upp till 150 ge resultat. Vid förra hormonbehandlingen hade jag inte så många folliklar vid mitt flesta vul, typ 4-5 st, men vid äp fanns det 28 ägg. Nu fanns det 3 stycken så det blir ju spännande att se vad det blir av det här. Vill verkligen inte bli överstimulerad igen!!

Tråkigt Pinglan att höra att det inte hick den här gången! Jag tar också en paus från fl efter ett misslyckat försök, man måste få lite distans till det hela! Lycka till nästa gång!

Svar på tråden IVF Umeå